Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Nowa półoś, wyciek smaru

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stallo
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    1.75 TBi 200KM SW White
    Postów
    32

    Domyślnie Nowa półoś, wyciek smaru

    Witajcie,
    pacjent 159 TBi, wymieniona nowiutka, po zmianowa półoś kpl. (strona kierowcy). Po przejechaniu 200-300 km i kontroli zarzygana smarem maglownica, belka przednia i przy okazji całe okolice półosi od strony przegubu wewnętrznego (czyli od skrzyni biegów). Opaski i osłony całe, no krew mnie zalewa. Prośba o podpowiedź co może być przyczyną. Dzięki z góry

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Mhhh Skoro wszystko w smarze to na pewno półoś No niby oczywiste, najprawdopodobniej puścił osłona lub któraś z opasek. O ile się dobrze orientuję to nowa półoś jest kpl. razem z dwoma przegubami. Tak więc pozostaje Ci reklamacja w serwisie w którym montowałeś lub u sprzedawcy od którego kupiłeś (jeśli serwis nie dostarczał części). Prawda stara jak świat nowe nie oznacza w 100% bez wad. Jest jeszcze opcja że, nie było wyczyszczone przed wymianą. Wszystko inne dookoła pracuje w oleju więc smar może być tylko z przegubów.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stallo
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    1.75 TBi 200KM SW White
    Postów
    32

    Domyślnie

    Zgadzam się odnośnie tego, że nowa nie znaczy ok (niestety). Półoś z ASO, nówka sztuka ściągana z Włoch, bo do TBi nie występują odnowione i nie "leżą na półkach" i koszt nie mały bo 1700 zł, więc tym bardziej się wkurzam. Mechanik, który wymieniał mówił, że ta po zmianowa troszkę różni się od wcześniejszej, ale raczej winna nie leży po tej stronie. Czy to możliwe, że w fabryce dołożyli za dużo smaru i "wypłynął" w trakcie pracy?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Wnioskuję że, nie robiłeś tego w ASO. CO do ilości samaru to ile można go wcisnąć w taki przegub ? Nawet jak by było za dużo to o ile? 25-50 ml?
    Myślę że, przede wszystkim trzeba zlokalizować skąd wyleciał smar. Rozumiem że osłona nigdzie nie jest uszkodzona? Druga sprawa to przyczyna. Może być uszkodzenie osłony przeguby albo też, nie zastosowano jakiejś procedury wymiany. Brzmi to głupio ale warto byś ściągnął sobie eLearn'a do Twoje AR i znalazł procedurę wymiany półosi. Być może przed montażem nowej należy coś zrobić. Dam Ci banalny przykład z olejem skrzyni biegów gdzie większość mechaników w skrzyniach AR 159 (M32) wlewa olej przez korek rewizyjny kiedy w instrukcji serwisowej jest wyraźnie napisane żeby nawet go nie odkręcać.
    W ten sposób stwierdzisz czy wina jest po stronie części czy mechanika. Może też być napisane że wyciek smaru w pierwszych 100 Km jest normalny

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stallo
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    1.75 TBi 200KM SW White
    Postów
    32

    Domyślnie

    Mechanik z ASO Fiat, Alfa, Lancia itp., mój kolega, więc raczej nie wina wymiany. Osłona nie uszkodzona. Jutro wstawiam auto do niego, więc będę wiedział coś więcej po oględzinach. Dam znać.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Stallo
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    1.75 TBi 200KM SW White
    Postów
    32

    Domyślnie

    Winna okazała się opaska, niestety mimo, że nowa po zaciśnięciu okazało się, że jest luźna i można ją obracać na osłonie gumowej przegubu.
    Nowa opaska, uzupełnienie smaru i wszystko gra.

Podobne wątki

  1. Półoś do 1.8 Ts
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-09-2010, 21:20
  2. wyciek smaru z zacisku tarczy
    Utworzone przez pavee w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-05-2009, 17:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory