Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Odcięcie zapłonu przy gwałtownym przyśpieszaniu JTD

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 156 2.4Jtd 2000r 136KM
    Postów
    3

    Domyślnie Odcięcie zapłonu przy gwałtownym przyśpieszaniu JTD

    Witam! 2.4JTD 136KM Na forum spotykam się z odcinaniem (mocy) przy 3,5 tys. itp u mnie sprawa wygląda następująco: przy gwałtownym dodaniu gazu od około 3000 obrotów auto odcina zapłon całkowicie gaśnie,po chwili bez problemu odpala ,początkowo wyskakiwał błąd czujnika rozrządu i za dużego ciśnienia paliwa, 2 mechaników wymieniło mi: pompę CR,wszystkie wtryski,czujnik położenia rozrządu,nowy czujnik ciśnienia na pompie CR,czujnik ciśnienia na listwie CR,filtr paliwa koszty około 2000zł i bez efektu,gdy gaz dodaje powoli wszystko jest ok jadące auto z podpiętym kompie w momencie odcięcia wyskakuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia paliwa nie znam kodów bazuje na tym co mówi mechanik...proszę o pomoc

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    a regulator Ciśnienia Paliwa ? został stary czy nowy bo objawy wskazują na regulator albo czujnik Ciśnienia paliwa jest uszkodzony jezeli był zamontowany uzywany mogł byc uszkodzony jak i pompa i regulator , przydały by sie logi ciśnień paliwa

    lub uszkodzony Potencjometr czy pedale gazu. ale to moja sugestia

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ile jeszcze wydasz niepotrzebnie pieniędzy zanim będziesz miał sprawne auto? Najpierw trzeba było zasięgnąć wiedzy na forum i ewentualnie poprosić kogoś obeznanego z Twojej okolicy (choć ciężko zgadywać skąd jesteś, bo nie uzupełniłeś profilu...), żeby to porządnie zdiagnozował.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 156 2.4Jtd 2000r 136KM
    Postów
    3

    Domyślnie

    regulator ciśnienia paliwa nowy oryginalny,jestem z okolic Leszno-Głógów auto robione u gościa specjalizującego się w alfach w Lesznie i u znajomego elektryka dodam że komputer też zmieniony i nie ma pomysłów już

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfamx Zobacz post
    Witam! 2.4JTD 136KM Na forum spotykam się z odcinaniem (mocy) przy 3,5 tys. itp u mnie sprawa wygląda następująco: przy gwałtownym dodaniu gazu od około 3000 obrotów auto odcina zapłon całkowicie gaśnie,po chwili bez problemu odpala ,początkowo wyskakiwał błąd czujnika rozrządu i za dużego ciśnienia paliwa, 2 mechaników wymieniło mi: pompę CR,wszystkie wtryski,czujnik położenia rozrządu,nowy czujnik ciśnienia na pompie CR,czujnik ciśnienia na listwie CR,filtr paliwa koszty około 2000zł i bez efektu,gdy gaz dodaje powoli wszystko jest ok jadące auto z podpiętym kompie w momencie odcięcia wyskakuje błąd zbyt wysokiego ciśnienia paliwa nie znam kodów bazuje na tym co mówi mechanik...proszę o pomoc
    A mechanik jest pewien że to ciśnienie paliwa ? Dla mnie to idealny przykład zajechanej turbiny. Identyczne objawy miał znajomy też w 136 PS tyle że w 166. Przy drastycznym deptaniu samochód dostawał buta i szarpał i słabł- okazało się że wąż podciśnienia dziurawy, więc wymienił. Po wymianie węża samochód chodził dobrze przez chwilę i było to samo tyle że samochód słabł bardzo mocno właśnie przy 3500 rpm i gasł. Też cudów szukali i okazało się że zajechane turbo się odłączało i silnik gasł. Poszukaj w tym przyczyn.

    P.S. Współczuję Ci takich problemów, całe szczęście że ja takich nie mam ani u siebie ani u ojca w 166 140PS.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kalwaria Zebrzydowska
    Auto
    Giulia Veloce MY' 2019 2.0 280KM
    Postów
    268

    Domyślnie

    a może to błąd zbyt wysokiego Ciśnienia Powietrza? a mechanik źle odczytuje błąd ?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Proponuję wkleić screen błędów lub logi. Bez konkretnych danych o błędach możemy wróżyć z fusów.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 156 2.4 jtd 136 KM 98r.
    Postów
    41

    Domyślnie

    Mialem tak samo lub bardzo podobnie..i była to zapieczona geometria kierownic turbiny..poprostu nazbierala sie tam sadza,nagar..mozna to zrobić samemu lub dac mechanikowi albo do profesjonalnej regeneracji..ja zrobilem sam i jest ok.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2015
    Auto
    Alfa 156 2.4Jtd 2000r 136KM
    Postów
    3

    Domyślnie

    dzięki za podpowiedzi...w przyszłym tygodniu jeszcze raz prze diagnozuje kompem i napiszę o dokładnych codach błędów itp, jeżeli chodzi o turbinę to powinien wyskakiwać błąd przeładowania (a nie wyskakuje) ,no i auto powinno stracić moc i przejść w tryb awaryjny a ono po prostu gaśnie dla tego turbiny jeszcze nie ruszałem,w układzie paliwowym zostaje jeszcze tylko pompa w baku ale ona raczej nie powodowała by zbyt wysokiego ciśnienia w układzie

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Competizione
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Wołczyn
    Auto
    166 2.4 jtd 10v
    Postów
    444

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfamx Zobacz post
    dzięki za podpowiedzi...w przyszłym tygodniu jeszcze raz prze diagnozuje kompem i napiszę o dokładnych codach błędów itp, jeżeli chodzi o turbinę to powinien wyskakiwać błąd przeładowania (a nie wyskakuje) ,no i auto powinno stracić moc i przejść w tryb awaryjny a ono po prostu gaśnie dla tego turbiny jeszcze nie ruszałem,w układzie paliwowym zostaje jeszcze tylko pompa w baku ale ona raczej nie powodowała by zbyt wysokiego ciśnienia w układzie

    I tu ci zrobię zagwózdkę bo u kumpla nie wyskakiwał żaden błąd, nawet check engine na czerwono przy pełnym bucie tak jak to często bywa przy przeładowaniu. Tak jak pisał kolega wyżej zapieczone kierownice geometrii mogą być przyczyną, akurat u kumpla było coś z wirnikiem. Ja nadal bym sugerował problem z turbiną.

Podobne wątki

  1. odcięcie zapłonu alfa 166 2.5 v6
    Utworzone przez patrykttrs w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 08-04-2015, 06:25
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-12-2012, 22:04
  3. Chwilowe odcięcie zapłonu
    Utworzone przez Proteus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 23:34
  4. [145] odcięcie zapłonu 1,9jtd
    Utworzone przez themim w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2010, 18:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory