Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.!
Chciałem poinformować,że dzisiaj dołączam do waszego WSPANIAŁEGO i znanego w sieci grona osób KOCHAJĄCYCH ALFY.!!
Chciałbym na wstępie zaznaczyć,że jestem tutaj nowy i proszę o minimum wyrozumiałości
Moje auto które dzisiaj zakupiłem to Alfa 159 w wersji z silnikiem 1.8 16V (czytałem inne posty -wiem ,że silnik GM)
Autko z 2008 roku o dziwo po sprawdzeniu w Serwisie całkowicie w Oryginale jeśli chodzi o szyby i lakier.
Ponieważ do tej pory fanatyzowałem się Fiatami (było ich trochę - same MultiJety),pewnie usłyszę ,że cofnąłem się do poprzedniej epoki
W każdym razie bardzo zależało mi na aucie w miarę bezpiecznym ,pozbawionym egr'ów,turbin,dwumasów i klap gaszących. (oczywiście nie krytykuję ich posiadaczy - każdy ma to co mu pasuje)
Chciałbym zaciągnąć o was trochę wiedzy na temat awaryjności i ewentualnych bolączek tego auta.(trochę czytałem ,ale często posty schodziły na iny temat)
Samochód jak wspomniałem w oryginalne ,z oryginalnym przebiegiem 109.000km.
Jak sprawa tyczy się takich rzeczy jak :
1.Regulacja zaworów - podobno dużo ,ale ile i czym się to objawia.?
2.Jak z częściami - które należą do szczególnie drogich.?
3.Jak samochód radzi sobie z instalacją BRC (zastanawiam ,się ale nie wiem czy założę - podczas powrotnej drogi 6.1L/100km po trasie)
4.Jak z tym silnikiem,awaryjny.? (Rozmawiałem z mechanikiem który prowadzi warsztat serwisowy Opla - ja słyszałem,że to naprawdę bardzo udana jednostka,ale bez osiągów)
5.Jakie elementy zawieszenia brać ewentualnie pod uwagę (jakie są mniej więcej koszta ,bo ciężko coś na allegro.pl znaleźć np na stronę przód i na stronę tył)
6.Które z części są szczególnie drogie w porównaniu do aut klasy podobnej
7.Jak z rozrządem - kolizyjny silnik czy nie.?
8.Jaka jest mniej więcej cena kół rozrządu )chyba od zmiennych faz - tak mi coś dzisiaj tłumaczono,że podobno jedno koło 500zł ,a są 2x)
9.Gdzie warto zaopatrywać się w częsci itp rzeczy.?
Dziękuję za wszystkie informacje które 'świeżakowi' będę przydatne i pozdrawiam.!