Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Jazda z uszkodzonym wariatorem

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed
    Postów
    26

    Domyślnie Jazda z uszkodzonym wariatorem

    Witam przyszlo mi zrobic wariator a niestety nie zrobilem tego przy rozrzadzie. Jak mam przejechane 18k km od wymiany rozrzadu to czy przy wymianie wariatora bedzie tez trzeba robic od nowa rozrzad czy wystarczy sam pasek ? Czy jazda na klekoczacym wariatorze ma jakis wplyw na silnik ? Czy od uszkodzonego wariatora moze byc spalany olej ? Wiem ze pytania ww wystapily juz w innych tematach lecz wszyscy maja inna wersje...
    PS. Jakie elementy odpowiadaja za mieszanke paliwowo-powietrzna ?
    ALFA ROMEO 2.0TS SELESPEED 99R.
    Pozdrawiam i z gory dziekuje

  2. #2
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    czy przy wymianie wariatora bedzie tez trzeba robic od nowa rozrzad czy wystarczy sam pasek ?
    może być sam pasek.
    Czy jazda na klekoczacym wariatorze ma jakis wplyw na silnik
    Oczywiście. Ma mniejsza moc, gdyż wariator nie przestawia odpowiednio faz.

    Czy od uszkodzonego wariatora moze byc spalany olej
    Nie,

    Jakie elementy odpowiadaja za mieszanke paliwowo-powietrzna ?

    Wszystkie elementy ukladu wtryskowego. czujniki temperatury, przeplywomierz, sondy lambda,czujnik spalania stukowego....itd





    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed
    Postów
    26

    Domyślnie

    Dzieki wielkie. A mam jeszcze taki problem gdyz co chwile wydobywa sie z silnika tak przypuszczam takie pstrykniecie blaszka o blaszke obroty rosna znow pstrykniecie i opadaja. Spotkal sie ktos kiedys z takim czyms ?

  4. #4
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    może to pstrykniecie przekaźnika od wentylatora. wtedy obroty beda rosły
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed
    Postów
    26

    Domyślnie

    Ale to pstrykniecie wystepuje gdzies co 15-20sec podczas jazdy, na postoju...

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed
    Postów
    26

    Domyślnie

    A gdy wrzucam biegi na wylaczonym silniku i pompa co bieg bije cisnienie a pisalo ze pompa powinna dobic cisnienia na zmiane 2 biegow. Bedzie awaria aktywatora czy gruchy?

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Kolego , pstryknij się raz w gruchę dobij do 2 i napisz coś składnie z sensem.
    Moja Bella

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar dStan
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5V6 LPG
    Postów
    169

    Domyślnie

    Jakby była awaria aktywatora to byś raczej biegu nie wbił. Jak cały czas pompuje ciśnienie pompa od skrzyni to może być grucha, ale to tylko strzał. Kup kabelek (chyba że już masz) podepnij pod kompa, zrób wykres ciśnienia w układzie skrzyni i może wtedy coś się wyjaśni.
    Obecnie: Alfa Romeo 156 2.5V6 Rosso Proteo
    Wcześniej: Alfa Romeo 156 2.0TS Blu Cosmo

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0TS Selespeed
    Postów
    26

    Domyślnie

    Dzieki bardzo za podpowiedz. Kabelek zamierzam zakupic wtedy bede cos dzialal.

Podobne wątki

  1. Jazda z uszkodzonym łożyskiem alternatora
    Utworzone przez skladak w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 15:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory