Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Doładowanie turbiny

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 jtdm
    Postów
    21

    Domyślnie Doładowanie turbiny

    Witam.
    Mam taki objaw przy przyspieszaniu na piątym lub szóstym biegu ze na chwile spada doładowanie turbiny. Trzymam gaz wciśnięty i po jakimś czasie ciśnienie rośnie i auto przyspiesza. Myślicie że to overboost a może przewody do niego dochodzące a może czujnik ciśnienia doładowania, a może jeszcze coś innego?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek_m83 Zobacz post
    Witam.
    Mam taki objaw przy przyspieszaniu na piątym lub szóstym biegu ze na chwile spada doładowanie turbiny. Trzymam gaz wciśnięty i po jakimś czasie ciśnienie rośnie i auto przyspiesza. Myślicie że to overboost a może przewody do niego dochodzące a może czujnik ciśnienia doładowania, a może jeszcze coś innego?
    Sprawdź masy powietrza (zadane/docelowe) ładowanie turbo (zadane/docelowe) wraz z obrotami. Taki wykres
    z FESa albo MESa wklej tu to może coś się poradzi. Auto dymi ? Może to być wina czujnika doładowania lub przepływomierza, ale całkiem możliwe że turbo daje pierwsze oznaki zużycia.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Ja się podepnę - czujnik doładowania może dać takie objawy? Też zauwazyłem, że mam takie wahnięcie - gaz w podłodze, idzie na 1,5bar, spada na 1,2 i po chwili przy 2200 wraca na 1,5. Wskazówka na luzie patrzy na 0,15bar więc na pewno uszkodzony - ale czy to tłumaczy te objawy? EGR wywalony, turbo pompuje dobrze - pokrywają się oczekiwane z rzeczywistym, po odpięciu przepływki żadnych zmian (swoją drogą po odpięciu nie zapaliło checka, normalne?)
    Ostatnio edytowane przez oleksy00 ; 15-06-2015 o 11:24

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 jtdm
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał Smori91 Zobacz post
    Sprawdź masy powietrza (zadane/docelowe) ładowanie turbo (zadane/docelowe) wraz z obrotami. Taki wykres
    z FESa albo MESa wklej tu to może coś się poradzi. Auto dymi ? Może to być wina czujnika doładowania lub przepływomierza, ale całkiem możliwe że turbo daje pierwsze oznaki zużycia.
    Auto ma dopiero 160tys przebiegu, wiec turbo nie bardzo. Nic nie dymi. Czasem się dpf przytka (większość używam w mieście) ale jak go przegonie po trasie to wszystko wraca do normy.

    - - - Updated - - -

    Wskazówka od doładowania na luzie jest na zero. Auto ładnie ciągnie właśnie do 5 biegu. Zaczyna ładnie pompowac aż nagle spadnie na około 3 sekundy i znów pompuje.

    - - - Updated - - -

    Wskazówka od doładowania na luzie jest na zero. Auto ładnie ciągnie właśnie do 5 biegu. Zaczyna ładnie pompowac aż nagle spadnie na około 3 sekundy i znów pompuje.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Smori91
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2006r 2.4 JTDM
    Postów
    104

    Domyślnie

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    Ja się podepnę - czujnik doładowania może dać takie objawy? Też zauwazyłem, że mam takie wahnięcie - gaz w podłodze, idzie na 1,5bar, spada na 1,2 i po chwili przy 2200 wraca na 1,5. Wskazówka na luzie patrzy na 0,15bar więc na pewno uszkodzony - ale czy to tłumaczy te objawy? EGR wywalony, turbo pompuje dobrze - pokrywają się oczekiwane z rzeczywistym, po odpięciu przepływki żadnych zmian (swoją drogą po odpięciu nie zapaliło checka, normalne?)
    W moim przypadku po odpięciu przepływomierza wywaliło check engine dopiero przy 180 km/h. U mnie pomogło przeczyszczenie czujnika doładowania tak jak w instrukcji zamieszczonej na forum i wymiana przepływomierza na nowy.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Ok, wymieniłem wczoraj czujnik na nowy firmy EPS (235zł), bo tylko taki mieli na miejscu w M-Mot i powiem wam, że różnica jest niesamowita, całe 8 miesięcy jeździłem w przekonaniu, że jedyną niedogodnością związana z uszkodzeniem tego czujnika jest wskazówka doładowania "przyklejona" do pozycji 0,15bar, nawet na zapłonie, na zgaszonym silniku - jakież moje myślenie było zgubne.. Falowanie przez wielu było interpretowane jako kończące się turbo/popsuta przepływka. Ja odpinałem przepływkę i nie było żadnej poprawy, a turbo sprawdzałem na każdy sposób, na stole miałem je raz, czyszczono geometrię, analizowano wykresy i co? I nic nie znaleziono. A teraz po wymianie auto zbiera się na raz, wskazówka pięknie idzie na ~1,5bar w overbooście, potem spada na ~1,45 i auto ciągnie gładko i przyjemnie, od 1,5tys obrotów zaczyna się zbierać i ciągnie, ciągnie, ciągnie! Wcześniej wyprzedzanie zmuszało mnie do sporej redukcji, bo bezstresowe zaczynało się od 2,2tyś (auto po chipie, ma max Nm od 2,2tys, niżej nie schodzili bo dwumasa póki co jest jaka jest). Teraz nie muszę robić wiele a auto posłusznie łyka tiry. Polecam naprawdę wymienić, jeśli nie macie 0 na postoju (doładowanie), zaskoczycie się pozytywnie i wcale nie przesadzam.

    Krzywe na uszkodzonym czujniku:



    Po wymianie zniknęło falowanie, ale muszę podjechać na hamownie i sprawdzić jak to się prezentuje.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0116.jpg
Wyświetleń:	356
Rozmiar:	66.2 KB
ID:	170004  
    Ostatnio edytowane przez oleksy00 ; 16-06-2015 o 08:21 Powód: interpunkcja, wykres

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Kiedyś o tym pisałem.ale twierdzono .ze po wymianie niepowinno być różnicy.Czyli wychodzi ze miałem racje

Podobne wątki

  1. [Giulietta] 1.4 MA 170KM maksymalne doładowanie
    Utworzone przez MiLykie w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-10-2014, 22:39
  2. Słabe doładowanie?
    Utworzone przez Zymelka w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-11-2013, 08:18
  3. Turbo doładowanie w mojej Alfie. Co i jak.
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 13:44
  4. prośba o ocenę logów(przepływka, doładowanie)
    Utworzone przez demonobiker w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-01-2013, 17:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory