Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Zawieszenie i układ kierowniczy.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTDm
    Postów
    8

    Domyślnie Zawieszenie i układ kierowniczy.

    Witam, jako że od zakupu auta słyszę niepokojące stuki z okolic przedniego zawieszenia, postanowiłem w końcu się za to zabrać jako że mam wolny weekend

    Zamówiłem komplet zawieszenia(jako że nie wiem kiedy i co było wymieniane a na zabawę na raty nie mam czasu )
    *Wahacze górne oraz dolne TRW
    *Amortyzatory Kayaba z mocowaniami oraz odbojami
    *Koncówki drążków oraz łączniki TRW
    *Gumy do stabilizatora

    Teraz moje pytanie brzmi, czy mając rozebrane całe zawieszenie przednie, warto wymienić coś na "zapas"
    Osłony na przegłubach są już raczej w bardzo średnim stanie i z jednej wydostaje się smar. Myśle czy wymieniając osłony nie było by warto od razu wymienić przegubów wewnętrznych/zewnętrznych zwłaszcza że to nie duży koszt części a podobno w JTD potrafią się sypać.

    Następna sprawa to problem z ABS'em, po podłączeniu pod komp nie wykazuje żadnych błędów. Aczkolwiek cały czas załącza się przy ostatniej fazie hamowania (na suchym, na mokrym, zawsze na koniec). Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć ? Wyczyścić czujniki czy coś jeszcze?

    Z góry dziękuje za wszelkie porady i wskazówki.
    Ostatnio edytowane przez Ultima ; 17-06-2015 o 11:55

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Jak masz kasę to zmieniaj co się da, proste. Czujników ABS nie przeczyścisz, bo raczej ich nie wyjmiesz bez dewastacji. Przynajmniej u mnie to było niemożliwe. Urwał się przewód przy podważaniu i resztę trzeba było wywiercić z piasty.
    A, i skoro końcówki drążków to może i drążki. Sztuka chyba coś koło 100zł, więc tez może warto skoro Cie naszło na inwestycję.
    Ja bym jeszcze kupił poduszki pod i na sprężyny. Powodzonka

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTDm
    Postów
    8

    Domyślnie

    Poduszki na/pod sprężyny, chodzi o tą gumową część która znajduje się pomiędzy sprężyna a amortyzatorem? W starym mam to strasznie wyjechane a za nic w świecie nie mogę tego dostać...

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    http://autosklep24.pl/pl/p/Poduszka-...-GT-gora/16270
    A tu dół: http://autosklep24.pl/pl/p/Poduszka-...-156-dol/15674
    Tylko dopytaj czy pasuje do 147.
    Do tego jeszcze: http://autosklep24.pl/pl/p/Poduszka-...156-166-/13448
    Pytaj o wszystko w autosklepie24.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTDm
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał barsliw Zobacz post
    http://autosklep24.pl/pl/p/Poduszka-...-GT-gora/16270
    A tu dół: http://autosklep24.pl/pl/p/Poduszka-...-156-dol/15674
    Tylko dopytaj czy pasuje do 147.
    Do tego jeszcze: http://autosklep24.pl/pl/p/Poduszka-...156-166-/13448
    Pytaj o wszystko w autosklepie24.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Dzięki bardzo za podpowiedz

    Myślę że ostanie już pytanie w tym temacie odnośnie ABS'u, po zdjęciu pół osi oraz wykreceniu czujnika ABS ukazuje się taki obraz, czy ta bieżnia ABS/piersien ABS (czy jak to zwał) powinna być tak zniszczona(takie zarysowania i wgłębienia)? Czy to może być powodem źle działającego absu ? Z góry dzięki za odp.

    AC
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0128.jpg
Wyświetleń:	213
Rozmiar:	42.3 KB
ID:	170396  

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar barsliw
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6
    Postów
    442

    Domyślnie

    Tu juz nie pomogę, bo do tego etapu demontażu nie doszedłem.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    69

    Domyślnie

    Pierścień ABS w łożysku wygląda na dobry.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTDm
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dzięki za odp, orientuje się może jeszcze ktoś czy czujnik ABS OE46842227 czy OE46842228, jest na stronę lewą (od strony kierowcy)? Bo w sklepach widzę ze ten z końcówką 27 jest na lewa, a eper twierdzi że ten z 28. I się pogubiłem

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    69

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o czujnik ABS to czujniki w piaście różnią się stronami i różnią się też wtyczkami, które łączą się w komorze silnika. W zależności od rocznika są różne wtyczki i co za tym idzie cena, która waha się od 80 do 200 zł. Wystarczy kupić ten najtańszy i przelutować wtyczkę. Przerabiałem to i po przelutowaniu żadnych błędów ABS nie wyświetla.

Podobne wątki

  1. [159] Zawieszenie i układ kierowniczy pytanie o czesci
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2014, 23:28
  2. [156] Skrzypienie- układ kierowniczy
    Utworzone przez b.piotrus w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-10-2011, 23:51
  3. układ kierowniczy
    Utworzone przez jarekz04 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-06-2011, 17:39
  4. Układ kierowniczy
    Utworzone przez azbxcc88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-05-2010, 11:06
  5. Zawieszenie i układ kierowniczy
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-03-2010, 23:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory