Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: gdzie jest czujnik położenia wału ? 2.0 JTS

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie gdzie jest czujnik położenia wału ? 2.0 JTS

    Da sie do niego dotrzeć w garażu ? prosiłbym o jakąś fotkę gdzie to to jest....

    aha..
    I od czego jest czujnik impulsu zapłonowego ? Jeżeli by był strzelony - czym by się objawiała usterka ?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 156 JTS 2.0 i 147 jtdm150km
    Postów
    79

    Domyślnie

    kolego a co się dzieje u ciebie??

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzes1275 Zobacz post
    kolego a co się dzieje u ciebie??
    Miło że zapytałeś... Chociaż ktoś

    na jałowym silnik przerywa i prycha z rury... aż czuć nierówną pracę na kierownicy i siedzeniach... obroty na obrotomierzu stabilne lecz silnik na jałowym kuleje... Gdy się rozgrzeje czuć znacznie mocniej... Co 300 - 400km wyskakuje błąd katalizatora... Tak jak by mieszanka zła i paliwo dostawało się do kata.

    Co już wymieniłem w celu sprawdzenia:

    Świece
    Cewki
    Wtryski łącznie z listwą i czujnikami
    Ustawienie rozrządu
    Ciśnienie w komorach (wynik: 1 - 14,8/ 2- 15,1/ 3- 14,6/ 4-13,3)
    Sondy podmienione - na inne używane
    Wymieniony katalizator
    Wymieniony cały układ wydechowy na nowy

    Szarpanie na jałowym nadal takie samo...

    W poniedziałek podmieniam przepływomierz powietrza mimo iż według komputera jest sprawny.
    No i zastanawiam się nad czujnikiem położenia wałka rozrządu, czujnik wału korbowego.


    Walczę z tym problemem już jakieś pół roku - zrobione ok. 10 tyś km... Problem ani nie ustępuje ani się nie nasila...

    Lecz cholernie wkur*ia gdy stoje na światłach i telepie całą budą..... milion mechaników wszyscy rozkładają ręce - jak już komputer im nie powie co jest to nie potrafią nic zrobić.

    Więc zostałem z tym sam i działam dalej... Tylko powoli brak mi już pomysłów.
    Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 26-06-2015 o 23:38

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    alfa 156 JTS 2.0 i 147 jtdm150km
    Postów
    79

    Domyślnie

    kurde widze ze powazna sprawa ja jeszcze nie miałem takich objawow sprawdz przeplywke filtr powietrza i dolot polozenie walu raczej odpada bo by na wysokich szwankował a czy przypadkiem nie jest pomylone podłączenie wtrysków jak to ci się zaczelo dziac po jakiejś naprawie ? a jak wchodzi na obroty to jest ok? ja miałem przerywanie jak się wkrecal na obroty i pokazywal blod na cylindze wymieniłem wtrysk i jest ok

    - - - Updated - - -

    albo kolego cos z instalacją się dzieje od wtryskow

    - - - Updated - - -

    ja bym szukal w instalacji jak już tyle sprawdziles i wymieniles

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czujnik wału daje inne objawy (gaśnie na ciepłym, jak ostygnie to odpala, ale bywa też, że nie chce odpalać na zimnym), chociaż różne cuda się zdarzają.
    A sprawdzałeś dolot pod kątem lewego powietrza?
    Co z silniczkiem krokowym?
    Sprawdzałeś odmę, czy szczelna i nie zawalona?
    Sprawdzałeś czystość przepustnicy?
    No i słynny zaworek zwrotny w na kolektorze dolotowym - nie wiem, czy jest on w JTS, ale wTS też potrafi zamieszać.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 27-06-2015 o 13:39

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    ja bym szukal w instalacji jak już tyle sprawdziles i wymieniles
    JTS ma jedną wiąche kabli do ewek i calego osprzetu - i wchodzi to to do komputera... Problem jest taki że moja alfa jest z grudnia 2005 roku... Jedna z ostatnich sztuk jakie wyszły z taśmy i zmienili w niej wtyczki ... Nie mogę dostać nigdzie tych kabli by sprawdzić... Wszędzie sa od tych starszych JTSów.



    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A sprawdzałeś dolot pod kątem lewego powietrza?
    Dolot ? mówimy o czarnej rurze która idzie od filtra do przepustnicy. na której jest przepływomierz powietrza ? Jeżeli tak to wydaje się szczelny.




    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Co z silniczkiem krokowym?
    Nie sprawdzałem bo nawet nie wiem jak się do niego dostać... Ale sądzę że gdy jest silnik krokowy uszkodzony - falują obroty... A u mnie stoją jak beton, tylko rwie silnik.



    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Sprawdzałeś odmę, czy szczelna i nie zawalona?
    Wydaje się że jest szczelna, nigdzie ta harmonijka nie jest pęknięta, Ale czy zawalona ? Jutro będę się do niej dobierał gdy będę wymieniał przepływomierz powietrza.



    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Sprawdzałeś czystość przepustnicy?
    Również jak wyżej, jutro będę się do tego dobierał.



    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No i słynny zaworek zwrotny w na kolektorze dolotowym
    o, o.... nie słyszałem o tym, możesz pokazać jak to wygląda i jak to sprawdzić czy jest ok ?
    Ostatnio edytowane przez takpoprostu ; 28-06-2015 o 19:42

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja mogę się odnieść tylko do silnika TS, gdzie odma jest wykonana w postaci 2 przewodów wychodzących z pokrywy zaworów.
    To dość ważna sprawa w tych silnikach, bo odma stanowi jednocześnie doprowadzenie tzw. powietrza dodatkowego.
    Nie wiem jak jest w jts, ale w TS zaworek zwrotny jest na wyjściu odmy do kolektora ssącego.
    Poszukaj na forum - jest dużo o tym zaworku.
    Szczelność dolotu to ważna sprawa. Dolot to nie tylko rura dostarczająca powietrze do silnika, ale też cały kolektor ssący oraz to co do niego jest podłączone, np. pod spodem doprowadzenie par paliwa.
    To wszystko trzeba sprawdzić pod kątem szczelności.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 29-06-2015 o 07:02

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Czujnik wału jest obok rozrusznika, widać tak z dołu. Po zdemontowaniu rury z plecionką jest dostępny całkowicie. Chcesz może go wymienić?

    Odmy. Można spróbować odłączyć odmy, a też może otworzyć wlew oleju, albo raz tak, a raz tak. I patrzeć czy zmieni się praca silnika. Możesz patrzeć czy jest olej na zaworku odmy i w odmie. Chyba jak jest, to drożnie jest? Tylko, że w sumie wszelkie nieszczelności odgórne może powinny stłamsić przepływ?

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    Czujnik wału jest obok rozrusznika, widać tak z dołu. Po zdemontowaniu rury z plecionką jest dostępny całkowicie. Chcesz może go wymienić?

    Odmy. Można spróbować odłączyć odmy, a też może otworzyć wlew oleju, albo raz tak, a raz tak. I patrzeć czy zmieni się praca silnika. Możesz patrzeć czy jest olej na zaworku odmy i w odmie. Chyba jak jest, to drożnie jest? Tylko, że w sumie wszelkie nieszczelności odgórne może powinny stłamsić przepływ?
    Wszystkie węże dolotu sprawdziłem - nie widać by były nieszczelne, zdemontowałem przepustnice w celu wyczyszczenia, lecz po zdjęciu zobaczyłem w tej czarnej obudowie która jest przy silniku (do której trzyma się przepustnica) wszystko jest tłuste od oleju.... tak jak by pokryte taką mgiełką oleju... Gdy dotknąłem paluchem mazało się - jest tłuste... To normalne ?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Normalne - wygląda na to, że odma działa i silnik zasysa trochę par oleju ze skrzyni korbowej.
    Sprawdź jeszcze pod kolektorem ssącym (najlepiej przy pomocy jakiegoś lusterka), czy tam jest wszystko w porządku na doprowadzeniu par paliwa.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-07-2015 o 18:30

Podobne wątki

  1. [146] Czujnik położenia wału jak sprawdzić czy jest sprawny ??
    Utworzone przez ineedmoney w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-05-2011, 22:11
  2. Gdzie znajde czujnik położenia wału korbowego.
    Utworzone przez zzuukkoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 09:40
  3. [146] Czujnik położenia wału jak sprawdzic czy jest sprawny ????????
    Utworzone przez ineedmoney w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 19:33
  4. Gdzie jest czujnik położenia wału Alfa 156 2,5V6
    Utworzone przez nergal w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 19:42
  5. [155] POMOCY gdzie jest czujnik położenia wału korbowego AR 155 1.8 8v na łańcuchu
    Utworzone przez Skorpion1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 17:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory