Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Śruba ślizgowa napinacza rozrządu

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Śruba ślizgowa napinacza rozrządu

    Moje uszanowanie.

    Czy dużo roboty jest z wymianą owej śruby? Na dniach będę wymieniał wariator jaki i rozrząd kompletny i przy okazji będę zmuszony wymienić śrubę ślizgową napinacza. Ona jest za aluminiową ścianką. Dużo z tym roboty?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To może być dość poważna robota, bo to łożysko (krzyżak) jest też elementem zawieszenia silnika.
    Niestety nigdy tego nie robiłem, więc niewiele pomogę.
    Miejmy nadzieję, że zdemontujesz to bez potrzeby demontażu koła napędu rozrządu.
    http://allegro.pl/listing/listing.ph...2-uni-1-2-0807

    http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...=6&WINDOW_ID=1
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 19-08-2015 o 20:24

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dziękuję SG0240

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie ma za co, ale tak sobie myślę, że to kółko zębate napędzające pasek rozrządu to będziesz musiał chyba jednak zdemontować.
    Jakby co to uważaj, bo tam jest lewy gwint i śruba jest bardzo mocno przykręcona.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Tak patrzę na fotki i chyba koła nie trzeba tykać ;-) Alternator, pompa wspomagania musowo.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ten otwór to chyba nie jest duży - tak mniej więcej jak średnica wału, ale może jak odkręcisz mocowanie tego krzyżaka to uda się go jakoś odchylić, żeby wyjąć tę śrubę, którą chcesz wymienić i dasz radę to zrobić bez demontażu koła.
    Jak zrobisz, to napisz jak poszło.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    25-go zabieram się do pracy Tego dnia wyślę wariatory Dariuszowi i będę działał z tą śrubą

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba by to też przeanalizować pod kątem uszczelnienia wału, bo może być, że w tym krzyżaku jest simering, a krzyżak jest uszczelniony między silnikiem w tym miejscu np. jakimś oringiem. To wtedy byłby dodatkowy problem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 21-08-2015 o 19:36

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    "Tak patrzę na fotki i chyba koła nie trzeba tykać ;-) Alternator, pompa wspomagania musowo".


    Faktycznie, chyba masz rację.
    Jeszcze raz dokładniej przeanalizowałem fotki i wygląda na to, że ten krzyżak ma dość dużą przestrzeń wokół koła rozrządu, więc raczej nie powinno być problemów, a co do uszczelnienia wału to simering powinien być bezpośrednio w bloku.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dokładnie SG0240

    Od dołu tylko podlewaruje silnik aby mi nie opadł i się śrubę wymieni.

Podobne wątki

  1. Rolka napinacza rozrządu 2.4 JTD 20V
    Utworzone przez dawid1146 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-01-2015, 18:14
  2. [146] ustawienie napinacza rozrządu
    Utworzone przez scyzorsw w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 00:50
  3. Regulacja napinacza paska rozrządu 2.5 V6 24V
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-07-2011, 09:33
  4. Śruba napinacza sie odkreca 2.4JTD
    Utworzone przez zawix w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 20:50
  5. [164] Wymiana napinacza paska rozrządu
    Utworzone przez ANET w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-07-2007, 18:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory