Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: 2,4 JTD 20V błąd doładowania

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie 2,4 JTD 20V błąd doładowania

    Witam Serdecznie.
    Koledzy od kilku dni zauważyłem że mam problem z doładowaniem. Mianowicie jak jeżdżę w miarę spokojnie (w miarę) to jest OK ale jak dam po garach to przy obrotach nieco powyżej 3tyś zapala się check i odcina torbo. Wywala tylko jeden błąd P0238 "Czujnik ciśnienia doładowania za wysoki sygnał".
    Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu turbo powraca. Organoleptycznie sprawdziłem działanie gruchy na turbosprężarce no i chodzi w zakresie ok 2cm czyli wychodzi że ok. Mi wydaje się że siada mi zawór sterowania turbiną.
    Wstawiam Logi z MESa może ktoś zwróci na coś uwagę, czego ja nie zauważam. Plik TXT w załączniku.

    Pozdrawiam
    Marek
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Kolego miałem to samo. Może zacznij od wyczyszczenia czujnika bo często jest zabrudzony sądzą. U mnie jak robiłem test gruszki w fes wyglądało że wszytko ok ale po wyjęciu okazało się że jednak geometria delikatnie się przycina. Czyszczenie rozwiązało problem.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid1146 Zobacz post
    Kolego miałem to samo. Może zacznij od wyczyszczenia czujnika bo często jest zabrudzony sądzą. U mnie jak robiłem test gruszki w fes wyglądało że wszytko ok ale po wyjęciu okazało się że jednak geometria delikatnie się przycina. Czyszczenie rozwiązało problem.
    No ja zacinanie się turbiny to biorę jako ostatnią opcję u mnie w okolicy mechanikom to obawiał bym się oddać ursusa C330 . Zacznę od zaworu bo już był kiedyś rozbierany i czyszczony i podejrzewam, że to on się lekko przycina. No zobaczymy, dla obeznanych są logi do wglądu.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Z logów klasyczne przeładowanie. Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? U mnie jeden ten u góry był sparciały i dopiero jak poruszałem nim to odpadł widocznie.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Z logów klasyczne przeładowanie. Sprawdzałeś wężyki podciśnienia ? U mnie jeden ten u góry był sparciały i dopiero jak poruszałem nim to odpadł widocznie.
    To sprawdziłem jako pierwsze i nawet wymieniłem na silikony ja daję jednak 80% szansy na zawór Overboost, 15 % Czujnik doładowania (był myty, może mu zaszkodziło ) no i 5 % turbina a właściwie łopatki, choć sprawdzałem to chodzą płynnie z takim sprężystym małym oporem.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Ja też turbinę zostawiałem jako ostatnią opcję ale jednak nie obeszło się bez tego. Przyznam, że jakimś orłem w dziedzinie mechaniki nie jestem ale wyciągnięcie, czyszczenie i montaż zajęło mi to niecały dzień, a auto ożyło.

  7. #7
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid1146 Zobacz post
    Ja też turbinę zostawiałem jako ostatnią opcję ale jednak nie obeszło się bez tego. Przyznam, że jakimś orłem w dziedzinie mechaniki nie jestem ale wyciągnięcie, czyszczenie i montaż zajęło mi to niecały dzień, a auto ożyło.
    Kurcze, no ja też wiem jak obchodzić się z kluczami i nie boję się tego ale turbiny nie próbowałem.
    Powiedz, czy bez kanału da radę to zrobić bo z tym przybytkiem mam problem. No i jak Wykonałeś to czyszczenie ?
    Daj jakiś opis, czy trzeba np. zderzak zrzucać, chłodnicę, czy inne ustrojstwo ?
    Pozdrawiam
    Marek

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Wójcin/Opole
    Auto
    Alfa 166 2.4 JTD 20V, CROMA 2.5 TD
    Postów
    142

    Domyślnie

    Powiem Ci, że bez kanału lipa. Nie trzeba nic dodatkowo zrzucać, najgorsze dojście jest do śrub turbiny przy kolektorze no i ja miałem jeszcze ekstra tłumiczek webasto, gdyż przeszkadzał mi przy wyciąganiu wydechu, bo oczywiście przy katalizatorze ukręciły mi się śruby. Po chwili kombinacji i obracaniu turbiny udało mi się ją wyciągnąć w dół. Zanim zdemontujesz gorącą część turbiny warto zaznaczyć jak to było np, punktakiem żeby później nie obrócić przy składaniu. Następnie co mnie nieco zestresowało to dobranie się do łopatek, bo dość ciężko się to rozchodziło oraz by ich nie uszkodzić ale po udeżeniu młotkiem w kilku miejscach przez drugi młotek puściło. Mówiąc krótko w tym wypadku miałem dwie opcje albo pójdzie albo pęknie ;p.
    Po rozmontowaniu oczyściłem wszystko papierem ściernym i szczotką drucianą, a na koniec zostawiłem to na jakiś czas w nafcie bo akurat to miałem pod ręką. Jedni piszą, że też podobnie robią, inni że to syzyfowa robota jednak ja jestem zdania "nie spróbujesz to się nie dowiesz". Na razie zrobiłem 6 tys. km i jest ok tyle mogę powiedzieć. Jakbyś potrzebował coś więcej to pisz na priv Jeśli będę mógł w jakiś sposób to pomogę,

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar sneijder
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Lubuskie -Jasień/Żary
    Auto
    AR 166 FL, 3.0V6 sportronic-LPG, AR 159 1.9 JTDm 16v 180KM , Była-AR 166, 2.4 JTD 175KM, 2004r
    Postów
    443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Themark Zobacz post
    No ja zacinanie się turbiny to biorę jako ostatnią opcję u mnie w okolicy mechanikom to obawiał bym się oddać ursusa C330 . Zacznę od zaworu bo już był kiedyś rozbierany i czyszczony i podejrzewam, że to on się lekko przycina. No zobaczymy, dla obeznanych są logi do wglądu.

    Ja w poprzedniej miałem dokladnie to samo i tez ost rzeczą jaką podejrzewałem bylo turbo. Zresztą pamiętasz jak wymienialem wszystko po kolei a skończyło sie na problemie z turbo. Nie pamiętam juz co dokladnie jej dolegało ale to była jakaś pierdola zwiazana jak dobrze pamiętam z gruchą. Naprawdę godny polecenia jest warsztat w lubsku. Wspominałem Tobie o nim. Tam bez obawy możesz dać. Ja mialem wrażenie ze odebrałem od nich inne auto. Oczywiście w pozytywnym znaczeniu

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Themark
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Żary / Lubanice
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 175KM w Automacie, Seat Ibiza 1,2 90KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Witaj Łukasz No będę musiał się do nich kopsnąć żeby zobaczyli czy to jest to o czym myślę

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  2. Błąd 1238 - pomimo wymiany czujnika doładowania
    Utworzone przez Domelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 09:49
  3. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 09:17
  4. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 19:59
  5. [156] błąd ciśnienia doładowania / zawór EGR
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-01-2008, 15:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory