Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Prośba o namiar na firmę lub pomoc w przeróbce półosi.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie Prośba o namiar na firmę lub pomoc w przeróbce półosi.

    Witam potrzebuję pomocy forumowiczów w namiarze na firmę lub pomoc samych forumowiczów którzy nie puszczą mnie z torbami w przeróbce półosi od strony przegubu wewnętrznego z 25 na 28 zębów (frezów) lub przeróbkę w drugą stronę z 28 na 25 zębów ale od strony przegubu zewnętrznego. Potrzebne to jest do uruchomienia napędu 155 z silnikiem, całym osprzętem i elektroniką 2,5 v6 24v. Ceny firm które się tym zajmują zaczynają się od 250zł/sztuka a po tym co już wpakowałem w ten projekt moja ślubna zaczyna bluźnić...

    Bardzo proszę o pomoc...

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    250 za sztukęprzy dobrym materiale i wykonaniu to nie jest jakiś majątek. To powinno być zahartowane a i byle maszyną tego nie zrobisz. Robiąc taką przeróbkę trzeba było się liczyć z kosztami. Spytam znajomego, który robi takie rzeczy do Offroad'u ale podejrzewam, że z przesyłką w obie strony nie wyjdzie wiele taniej.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Będę mega wdzięczny, czekam na jakąś wiadomość.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    zapytaj na racingforum użytownika ALI23 - ma doświadczenie w takich sprawach i podpowie, co można zrobić.

    ps. czasem łatwiej dopasować przegub z innego auta, nawet z innej marki...

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Przekopałem już wiele katalogów żeby dopasować dłuższe półosie z 156 TS 2x25 zębów po obu stronach trzeba by znaleźć przegub wewnętrzny o średnicy 108mm i 25 zębach
    (nie ma takiego) a żeby dopasować półoś z 156 2,5v6 2x28 zębów trzeba by zastosować przegub z 155 v6 i go podtoczyć na wymiar pierścienia uszczelniającego 59 na 52mm ale wolałbym zrobić przeróbkę półosi (dopłacić a zrobić raz) żeby nie biegać do tokarza co wymiana przegubu. Ale z tego co widzę to cenowo to wyjdzie chyba najlepiej.

  6. #6
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Polecam również Aliego z RF tyle że mam wrażenie że on czasami odpisuję jak ma chęć, albo czas a jednego i drugie chyba ma mało .

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    505 42 90 42 - numer do niego, zadzwoń i zapytaj....

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Dzięki za namiary dziś i poświęcony czas...znajomy przetoczył mi nowe przeguby z marei 2,4 td niewiele trzeba było skrobnąć kołnierza oraz takiej "wargi" powyżej i pasują a kosztowało mnie to sześciopaka ciekawe kiedy padną...

    Podsumowując temat swapa w 155 z 2,0TS 8V na 2,5 v6 24v ze 156 oprócz walki z elektroniką wszelkiej maści trzeba przerobić półosie ze 156 (naciąć rowek na zabezpieczenie przegubu zewnętrznego bo w przegubach np. z marei zabezpieczenie jest wewnątrz przegubu a nie tak jak w 156 widoczne praktycznie po ściągnięciu osłony), ja przełożyłem cały układ klimy ze 156 łącznie z parownikiem co wiązało się z "pożenieniem" elektrycznej instalacji klimy 155 ze sprężarką i osprzętem ze 156 czy to się udało dam odpowiedź gdy uzupełnię r-134a. Sprawdzę wtedy działanie oraz ewentualnie gdy będą zainteresowani podam "recepturę" ale niestety choć prosiłem o pomoc w tej kwestii tu i na elektrodzie nikt nie pomógł co wiązało się z walką samemu ze schematami przez dwa dni. Zostały do rozwiązania dwa problemy jeden chyba już tak zostanie tj. silnik na motronicu 3.1 EURO3 wywala błąd połączenia lini can (pewnie przez brak połączenia z centralką abs ze 156) i świeci "check" i bardziej palący problem brak wskazań prędkościomierza bo w skrzyni ze 156 (6 biegów) nie ma impulsatora ani miejsca na niego i trzeba będzie wymyślić "coś" lub zadaptować choć częściowo sterownik abs do odczytu prędkości np z kangoo (ta sama ilość zębów abs i też indukcyjne czujniki) bo w nim też nie ma impulsatora. Chyba że macie jakieś inne sensowne rozwiązania to czekam na sugestie....
    Ostatnio edytowane przez olek_jaw ; 08-09-2015 o 20:57

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    kombinuj ze sterownikiem absu

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2016, 13:08
  2. Wielka prośba... proszę o namiar na dobry serwis :)
    Utworzone przez ekstranio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 16:10
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-03-2013, 08:26
  4. Pilna Pomoc w przeróbce kabla
    Utworzone przez Paazik w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 17:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory