Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa

  1. #1
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie Dynamika silnika MultiAir 170 KM przed vs poliftowa

    Jeżdżę obecnie zastępczą Giuliettą przedliftową z tym samym silnikiem i zauważyłem ogromną różnicę w stosunku do mojej. U mnie silnik jest jakby przymulony, ale myślałem że tak ma być i już się przyzwyczaiłem. Tutaj samochód jest o wiele bardziej dynamiczny, czuć to nawet w momencie przełączenia na Dynamic, gdzie przyrost jest dużo większy. Powiem tak: Tryb Dynamic u mnie to jak Normal w tym zastępczym. Nie wiem czy to kwestia oprogramowania silnika, czy ma prawo tak się różnic dynamiką tego samego silnika w przed i poliftowej, czy coś jest nie tak z tym moim silnikiem?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Raz testowo jechałem poliftem, ale nie zauważyłem różnicy.

    pzdr, tadzikpl

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,336

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    Jeżdżę obecnie zastępczą Giuliettą przedliftową z tym samym silnikiem i zauważyłem ogromną różnicę w stosunku do mojej. U mnie silnik jest jakby przymulony, ale myślałem że tak ma być i już się przyzwyczaiłem. Tutaj samochód jest o wiele bardziej dynamiczny, czuć to nawet w momencie przełączenia na Dynamic, gdzie przyrost jest dużo większy. Powiem tak: Tryb Dynamic u mnie to jak Normal w tym zastępczym. Nie wiem czy to kwestia oprogramowania silnika, czy ma prawo tak się różnic dynamiką tego samego silnika w przed i poliftowej, czy coś jest nie tak z tym moim silnikiem?
    1. Przepalona
    2. Dotarta

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    czy coś jest nie tak z tym moim silnikiem?
    Diagnozuj na odczytaniu błędów ze sterownika świat się nie kończy.
    Pomiar mocy na hamowni też wiele powie o kondycji silnika.
    Z drugiej strony może być jakaś różnica w sofcie która wpływa na odczucia z jazdy.

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    1. Przepalona
    Ok, to może mieć wpływ.


    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    2. Dotarta
    W dzisiejszej motoryzacji nie ma ma już takiego pojęcia jak "docieranie" - oczywiście jak dasz w palnik od nowości, to odbije się to na zużyciu oleju czy spalaniu, ale nie na dynamice silnika, nawet gdyby stracił ten silnik 5KM i 10Nm w "piku" - to nikt nie odczuje tego pod butem - nie ma takiej opcji.

    Ja bym się skłaniał ku różnicy w sofcie, bo silnik może generować ten samą moc max i moment i reagować na gaz zupełnie inaczej, bo co innego stan określony pomiaru mocy - but na 100%, a co innego stany nie określone podczas jazdy- zupełnie inna bajka.
    Było tak samo z silnikami 3.2V6 jak trzeba było spełnić koleją normę spalin, żeby silnik mógł być montowany, to na papierze moc była ta sama, a dodatkowy osprzęt sterujący silnikiem oraz soft ubił "wigor" tego motoru.
    Ostatnio edytowane przez italiano_83 ; 15-09-2015 o 16:42

  5. #5
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Jak dla mnie, to mój silnik jest sztucznie przymulony, co czuć zwłaszcza na niskich biegach, tak jakby ktoś bał się, że jak się doda za dużo gazu, to powstanie za dużo CO2 i stopią się lodowce. Może to i sprawa ekoterrorystów, tylko chyba obydwa modele spełniają tę samą normę Euro, wiec nie powinno być różnicy. Jeszcze będę drążył tę sprawę, niech tylko naprawią co mają teraz naprawić.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,336

    Domyślnie

    Cytat Napisał italiano_83 Zobacz post
    Diagnozuj na odczytaniu błędów ze sterownika świat się nie kończy.
    Pomiar mocy na hamowni też wiele powie o kondycji silnika.
    Z drugiej strony może być jakaś różnica w sofcie która wpływa na odczucia z jazdy.



    Ok, to może mieć wpływ.




    W dzisiejszej motoryzacji nie ma ma już takiego pojęcia jak "docieranie" - oczywiście jak dasz w palnik od nowości, to odbije się to na zużyciu oleju czy spalaniu, ale nie na dynamice silnika, nawet gdyby stracił ten silnik 5KM i 10Nm w "piku" - to nikt nie odczuje tego pod butem - nie ma takiej opcji.

    Ja bym się skłaniał ku różnicy w sofcie, bo silnik może generować ten samą moc max i moment i reagować na gaz zupełnie inaczej, bo co innego stan określony pomiaru mocy - but na 100%, a co innego stany nie określone podczas jazdy- zupełnie inna bajka.
    Było tak samo z silnikami 3.2V6 jak trzeba było spełnić koleją normę spalin, żeby silnik mógł być montowany, to na papierze moc była ta sama, a dodatkowy osprzęt sterujący silnikiem oraz soft ubił "wigor" tego motoru.
    Proszę wymienić olej w fabrycznie nowym samochodzie po 4-5 tys km to wtedy kolega zobaczy czy silniki potrzebują dotarcia.
    Jednym słowem srebrny pył
    Ostatnio edytowane przez dziadzia82 ; 15-09-2015 o 19:30

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Jak byłem w ASO sprawdzić swoją Giuliettę przed zakupem rozmawiałem chwilę ze znajomym sprzedawcą. Powiedział mi, że czuć różnicę w dynamice między przed i po liftową wersją na korzyść tej starszej. Jest to niby związane ze zmianą normy na EURO6. Ale nie jeździłem poliftową więc nie mam bezpośredniego porównania.

  8. #8
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    W tej zastępczej w dowodzie rej. jest Euro 5.
    Rozumiem, że z Euro 7 będzie można jechać maksymalnie 100 km/h, a z Euro 10 zap... tylko na piechotę.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,336

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoss Zobacz post
    Jak byłem w ASO sprawdzić swoją Giuliettę przed zakupem rozmawiałem chwilę ze znajomym sprzedawcą. Powiedział mi, że czuć różnicę w dynamice między przed i po liftową wersją na korzyść tej starszej. Jest to niby związane ze zmianą normy na EURO6. Ale nie jeździłem poliftową więc nie mam bezpośredniego porównania.
    Ero5 a 6 w silnikach benzynowych jest na tym samy poziomie nic sie nie zmieniło.
    Tylko klekoty dostały niższe tlenki

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Możliwe jest, że eurokołchoz zarządził nowe, bardziej restrykcyjne i z mniejszą tolerancją błędu pomiary emisji w związku z normą Euro 6 i silnik który spełniał normę Euro 5 nie spełni Euro 6, więc woleli się zabezpieczyć. Mnie już nic nie zdziwi.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] eksploatacja silnika MultiAir 1.4 dla początkujących
    Utworzone przez dobryalf w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 11-05-2014, 15:53
  2. [Giulietta] obsługa silnika 1,4 Multiair
    Utworzone przez zari w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-05-2014, 09:17
  3. [156] nagrzewnica przed / poliftowa
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 17:43
  4. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-05-2010, 17:31
  5. dynamika silnika 1.9 jtd 105 koni (alfa 145)
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2010, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory