Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: wymiana tulei łapy silnika

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie wymiana tulei łapy silnika

    Czy ktoś wie lub robił to bez demontażu tej łapy z silnika?Bo przez szukajkę nic nie można w tym temacie znaleźć.

  2. #2
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Tak ktos w moim temacie mowil ze robil to ns aucie.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Ja się za to brałem, ale troche ciasno tam. Mechanior wymienił dwie tuleje za 50zl na aucie.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    A miał jakiś ściągacz?Czy inaczej to robił?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Nie mam pojecia. Zajmują sie alfami, więc temat mają opanowany.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    No to dzisiaj sobie wymieniłem na aucie.Wytoczyłem 2 tulejki 49,2x10mm i 53x55mm oraz kawałek szpilki m10 z nakrętkami.Trzeba tylko osłonę górną zdjąć,wtedy mamy więcej miejsca.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    To się chwali
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    GLC
    Auto
    166 2,4 JTD + Q2
    Postów
    130

    Domyślnie

    Hej,
    Ja to robiłem tak
    Potrzebujesz:
    1.Tuleje (kawałek rury - trochę wyższa niż nowa tuleja) o średnicy większej niż nowa tuleja
    2. Krążek z blachy 6mm o średnicy trochę mniejszej niż tuleja z otworem na środku - krążek musi być średnicą tak dobrany żeby siadaj na metalowej krawędzi a nie gumie w środku ale musi być mniejszy niż średnica tulei
    3. Kwadratowa blacha (lub inny kształt) z otworem na środku, może również być 6mm, wielkość taka żeby spokojnie zablokowała, była większa niż ta tuleja,
    4. Śruba M8 lub M10, nie pamiętam jaka długość, powiedzmy wysokość tulei razy dwa plus jeszcze kawałek oraz nakrętki. Ja miałem chyba śrube M6 to urwałem od razu - niekoniecznie bierz śruby o najgorszej klasie wytrzymałości tak jak ja

    Wiec tak, zęby wycisnąć tuleje wkładasz od strony silnika ten krążek blachy, dociskasz do tulei, po drugiej stronie łapy dajesz najpierw ten kawałek rury, zatykasz ta większa blacha, przekładasz śrubę przez ta "kanpke" i nakręcasz nakrętkę. Dalej już prosto, dwa klucze i skręcasz, krążek naciska na stara tuleje, stara tuleja wchodzi do kawałka rurki, trochę pryśniesz jakimś WD40 lub czym, trochę popukasz, nawet się nie spocisz i tuleja wyskoczy. Przetrzyj później otwór w łapie jakimś drobniutkim papierem ściernym, pociągnij smarem i wciskasz.
    Wciskasz, tzn. od strony silnika dajesz krążek, nowa tuleja, rura - rura jest tylko do centrowania żeby się tuleja nie kiwała (tutaj nie pamiętam czy nie miałem jeszcze jednego kawałka blachy, takiego samego jak tego większego z otworem na środku, dociskającego rurę...) z drugiej strony ta większa blacha, przez ta kanpke śruba na przelot, nakrętka z drugiej strony i skręcając wciskasz nowa tuleje. Wydaje mi się ze jak wciśniesz do końca tuleje to nie będzie idealnie na środku, musisz przełożyć rurę od strony nadkola i jeszcze raz skręcić zęby docisnąć o 1 lub 2 mm idealnie na środek łapy.
    Ostatnio edytowane przez Kowalm ; 19-10-2015 o 20:12

Podobne wątki

  1. [2.5 V6] łapy silnika
    Utworzone przez AdamTC w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 16:03
  2. Wymiana tulei górnej łapy silnika 1.8 TS
    Utworzone przez Majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 09:22
  3. Wymiana tulejki łapy silnika V6
    Utworzone przez rac85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 14:12
  4. [155] łapy silnika
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 22:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory