Czy ktoś wie lub robił to bez demontażu tej łapy z silnika?Bo przez szukajkę nic nie można w tym temacie znaleźć.![]()
Czy ktoś wie lub robił to bez demontażu tej łapy z silnika?Bo przez szukajkę nic nie można w tym temacie znaleźć.![]()
Tak ktos w moim temacie mowil ze robil to ns aucie.
Ja się za to brałem, ale troche ciasno tam. Mechanior wymienił dwie tuleje za 50zl na aucie.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
A miał jakiś ściągacz?Czy inaczej to robił?
Nie mam pojecia. Zajmują sie alfami, więc temat mają opanowany.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
No to dzisiaj sobie wymieniłem na aucie.Wytoczyłem 2 tulejki 49,2x10mm i 53x55mm oraz kawałek szpilki m10 z nakrętkami.Trzeba tylko osłonę górną zdjąć,wtedy mamy więcej miejsca.
![]()
To się chwali![]()
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Hej,
Ja to robiłem tak
Potrzebujesz:
1.Tuleje (kawałek rury - trochę wyższa niż nowa tuleja) o średnicy większej niż nowa tuleja
2. Krążek z blachy 6mm o średnicy trochę mniejszej niż tuleja z otworem na środku - krążek musi być średnicą tak dobrany żeby siadaj na metalowej krawędzi a nie gumie w środku ale musi być mniejszy niż średnica tulei
3. Kwadratowa blacha (lub inny kształt) z otworem na środku, może również być 6mm, wielkość taka żeby spokojnie zablokowała, była większa niż ta tuleja,
4. Śruba M8 lub M10, nie pamiętam jaka długość, powiedzmy wysokość tulei razy dwa plus jeszcze kawałek oraz nakrętki. Ja miałem chyba śrube M6 to urwałem od razu - niekoniecznie bierz śruby o najgorszej klasie wytrzymałości tak jak ja
Wiec tak, zęby wycisnąć tuleje wkładasz od strony silnika ten krążek blachy, dociskasz do tulei, po drugiej stronie łapy dajesz najpierw ten kawałek rury, zatykasz ta większa blacha, przekładasz śrubę przez ta "kanpke" i nakręcasz nakrętkę. Dalej już prosto, dwa klucze i skręcasz, krążek naciska na stara tuleje, stara tuleja wchodzi do kawałka rurki, trochę pryśniesz jakimś WD40 lub czym, trochę popukasz, nawet się nie spocisz i tuleja wyskoczy. Przetrzyj później otwór w łapie jakimś drobniutkim papierem ściernym, pociągnij smarem i wciskasz.
Wciskasz, tzn. od strony silnika dajesz krążek, nowa tuleja, rura - rura jest tylko do centrowania żeby się tuleja nie kiwała (tutaj nie pamiętam czy nie miałem jeszcze jednego kawałka blachy, takiego samego jak tego większego z otworem na środku, dociskającego rurę...) z drugiej strony ta większa blacha, przez ta kanpke śruba na przelot, nakrętka z drugiej strony i skręcając wciskasz nowa tuleje. Wydaje mi się ze jak wciśniesz do końca tuleje to nie będzie idealnie na środku, musisz przełożyć rurę od strony nadkola i jeszcze raz skręcić zęby docisnąć o 1 lub 2 mm idealnie na środek łapy.
Ostatnio edytowane przez Kowalm ; 19-10-2015 o 20:12