Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Wysoka temp.

  1. #1
    maciomirek
    Gość

    Exclamation Wysoka temp.

    Witam Od kilku dni strasznie mi sie grzeje Temperatura rośnie bardzo szybko, po zapaleniu silnika i po około 3 km mam już 100 stopni Co może być przyczyną i jak sprawdzić pompe wody?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar REIJO-AR166
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 3.0 V6 24V - poprzednio była AR 155 2.0 TS 16V
    Postów
    272

    Domyślnie

    Termostat sprawny? Jak jedziesz trasą (szybko) temp. spada?

  3. #3
    wilczasty
    Gość

    Domyślnie

    a jaka normalna temp jest w dieslu? Bo u mnie po 3 minutach jest 90C i tak już zostaje. To nie za dużo? (termostat - nówka sztuka)

  4. #4
    maciomirek
    Gość

    Domyślnie

    (Termostat sprawny? Jak jedziesz trasą (szybko) temp. spada?)

    Termostat zablokowałem w pozycji "cały czas otwarty" i jedyne co się zmieniło to to ze troszke dłużej sie grzeje Ale jak stane i temp. skoczy do np 100 to nie moge jej zbić jadąc Cały czas utrzymuje sie to 100 st. Wentylator włącza sie przy przed ostatniej kresce właściwie to ciut za nią Czy to normalne? Moze wszystko jest ok tylko czujnik temp mi szwankuje??

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciomirek Zobacz post
    (Termostat sprawny? Jak jedziesz trasą (szybko) temp. spada?)

    Termostat zablokowałem w pozycji "cały czas otwarty" i jedyne co się zmieniło to to ze troszke dłużej sie grzeje Ale jak stane i temp. skoczy do np 100 to nie moge jej zbić jadąc Cały czas utrzymuje sie to 100 st. Wentylator włącza sie przy przed ostatniej kresce właściwie to ciut za nią Czy to normalne? Moze wszystko jest ok tylko czujnik temp mi szwankuje??
    Zablokowałeś? ale jest sprawny? - chodzi o to że dzieki termostatowi możesz bardzo łatwo sprawdzic czy wskaznik dobrze pokazuje i czy czujnik jest sprawny - poprostu patrzysz na wskaznik czy jak się auto nagrzeje do 90st czy widać wyraznie moment otwarcia (nagly spadek temp na ok 70st) jesli tak jest to masz juz pewność że termostat, CZUJNIK i wskaznik jest sprawny.
    Jezli nie widać owego skoku po otwarciu termostatu to niestety najlepiej sprawdzić na kompie czy dobrze pokazuje wskaznik, i czy czujnik podaje odpowiednią temp.

    Sposób drugi, ale na sprawdzenie samego wskaznika - nawet przy np tak jak u Ciebie zabokowanym termostacie w poz -otwartej, zaobserwuj czy temperatura załączenia wiatraka pokazywana na wskazniku jest zbliżona do tej ustawionej przez producenta. Jeżeli wiatrak ma sie wlaczyc na 100st i przy tych 100st na wskazniku wiatrak chodzi tzn że na 99% jest wlasnie taka temp bo gdyby wskaznik przekłamywał i i naprawde było by np 90st to wiatrak by sie wtedy nie włączył (w przypadku sprawnego czujnika).

    Jeżeli się okaże tak jak u Mnie w 156 że wykazywane 100st jest naprawde 100st to niestety chłodnica jest do wymiany - za słaba wydajność chłodnicy, stąd własnie nawet podczas jazdy temp prawie nie spada.

    Jak by to była pompa to momentalnie byś miał max temp, zagotowany płyn a nie tylko 100st

    mam nadzieję że pomogłem
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 13-04-2009 o 08:52

  6. #6
    maciomirek
    Gość

    Domyślnie

    Pomogłeś

    Troszke poszukałem na forum i gdzieś czytałem ze to może być uszczelka pod głowicą....
    Czy to możliwe ze gdzieś blokuje przepływ wody? Narazie wymieniłem czujnik temp. Zobaczymy co bedzie sie działo....

    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciomirek Zobacz post
    Pomogłeś

    Troszke poszukałem na forum i gdzieś czytałem ze to może być uszczelka pod głowicą....
    Czy to możliwe ze gdzieś blokuje przepływ wody? Narazie wymieniłem czujnik temp. Zobaczymy co bedzie sie działo....

    Pozdrawiam
    a znika ci dość szybko płyn chłodniczy? zobacz też pod korkiem oleju czy nie zbiera się taka chocby kawowa pianka ew wloz palec pod pokrywe jak odkrecisz korek i sprawdz czy na gorze pokrywy się takie coś zbiera. Jezeli tak to jest duze prawdopodobieństwo że to właśnie uszczelka, jeżeli nie to raczej to nie będzie uszczelka

  8. #8
    maciomirek
    Gość

    Exclamation

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    a znika ci dość szybko płyn chłodniczy? zobacz też pod korkiem oleju czy nie zbiera się taka chocby kawowa pianka ew wloz palec pod pokrywe jak odkrecisz korek i sprawdz czy na gorze pokrywy się takie coś zbiera. Jezeli tak to jest duze prawdopodobieństwo że to właśnie uszczelka, jeżeli nie to raczej to nie będzie uszczelka
    Kurcze! Po zmianie czujnika dalej to samo! Uszczelke miałem wymienianą Właśnie tą od strony czujnika (mam wątpliwości co do fachowości tych co mi ją wymieniali więc dlatego to mam na uwadze) Płyn mi raczej nie ubywa, przynajmniej nie, na tyle zeby było widać Pod korkiem jak było chłodno to miałem troche białej mazi Teraz jak jest cieplej to jest troszke kropel na korku -ale skąd?? Wymieniałem tydzień temu olej i wyglądał ok
    Pomocy, kończą mi sie pomysły

    A, dodam że mam boxerka 1,6

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciomirek Zobacz post
    Kurcze! Po zmianie czujnika dalej to samo! Uszczelke miałem wymienianą Właśnie tą od strony czujnika (mam wątpliwości co do fachowości tych co mi ją wymieniali więc dlatego to mam na uwadze) Płyn mi raczej nie ubywa, przynajmniej nie, na tyle zeby było widać Pod korkiem jak było chłodno to miałem troche białej mazi Teraz jak jest cieplej to jest troszke kropel na korku -ale skąd?? Wymieniałem tydzień temu olej i wyglądał ok
    Pomocy, kończą mi sie pomysły

    A, dodam że mam boxerka 1,6
    a jak dużo jezdzisz? masz np tak ze rano tylko raz wyjedziesz i potem auto stoi do kolejnego dnia itp? bo jezeli jezdzisz bardzo czesto - niekoniecznie na duze dystanse, ale np conjmniej 3 razy dziennie o roznych porach to nie powinna pojawić się tam woda ani ta maź, ale nawet jesli i mowisz ze nie ma tego duzo to wydaje mi się że nie może to być przyczyną tych dolegliwośći - jezeli wszystko inne zachowuje się prawidłowo - tak jak napisałem w poprzednich postach to raczej stawiał bym na chłodnice, ale głowy uciąc nie dam

  10. #10
    maciomirek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał RogerIZ28 Zobacz post
    a jak dużo jezdzisz? masz np tak ze rano tylko raz wyjedziesz i potem auto stoi do kolejnego dnia itp? bo jezeli jezdzisz bardzo czesto - niekoniecznie na duze dystanse, ale np conjmniej 3 razy dziennie o roznych porach to nie powinna pojawić się tam woda ani ta maź, ale nawet jesli i mowisz ze nie ma tego duzo to wydaje mi się że nie może to być przyczyną tych dolegliwośći - jezeli wszystko inne zachowuje się prawidłowo - tak jak napisałem w poprzednich postach to raczej stawiał bym na chłodnice, ale głowy uciąc nie dam
    Raczj dużo, 2, czasem 3 razy dziennie Co do chłodnicy to raczej odpada... Była wymieniana, a objawy dalej występują Z opserwacji dodam jeszcze ze gdy np silnik jest juz ciepły, przekręce zapłon to pokazuje mi niższą teperature niż na zapalonym silniku (może spadek napięcia)

Podobne wątki

  1. [159] 159, 1.9jtdm, problem z odpalaniem-wzrost temp do max,komunikat o wys.temp.cieczy
    Utworzone przez majeczka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 21:01
  2. Wysoka temperatura 2.4 JTD
    Utworzone przez jbkobziak w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 20:08
  3. [145] Wysoka temperatura
    Utworzone przez sebol161 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-01-2010, 10:25
  4. [156] temp cieczy chłodzącej a temp rzeczywista silnika
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-05-2008, 17:31
  5. wysoka temp. w 145 boxer
    Utworzone przez spectra w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-07-2007, 10:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory