
Napisał
epsonix
Sam mam 159 i Giuliettę, tą drugą akurat w benzynie. Na pewno Giulietta jest dużo lżejszym autem, 2.0 też dobrze się chipuje, więc jeździć to będzie. Nie o tym jednak chciałem pisać.
Pierwsza sprawa dla mnie to komfort, jakość materiałów, jakość wygłuszenia - po 159 przesiadając się do Giulietty czuje się że te auta różnią się co najmniej o klasę. Wygłuszenie jest znacznie gorsze w Giulietcie, plastiki, szczególnie te w dolnych częściach deski/tunelu niestety jak z auta budżetowego. Zwracam na to uwagę, bo może Cię to razić.
Druga sprawa diesel w Giulietcie. Jeździłem kiedyś parę dni wersją 1.6 i powiem że nie było to nic przyjemnego dla mnie - nie pisze o przyspieszeniu bo nie spodziewałem się niczego, ale o komforcie, odczuwalnych drganiach od silnika. Nie wiem czy z 2.0JTDm będzie lepiej - poproś kogoś z okolicy o jazdę próbną.
Nie odbierzcie mnie źle, sam jestem fanem Giulietty, ale trzeba jasno powiedzieć że jest to tylko kompakt i podjazdu do 159 nie ma żadnego jeśli chodzi o komfort.
- - - Updated - - -
Nie wiem czy w 2.0JTDm mapy pomiędzy D a N się różnią. W sobotę byłem u Cinka na chipie Giulietty (akurat 1.4TB) i po sczytaniu map okazało się ze N i D mają identyczną, różnica jest tylko w ustawieniach reakcji na pedał gazu - po prostu w D była ostra i wydawało się że auto ma kopa.
W DNA są duże różnice jeśli chodzi o działanie wspomagania kierownicy - w D chodzi bardzo wyraźnie ciężej - na trasie fajnie, po mieście wolałbym trochę lżej. W N chodzi za lekko. Różnią się też ponoć progi zadziałania kontroli trakcji, w D niby ma pozwolić na więcej.