Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Wymiana skrzyni za automatu na manual ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar DareX92
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 166 2,4 JTD 20V
    Postów
    36

    Domyślnie Wymiana skrzyni za automatu na manual ?

    Witam
    Koledzy zastanawiam sie nad wymiana automatu na manual gdyż po regeneracji zas zaczyna szarpać... i pytanie moje brzmi czy jest opcja wymiany i czy wgl jest to gra warta swieczki?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar ukasz
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    44

    Domyślnie

    a czy przy skrzyni automatycznej kontrola trakcji nie jest jakoś realizowana przez asb? a w manualu jest wtedy inna pompa abs'u? bo zauwazylem ze w 3.0 przedlifcie w automacie nie było przycisku rozłączania kontroli + to ze pompa abs jest 'mniejsza'
    w 3.0 manualu ktorym jezdze jest normalnie przycisk + pompa abs jest 'wieksza'...

    a czy sie da? na pewno się da... 147 selespeedy przekladają, bmw sie przeklada, to w 166 tez na pewno sie da tylko trzeba miec kompletny zestaw...
    ARrrrr 1 6 6 3.0 V6

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Zestaw? oprócz skrzyni, lewarka. cięgien oraz pedałów co jeszcze?
    licznik jeszcze może?

    Nieraz o tym myślałem z ojcem, przy jego Tiguanie, kiedy strzeliła mu mechatronika.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Chyba taniej wyjdzie porządna naprawa automatu.

    Tym bardziej że nadeszły czasy klękania dyfrow w manualach. Używka to loteria a q2 to spory wydatek.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Gra raczej nie warta świeczki.

    Sama skrzynia + dwumas + sprzęgło + mechanizm wybiera razem z czescią konsoli, do tego trzeba pewnie sterownik silnika (ew. przeprogramować). Oczywiście pedały, na pewno wiązka elektryczna jest troche inna.
    Jak nie masz jakiegoś rozbitka na przekładkę to finansowo bez sensu.

    Policz sobie to wszystko + pamiętaj, że dwumasa i sprzęgło to cześci eksploatacyjne.

    To już taniej sobie porządnie zrobisz automat na nowiutkiej płycie sterującej i nie martwisz się tematem do końca życia samochodu.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Niby tak, ale te DSG to podobno co chwile siadają, ta nie wytrzymała nawet 100000km. Przy 80000 mechatronika kaput!

    Chciałem zrobić to w Rzeszowie w RS Service, taki robią wokół siebie "PIJAR" że nie ma lepszych w Polsce szpeców od Automatów, a jak do nich zadzwoniłem, przedstawiłem sprawę , to gość mi zaczął mieszać że może się da, może się nie da, a może trzeba będzie całą skrzynie wymieniać.... Masakra jakaś
    Jak się okazało goście specjalizują się przeważnie w japońcach Subaru, mitsubishi itd, mógł się facet od razu przyznać, że nia ma doświadczenia.
    Skończyło się na tym że wynająłem lawete, przejechałem całą Polskę prawie z podkarpacia, aż za Wrocław i goście zrobili mi całą usługę w 3h z gwarancją na 2lata!!
    Znalazłem ogłoszenie na Alledrogo, zadzwoniłem, zacząłem opowiadać co się dzieje, że tryb awaryjny, że po nagrzaniu się rozłącza napęd i nie dokończyłem facetowi tłumaczyć, a ten mi przerywa w połowie i mówi konkret "3500zł i ok 2-3h czasu", zaraz potem pyta się na kiedy umówić termin... na miejscu warsztat jak jednego z odcinków "Galileo" - pełen automat praktycznie... ale było warto, goście mają sprzęt i możliwości...

    Ale nie ukrywam, że w międzyczasie dużo zastanawialiśmy się nad przekładką na manuala, za 600zł już skrzynki można było dostać, a przy DSG dwumasa i sprzęgło fizycznie dalej są w aucie, w końcu to zautomatyzowany manual

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    No DSG, Selespeed i inne zautomatyzowane skrzynie to trochę co innego

    Domyślam się, że autor wątku pyta o automat z 166 2.4 20V , a to klasyczny, hydrauliczny automat.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Sama skrzynia + dwumas + sprzęgło + mechanizm wybiera razem z czescią konsoli, do tego trzeba pewnie sterownik silnika (ew. przeprogramować). Oczywiście pedały, na pewno wiązka elektryczna jest troche inna.
    Dokładnie, jeszcze licznik jak ktoś wspominał

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Domyślam się, że autor wątku pyta o automat z 166 2.4 20V , a to klasyczny, hydrauliczny automat.
    To tylko dywagacja na temat zakresu prac przy takiej operacji...
    Koniec końców wiadomo, że klasycznego automatu nie opłaca się przerabiać... no chyba że koszty za naprawę i tak będą astronomiczne na poziomie kilkunastu koła np.

  10. #10
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Kiedys badalem temat. Najtaniej trafic walnietego dawce kompletnego bo pierdol moze byc sporo. Sama robocizna w warsztacie ok 2000zl, czesci - skrzynia, sprzeglo dwumasa, licznik, wybierak, pedaly, wysprzeglik, komp silnika i problem z kablami.

    Ktos robil taka przekladke w thesisie( ta sama skrzynia co w 20v) i mu sie udalo ale mial problem z asr/abs wiec jeszcze cos w tym ukladzie sie rozni.

Podobne wątki

  1. Wymiana automatu na manual w 156 .
    Utworzone przez roma1278 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 10:49
  2. Błędy po przekładce z automatu na manual - Lancia Thesis
    Utworzone przez marecki259 w dziale 166
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-10-2014, 14:35
  3. Przeróbka automatu na manual, schematy
    Utworzone przez ar4me w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2012, 18:11
  4. [164] Z automatu na manual
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 03-02-2010, 20:13
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-09-2008, 21:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory