Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Alfa 147 1.6 TS 120CV brak mocy na zimnym

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Rzeszów, Tarnobrzeg
    Auto
    Alfa 147 02' 1.6 TS 120KM
    Postów
    15

    Domyślnie Alfa 147 1.6 TS 120CV brak mocy na zimnym

    Cześć
    Mam problem z moją 147, odebrałem ją od mechanika po zrobieniu rozrządu (rozrząd jest ok, auto odpala na strzał, obroty na jałowym jak wryte, cicho chodzi (wariator też wymieniony)) i auto nie miało mocy prawie wogóle (dodam że auto miesiąc stało u mechanika ze względu na to że poprzedni mechanik robiąc rozrząd miesiąc temu ugiął koło wałka ssącego i przez miesiąc się z nim zmagałem o zwrot kosztów ponownej naprawy i części) . Mój sprawdzony mechanik powiedział że wygląda to na przepływomierz więc wyciągnąłem go, wyczyściłem środkiem do przepływomierzy i auto odzyskało sporo mocy ale tylko na ciepłym silniku. Na zimnym jest muł straszny a na ciepłym się zbiera ale raczej średnio na wysokich - poniżej 3000 jest ok. Wczoraj byłem na spocie i podmieniłem przepływke od 1.8 TS (no ale numer przepływki ten sam więc bez róznicy) i auto było nawet ... słabsze . Przepływka kolegi z tego co wiem jest prawie nowa więc nie ma opcji żeby była zła. Dziś podpiąłem pod komputer auto i zczytałem parametry przepływomierza na ciepłym silniku i biegu jałowym, oraz dane z sond lambda na silniku o temp. 70 stopni (stąd nie do odcinki), padł mi potem laptop więc nie powtórzyłem narazie dla sond lambda przy 90 stopniach Jak widać na danych z przepływki auto wkręciło się tylko do tych 6800 i nie było typowego odcięcia tylko wyło sobie na wysokich obrotach ...

    Ktoś ma jakieś sugestie ? Bo już włożyłem tyle hajsu że nie moge sobie pozwolić na metode chybił-trafił

    Sorry za to jak wstawiłem dane ale nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy takie z exela mogą być MES od razu do exela exportował dane
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Rzeszów, Tarnobrzeg
    Auto
    Alfa 147 02' 1.6 TS 120KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Podbijam bo temat ciągle nie rozwiązany
    Może ktoś ma jakiś pomysł, co sprawdzić itp ? Wyczytałem że przepływka przy odcince powinna wskazać 480 kg/h ale nie jest napisane czy przy luzie czy np. na 2 biegu... Pomocy ludzie

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Jeżeli podmieniasz przepływomierz to musi on zostać zaadaptowany komputerem, w przeciwnym razie co byś tam nie wsadził, to samochód będzie ciągnął na swoim ECU, lub na złych danych.

    Jakie masz spalanie ? Ja własnie podliczałem kolejne kilometry, w trybie miejskim mam 8.1l/100km, trasa 6.2, średnie 7.1

    1. Czy rozrząd był ustawiony na blokadach ?
    2. Co znaczy, ze jest muł ?
    3. Jakie przyśpieszenie do setki ?
    4. Sprawdzałes odmy ? TS'y raczej nie zbierają się poniżej 3500, a powyżej 3500obr
    5. Brak odcinki, przy 6800 ? TS odcinają przy 7100-7200
    6. Coś kopci ?
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 27-10-2015 o 10:49

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Rzeszów, Tarnobrzeg
    Auto
    Alfa 147 02' 1.6 TS 120KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Auto jak zwykle lekko dymi na biało ale na ssaniu zauważyłem że to norma w alfach a poza tym nic niezwykłego jak na taką pogode. Zawsze tak dymił a płynu nie dolewałem od 2 lat Rozrząd był ustawiany na blokadach HP które sam zakupiłem (160zł, najlepsze jakie znalazłem ) i wiem że na pewno zgodnie ze sztuką bo mechanik robił mi już kapitalke w alfie GT i zrobił ją świetnie. Znam go już chwile i jak czegoś nie umie to nie dotyka palcem. Muł to znaczy że dajesz gaz, na zimnym obroty wkręcają się dość powoli jak by auto miało z 80 koni może, na ciepłym silniku tak przy 2500 obrotów czuć już po wciśnięciu że lekko wciśnie w fotel i szarpnie do przodu.
    Odmy nie sprawdzałem i zrobie to, dzięki za rade A TSy raczej zbierają się nie najgorzej i z dołu i u góry (w końcu wariator po coś jest ). Według mnie na ciepłym dół jest ok, góra raz lepiej raz gorzej ale na pewno nie tak jak trzeba. No 5 to nie wiem co mam odpisać , tak jak wcześniej auto nie wkręca się do odcinki tylko wyje na 6800 około i tyle.
    Spalanie jakieś 15-16 litrów miasto (poszło w góre) ale ona zawsze paliła 13-14 bo jazda po Rzeszowie na tylko krótkich odcinkach około 3km tak chyba musi wyglądać. Na trasie około 7, było 6,5.

    A przepływki z tego co wiem nie trzeba adaptować, wsadzasz nową przepływke i ma działać

    Dzięki za zainteresowanie się tematem ! Jak ktoś ma inne pomysły to też chętnie wysłucham !


    Ps. Robiłeś swapa na 1.8 ? :O ciężko było ?
    Ostatnio edytowane przez MaciejRZ ; 27-10-2015 o 23:26

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,Fiat Tipo 1.4 T JET 2017
    Postów
    759

    Domyślnie

    [QUOTE=Mongoose;1713234]Jeżeli podmieniasz przepływomierz to musi on zostać zaadaptowany komputerem, w przeciwnym razie co byś tam nie wsadził, to samochód będzie ciągnął na swoim ECU, lub na złych danych.

    Jakie masz spalanie ? Ja własnie podliczałem kolejne kilometry, w trybie miejskim mam 8.1l/100km, trasa 6.2, średnie 7.1

    Jak Ty to robisz że masz takie małe spalanie na mieście ?? Ja poniżej 11,5l/100km nie mogę zejść!!
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    czyli ze po zakupie przeplywki bo np stara padla konieczna jest zabawa z kompem wg ciebie Mongose ??
    zmienialem w 56 ts i nic poza montazem nowej nie robilem








  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar .Michał.
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo Gtv '02r. 2.0 TS
    Postów
    102

    Domyślnie

    Ja też podmieniałem przepływki i żadnej adaptacji robić było nie trzeba. Spalanie też dla mnie kompletnie nieosiągalne, nie wiem skąd taki wynik Mongoose. Ja mam akurat 2.0 cf3 i ładnie to idzie z dołu, nie jest tak, że do 3,5k nie ma życia.

    Odnośnie tematu - sprawdzałeś czy gdzieś nie ma dziur po drodze dla powietrza dochodzącego do przepływki? Gdzieś już widziałem podobny przypadek i okazało się, że powietrze bokiem uciekało i stąd przepływomierz podawał różne dane do ECU.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    OStatnio miałem problem z przepływomierzem, cudowałem, zmieniałem i samochód nie dość, że palił to się nie zbierał... Kolega mi powiedział, zebym w MeS wszedł ostatnią kartę i walnął adaptaje i bum. Problem jak ręką odjął. Logi, spalanie, przyśpieszenie wszystko zaczeło się zgadzać. Może to była kwestia czegoś innego w aucie, no mnie pomogło.

    Co do spalania, to tak. Mam dobrze ustawiony rozrzad, sprawny wariator, nowe swiece, paliwo 98, wymieniam olej co 8-10tys km. Koła 15", opony michelin energysaver (kupione po taniości, nie było celu aby kupić akurat te BO SPALANIE)

    Sama jazda, na zimnym nie wiecej jak 3,500. Mocne i pewne przyśpieszenia, nie pałuje do odcinki, jeżdżę spokojnie, przewiduje co się będzie działo przede mną, aby unikać mocnych hamowań i przyśpieszeń z butem w podłoge. Z kolei kiedyś jak robiłem tylko trasy to nawet na forum gdzieś dawałem zdjecie, że komputer pokazywał mi 6.4 No i strasznie uważam na biegi, np. nie jadę pod dużą górę 50km/h i 4 bieg, tylko trójka i rura do góry na wyzszych obrotach ;d A spalanie się zgadza z kompem bo mam dzienniczek w kieszonce i co tankowanie przy rezerwie zapisuje przebieg itd.

    @@Maciej
    Dla mnie 16l nawet i w miescie to przesada, chyba ze jeździsz ciągle na drugim biegu i 5000 obr... Nawet 2.5 v6 tyle nie weźmie. Ja osiągnąłem 11-12l, ale to jak od świateł do świateł z gazem w podłodze.

    Druga sprawa, krótkie odcinki, 3km niedogrzane. Sprawdź odmy.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 28-10-2015 o 10:42

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    adaptacja - ok


    ale adaptacja przepływomierza ??


    mnie kiedyś alfa jechała lepiej jak zatankowałem
    ale to nie powód zeby innym pisać że jak zatankuja to beda mieli ok








  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Bociek, myśle, że to kwestia sporna co fachowiec to opinia. Forum to kwestia doradztwa, mi coś pomogło może jemu tez. Jeżeli kliknie ten przycisk adaptacja to nic mu się nie stanie i jak ma kabel to nic go to nie kosztuje. Jedni adaptują, inni odłączają akumulator, inni mają to w doopie.

    Mi tak poradził kolega, mechanik z własnym warsztatem, podziałało. Jak mówię, może podczas adaptacji nie zresetowały się tylko problemy z przeplywomierzem o ile jak twierdzisz to w ogołe możliwe, a resetło się coś innego, co mogłobyć problemem w moim samochodzie a nawet nie zdawałem sobie z tego sprawy, a przez to teraz może gadam głupoty...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 09:47
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 20:47
  4. Brak mocy na zimnym 1.8
    Utworzone przez romus130 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-07-2014, 19:35
  5. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez mkmara w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2014, 13:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory