Zrobiłem dzisiaj logi czujników sprzęgła, prędkości, obrotów silnika i momentu obrotowego. Gdybyś komuś chciało się przeanalizować, to byłbym wdzięczny.
Przypominam problem: podczas ruszania na jedynce w czasie puszczania sprzęgła do końca samochód szarpie. Na półsprzęgle da się od biedy ruszyć bez szarpania. Podobny problem występuje podczas zmiany biegu z 1 na 2, ale jest to ledwie odczuwalne
Wyszło mi, że:
- są dwa czujniki sprzęgła - pierwszy główny wykrywa wciśnięcie sprzęgła dopiero po wciśnięciu go do końca, a drugi wykrywa już jego lekkie naciśnięcie
- podczas ruszania, po całkowitym puszczeniu sprzęgła według drugiego czujnika, moment spada prawie do zera (i chyba wtedy jest to szarpnięcie). Na wykresie najłatwiej można to zaobserwować zaczynając od prędkości 0, potem ruszanie, puszczenie sprzęgła i moment=0.
W pliku z MES stan Zwolniony zamieniłem na 1, a wciśnięty na 0 (tam są wykrywane stany kontaktu sprzęgła), czyli 1 = sprzęgło wciśnięte według czujnika, 0 = sprzęgło puszczone.
2015-11-19.1.zip