Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Sprawdzenie rozrządu 2.4jtdm

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
    Postów
    157

    Domyślnie Sprawdzenie rozrządu 2.4jtdm

    Witam.Czy jest możliwość sprawdzenia ustawień rozrządu w 2.4jtdm?Nie jestem w 100% pewny czy aby na pewno mechanik złożył go prawidłowo.Jak można sprawdzić czy jest ustawiony poprawnie?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Można sprawdzić przy pomocy blokad.

    Napisane z komóreczki!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
    Postów
    157

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Można sprawdzić przy pomocy blokad.

    Napisane z komóreczki!
    Jest to do zrobienia w warunkach domowych?Czy lepiej jechać do mechanika?

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    a co sie dzieje że masz wątpliwości ?

    Jest to do zrobienia w domowych warunkach. Ale sprawdzisz tylko wałek wydechowy i wał korbowy.
    Dostęp do blokady wałka ssacego jest ciężki - blokuje go kolektor dolotowy. A zdarza się ze własnie wałki sa miedzy sobą rozjechane.

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
    Postów
    157

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    a co sie dzieje że masz wątpliwości ?

    Jest to do zrobienia w domowych warunkach. Ale sprawdzisz tylko wałek wydechowy i wał korbowy.
    Dostęp do blokady wałka ssacego jest ciężki - blokuje go kolektor dolotowy. A zdarza się ze własnie wałki sa miedzy sobą rozjechane.
    A generalnie nie pasuje mi praca silnika.Stal sie glosny na biegu jalowym i do 1700obr .Po1700 jedzie juz cicho. Robilem wtryski i jest lepiej ale wciaz nie tak jak przed kupnem.W weekend bede sprawdzal naped, to chcialem tez sprawdzic i rozrzad bo podobno jak o jeden zabek jest przestawiony ,to silnik bedzie pracowal glosno itp. Bede tez sprawdzal poduszki silnika/skrzyni ale poduszka i tak nie ma wplywu na glosnosc pracy silnika.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Jeśli miałbyś przestawiony rozrząd to raczej komp wyrzucałby błąd wałka lub położenia wału.....Możesz sprawdzić ustawienie wałek wydech-wał korbowy bo są znaki na pasku i kołach.Jeśli mechanik nie ruszał wałków(a raczej takiej potrzeby przy wymianie rozrządu nie ma)to nie trzeba sprawdzać synchronizacji wałków-do tego potrzeba blokad wałków.Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Znaki w tym rozrzadzie nie sa wyznacznikiem. Koło na walku jest pływające i ten rozrząd ustawia się na blokady. Naciaga paSek i dokreca koło pasowe z walka.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Znaki w tym rozrzadzie nie sa wyznacznikiem. Koło na walku jest pływające i ten rozrząd ustawia się na blokady. Naciaga paSek i dokreca koło pasowe z walka.
    Zgadza się wszystko ale jesli ktoś nie ruszał wałków i nie zmieniał simmeringów to na "górze "nic nie powinno się przestawić.

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
    Postów
    157

    Domyślnie

    Dzieki Panowie.Jesli mi sie nie uda to trudno..dam do mechanika i niech sprawdzi.Po prostu mam dosc sluchania od mechanikow,ze Alfa to gowno itp itp

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Sprawdź na blokadach u kogoś kumatego, przestawienie rozrządu nie powoduje żadnych błędów, tylko taką jakby twardą pracę silnika i trochę mocy brakuje
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


Podobne wątki

  1. Sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu.
    Utworzone przez SG0240 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-05-2017, 13:57
  2. 159 2,4JTDM 200KM vs 2,4JTDM 210KM
    Utworzone przez thunderbird w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 04-10-2016, 16:30
  3. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  4. Sprawdzenie ustawienia rozrządu
    Utworzone przez Gelzak w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 18:53
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory