Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: [156] Problem z falowaniem obrotów

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nowa Sól
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v
    Postów
    12

    Domyślnie [156] Problem z falowaniem obrotów

    Witam. Mam następujący problem:
    W mojej alfie 156 1.8 ts 1999 r. dosyć mocno falują obroty. Skaczą od 1000 do 2000 rpm na jałowym biegu. Parę tygodni wcześniej nie falował, ale trzymał obroty na jałowym biegu w granicach 1500. Rozrząd był wymieniany rok wcześniej i nie było żadnych problemów. Podejrzewam przepustnicę i/lub silniczek krokowy. Pytanie moje brzmi: Czy to na pewno jest to? Czyściłem przepustnicę i nie przyniosło to żadnych efektów. Podczas pracy silnika po odpięciu silniczka krokowego przepustnicy, obroty spadają do ok. 900 i nie faluje, ale przy dodaniu gazu powyżej 2000 obr. silnik zaczyna się dusić. Dzwoniłem do mechanika, który specjalizuje się głównie we włoskich samochodach i powiedział, że również obstawia przepustnicę. Chciałbym kupić używaną przepustnicę, tylko nie wiem czy przepustnica o innych numerach , z tym samym silniczkiem krokowym będzie chciała działać. Miał ktoś podobny problem z takimi objawami? Dodam, że mam 2 przepływomierze i na obu dzieje się tak samo. Marchewa się nie świeci.
    Zapomniałem dodać, że dodatkowo skacze temperatura wody. Dochodzi do 90 stopni i spada do ok 70 i tak w kółko. POmocy!
    Ostatnio edytowane przez piterr999 ; 23-11-2015 o 13:32

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    12

    Domyślnie

    Na twoim miejscu postaral bym sie kupic uzywana przepustnice razem z silniczkiem i od tego zaczal. Ciezko jednoznacznie stwierdzic przyczyne.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar lufa
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Czerwienne
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2005, Crosswagon 1.9 JTD 16V 2005, GTV Spider 2.0 TS 1999, AR 166 3.0 V6 2002
    Postów
    274

    Domyślnie

    akurat nie w alfie a w mercu miałem to samo w moim przypadku padła przepustnica.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nowa Sól
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v
    Postów
    12

    Domyślnie

    Wymieniłem przepustnicę razem z krokowym i bez zmian. Zauważyłem że jest jeszcze przebicie na jednym z przewodów WN. Czy może mieć to coś wspólnego z problemem? Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    A po wymianie przepustnicy robiłeś adaptację ?? Przewody też mogą powodować falowanie, ogólnie problem z zapłonem może tak też się objawiać.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nowa Sól
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v
    Postów
    12

    Domyślnie

    Wczoraj została wykonana adaptacja i ogólna diagnoza. Przestał falować. Problemem okazuje się być czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym. Pokazywał -33 stopnie, później +22. Gdzie kupić taki czujnik? Albo chociaż jak on wygląda? Bardzo bym prosił o fotkę tej części, jeśli ktoś się orientuje, bo nie mogę znaleźć nigdzie. Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie


    *

    Czujnik temperatury powietrza wlotowego

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ty masz go w przeplywomierzu

    Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-11-2014, 13:07
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2013, 21:53
  3. Problem z falowaniem silnika
    Utworzone przez cris424 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2012, 17:21
  4. problem z Alfą. szarpie przy 1,8-2 tys obrotów
    Utworzone przez botticelli w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 12:39
  5. Problem z uzyskaniem Wysokich obrotów...
    Utworzone przez kfiat83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-12-2008, 19:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory