Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Czyszczenie kolektora dolotowego (ostatnia opcja na pozbycie sie check engine)

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar konrad1536
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa romeo 156 1.9 JTD 16V
    Postów
    22

    Domyślnie Czyszczenie kolektora dolotowego (ostatnia opcja na pozbycie sie check engine)

    Cześć! Posiadam moją alfe jakos od września (1.9 JTD 16V 2004 103kw) od tego momentu zrobilem 4 tys. km. Kupilem ją z rozwaloną turbiną (wiedzialem poprostu ze zbliża sie ku końcowi troche km zrobiłem ) Zepsuła sie 300km od domu strasznie waliła olejem. Jazda podczas powrotu do domu polegala na tym aby całkiem nie rozwalić wiatraka i jechalem z prędkością ok. 100km/h i nie przekraczalem 2000 tys. obrotów. Dojechalem cało do domu turbina poszla do regeneracji. Przed montazem zregenerowanej turbiny wzielem od mechanika intercooler oraz wszystkie rury dolotowe i porządnie je przepłukałem (była masakra). Juz myslałem ze wszystko bedzie fajnie ale niestety wyskakuje check bład P0235. 1 2 3 Bieg przyspieszanie wporządku pedal do podłogi nic nie wyskakuje. 4 5 6 check przy ok. 3000tys różnie.


    Spradzone i wymienione:
    -olej, filtr paliwa, filtr powietrza, termostat (olej był wymieniony przy montazu regenerowanej turbiny)
    -grucha od sprężarki działa książkowo (szybko sie chowa i wysuwa)
    -wężyki od zaworu vgt wymienione na nowe
    - czujnik doładowania wyczyszczony
    - 2 x wyczyszczony egr po zakupie i po wymianie turbiny (zaślepiony juz był zaslepka z 4 otworami)




    Przed regeneracja turbiny check sie nie zapalał. Moim skromny zdaniem trzeba teraz wyczyścić kolektor dolotowy. Jazda na walącej olejem turbinie zapchała juz całkiem kolektor i dlatego wyskakuje check (jestem pewien ze nikt go wczesniej nie czyscił zaglądałem tam po kupnie i juz było tyle nagaru ze głowa boli).


    Tu pytanie do was:
    bede sie wzorował na tym poradniku
    https://www.youtube.com/watch?v=L3tH7k8w03A
    Brakuje mi tu tylko momentów z jakimi mam dokręcać sruby. Ma ktos z was te momenty??


    Po drugie jak z odpowietrzeniem układu paliwowego faktycznie sie sam odpowietrzy ??


    Uszczelki kupic nowe jak tak to gdzie??

    W poradniku silnik sie troche różni od mojego czy nada sie ten poradnik??


    Ewentualnie jakies rady i spostrzenia osób które juz to wykonywały?


    Pozdrawia!

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    Komp prawdę Ci powie.... bez tego robota to taka trochę po omacku.... Mówisz, że sztanga działa książkowo bo się szybko wysuwa i chowa. A jesteś pewien, że została ustawiona poprawnie? Może Ci na szóstym biegu przy największym obciążeniu poprostu przeładowuje. Myślę, że kolektor może być zaolejony, ale to nie jest powodem checka...

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar konrad1536
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa romeo 156 1.9 JTD 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    pewnie chodzi Ci o dokładne dane czyli doładowanie i tak dalej tak?? Ja kupiłem sobie obd scan i tym kasuje błedy. Jesli chodzi o montaz turbiny to raczej bylo to na takiej zasadzie: wyciągam starą wysyłam do regeneracji i spowrotem montuje nic nie było ustawiane. Ewentualnie jak to sprawdzic czy jest dobrze ustawione i ustawic??

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    Podepnij, zobacz jaki błąd Ci wyskakuje i co on oznacza. Jak jest check to musi być błąd w ecu. Ta grucha właśnie służy to utrzymywania odpowiedniego ciśnienia celem uniknięcia przeładowania.
    Ps usuwanie błędu nie usuwa usterki. To jest tylko informacja co się dzieje nie tak i gdzie szukać.
    Tak jak pisałem, sprawdź błędy. Ściągnij sobie fes'a i zrób logi. Ale myślę, że po regeneracji turbo lepiej dmucha, a sztanga na pałe została ustawiona i przeładowuje.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar konrad1536
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa romeo 156 1.9 JTD 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    1. Błąd który cały czas wyskakuje to: P0235 (pisałem wyżej )
    2. Używam do diagnostyki OBDII które łaczy sie z kompem lub telefonem przez bluetooth. Tobie chodzi o fesa czyli pewnie program fiatecu scan. Jak bys mogł mi napisac o które konkretnie dane silnika Ci chodzi to odczytam je z mojego programu...
    3. Robil mi to mechanik który nie specjalizuje sie w alfach. Twoja teoria jest całkiem mozliwa. Jest jakas mozliwość regulacji bez demontażu gruchy albo sprężarki??

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    U mnie p0235 bylo powodowane zle dzialajaca geometria. Zaklady regenerujace specjalnie nie ustawiaja tego tak jak trzeba zeby taka regenerowana turbawka dluzej dzialala czytaj mniej relkamacji. Slyszalem to juz od nie jednego zakladu regenerujacego. Zobacz jak masz ustawiony ogranicznik od zmiennej geometri. Najlepiej odkrecic ogranicznik ustawic max i cofnac go z1 mm, Zakontrowac

    wyskrobane z iphone 6 plus
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar konrad1536
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa romeo 156 1.9 JTD 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    a mógłbys mi powiedziec gdzie ten ogranicznik sie znajduje??

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    P0235(niewłaściwe ciśnienie ładowania turbo). Znalezione forum....

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar konrad1536
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Gryfice
    Auto
    Alfa romeo 156 1.9 JTD 16V
    Postów
    22

    Domyślnie

    co oznacza ten błąd to dobrze wiem... tylko jak go zlikwidowac tą usterkę mnie interesuje
    Ostatnio edytowane przez konrad1536 ; 01-12-2015 o 20:15

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    Wyraźnie Ci napisaliśmy co może (zapewne jest) być przyczyną przeładowania turbiny... Poza tym jest masa tematów na temat tego błędu....

Podobne wątki

  1. [146] Awaria kolektora dolotowego
    Utworzone przez Tomi'73 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 20:40
  2. barany kolektora dolotowego z 3,0 24v do 2,0 v6 tb
    Utworzone przez majster_85 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 07-10-2011, 11:19
  3. [146] Boxer. Uszczelka kolektora dolotowego
    Utworzone przez Karol88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-03-2009, 16:51
  4. [164] puszka kolektora dolotowego.
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-01-2008, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory