Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Dlaczego to się stało???

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar barto192712
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    1. Alfa Romeo 159 3.2 Q4
    Postów
    79

    Domyślnie Dlaczego to się stało???

    Witam. Ostatnio w mojej starszej Belli doszło do przykrego incydentu. Mianowicie sprawa wyglądała tak. Odpaliłem auto i wyjechałem z bramy po czym poszedłem po coś jeszcze do domu, auto w tym czasie ok. 5min. pracowało na wolnych obrotach i wszystko było ok. Ruszyłem, auto pomalutku pyrkało se na 1-dynce. Na to był moment było tylko wielkie za przeproszeniem pierdo...lnięcie. Od tej chwili Alfa chodziła jak stare mercedesy diesle okulary hehe. Podłączyłem kompa: "czujnik położenia wałka rozrządu". Następnego dnia sholowałem Belle do mojego osobistego mechanika (gościu jest bardzo dobry). Diagnoza pasek rozrządu przeskoczył o 3 zęby. Dodam jeszcze że w domu ściągnąłem obudowę paska i był bardzo a to bardzo napięty i z górnej półki oraz zrobione było na nim ok. 20 tys. km. Okazało się że zawory niestety również dostały. Wszystkie ssące były pokrzywione, lecz firma zajmująca się regeneracją głowic wymieniła wszystkie czyli 16. Przyszło do składania wszystko w jedną całość. Po odpaleniu silnika na zimnym czysta poezja, jak nowy, lecz gdy tylko się zagrzał zaczęły się problemy, znów było słychać lekkie stukanie zaworów auto nie miało mocy. Na zimnym wszystko wracało do normy. Pierwsza diagnoza: wariator (nowy koszt ok 900zł). Trochę mnie to przeraziło. Pojechałem więc następnego dnia do mojego mechanika żeby porozmawiać o tej sytuacja w cztery oczy. Okazało się że mój mechanik miał już dwie prawdopodobne przyczyny, pierwszy wariator a drugi filtr oleju!! tak, tak głupi filtr oleju. Okazało się że był tam filtr najgorszy jaki może być na rynku (za 10 zł). P.S. Olej i filtr wymieniałem wtedy w innym warsztacie i już nigdy tam nie wrócę.... Szczerze jakoś mi się nie chce wierzyć żeby to była przyczyna tego, ale bądź co bądź filtra oleju, po wymianie oleju i filtra z górnej półki cenowej wszystkie dolegliwości i objawy ustały tak po prostu.Dodam jeszcze że w dniu awarii oleju było min. Oto cała historia. Pisze żeby się nią podzielić i zapytać dlaczego to się stało?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Po 1 primo silniki jts w 159 sa znane z problemow rozrzadowych
    po 2 primo nie pakuje sie do samochodu filtrow za 5 zlotych
    Sorki,nie doczytalem ze chodzi o 156.
    Ostatnio edytowane przez damian89 ; 26-12-2015 o 18:34

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał damian89 Zobacz post
    Po 1 primo silniki jts w 159 sa znane z problemow rozrzadowych
    po 2 primo nie pakuje sie do samochodu filtrow za 5 zlotych
    Sorki,nie doczytalem ze chodzi o 156.
    Problem kolegi dotyczy 1,8 TS. W JTS ma raptem 24 zawory i łańcuch...

    Natomiast nie chce mi się wierzyć, że przed awarią silnik chodził dobrze z tym samym filtrem a po naprawie jest już do kitu.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar barto192712
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    1. Alfa Romeo 159 3.2 Q4
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał damian89 Zobacz post
    po 2 primo nie pakuje sie do samochodu filtrow za 5 zlotych
    Sorki,nie doczytalem ze chodzi o 156.
    niestety nie wiedziałem wtedy co dawają mi do auta ani rachunku ani faktury, wtedy po prostu wziołem kluczyki i odjechałem....

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post

    Natomiast nie chce mi się wierzyć, że przed awarią silnik chodził dobrze z tym samym filtrem a po naprawie jest już do kitu.
    Fakt trochę inaczej chodził nie powiem. Ale miał moc itd. nie martwiłem się tym. Szczerze myślałem że to jakaś maleńka dziurka w układzie wydechowym hehe
    Ostatnio edytowane przez barto192712 ; 26-12-2015 o 18:46

  5. #5
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Coś Ci chłopie bajki opowiadają.
    Niech mi ktoś wytłumaczy ,, łopatologicznie'' co ma filtr oleju do przeskakującego paska rozrządu?
    Musiałby zablokować całkowicie przepływ oleju i w efekcie zatrzeć wałki w głowicy.
    Ale wtedy na 100% prędzej zatarłby się wał korbowy. No i mechanicy wymieniający zawory przy pierwszej awarii musieliby widzieć zablokowane wałki w głowicy.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał barto192712 Zobacz post
    Witam. Ostatnio w mojej starszej Belli doszło do przykrego incydentu. Mianowicie sprawa wyglądała tak. Odpaliłem auto i wyjechałem z bramy po czym poszedłem po coś jeszcze do domu, auto w tym czasie ok. 5min. pracowało na wolnych obrotach i wszystko było ok. Ruszyłem, auto pomalutku pyrkało se na 1-dynce. Na to był moment było tylko wielkie za przeproszeniem pierdo...lnięcie. Od tej chwili Alfa chodziła jak stare mercedesy diesle okulary hehe. Podłączyłem kompa: "czujnik położenia wałka rozrządu". Następnego dnia sholowałem Belle do mojego osobistego mechanika (gościu jest bardzo dobry). Diagnoza pasek rozrządu przeskoczył o 3 zęby. Dodam jeszcze że w domu ściągnąłem obudowę paska i był bardzo a to bardzo napięty i z górnej półki oraz zrobione było na nim ok. 20 tys. km. Okazało się że zawory niestety również dostały. Wszystkie ssące były pokrzywione, lecz firma zajmująca się regeneracją głowic wymieniła wszystkie czyli 16. Przyszło do składania wszystko w jedną całość. Po odpaleniu silnika na zimnym czysta poezja, jak nowy, lecz gdy tylko się zagrzał zaczęły się problemy, znów było słychać lekkie stukanie zaworów auto nie miało mocy. Na zimnym wszystko wracało do normy. Pierwsza diagnoza: wariator (nowy koszt ok 900zł). Trochę mnie to przeraziło. Pojechałem więc następnego dnia do mojego mechanika żeby porozmawiać o tej sytuacja w cztery oczy. Okazało się że mój mechanik miał już dwie prawdopodobne przyczyny, pierwszy wariator a drugi filtr oleju!! tak, tak głupi filtr oleju. Okazało się że był tam filtr najgorszy jaki może być na rynku (za 10 zł). P.S. Olej i filtr wymieniałem wtedy w innym warsztacie i już nigdy tam nie wrócę.... Szczerze jakoś mi się nie chce wierzyć żeby to była przyczyna tego, ale bądź co bądź filtra oleju, po wymianie oleju i filtra z górnej półki cenowej wszystkie dolegliwości i objawy ustały tak po prostu.Dodam jeszcze że w dniu awarii oleju było min. Oto cała historia. Pisze żeby się nią podzielić i zapytać dlaczego to się stało?
    -napięty pasek nie przeskoczy bo nie ma takiej możliwości.(Zakładam że koła są w stanie użytecznym)
    -jakiekolwiek zablokowanie kół rozrządu skutkuje zerwaniem ząbków na pasku(o ile nie zerwanie paska)
    -najtańszy filtr tzn jak?Jedynie zatkanie filtra (bez zaworu)skutkowało by słabym smarowaniem ale raczej wtedy rozwali puszkę filtra.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Problem kolegi dotyczy 1,8 TS. W JTS ma raptem 24 zawory i łańcuch...
    ,
    Natomiast nie chce mi się wierzyć, że przed awarią silnik chodził dobrze z tym samym filtrem a po naprawie jest już do kitu.
    JTS ma także
    16 zaworów.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    - - - Updated - - -

    JTS ma także
    16 zaworów.
    Czytajcie zanim coś napiszecie... Kolega ma pod avatarem wyraźnie napisane, że posiada 3,2 JTS.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Pawlon13
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Skarżysko-Kamienna
    Auto
    156, 1,8 TS
    Postów
    209

    Domyślnie

    Objawy po remoncie i przed wymianą filtra pasują na czujnik temp wody

    Może olej też jakiś rzepakowy nalali ;>

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Czytajcie zanim coś napiszecie... Kolega ma pod avatarem wyraźnie napisane, że posiada 3,2 JTS.
    I vice versa. Kolega pod avatarem ma napisane 1,8 TS
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar barto192712
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    1. Alfa Romeo 159 3.2 Q4
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    I vice versa. Kolega pod avatarem ma napisane 1,8 TS
    Posiadam dwie Belle. Opisana sytuacja tyczy się 156 1.8TS.

Podobne wątki

  1. Dlaczego tak się stało? POMOCY KTOŚ OGARNIETY!
    Utworzone przez black3r w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 05-02-2016, 11:25
  2. stało się :)
    Utworzone przez dotka8 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-05-2014, 13:22
  3. [GTV] co sie stało z czerwoną gtv
    Utworzone przez mikadz1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 16-03-2013, 12:23
  4. No i stało się
    Utworzone przez alfa w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-09-2008, 15:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory