Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: 156, Cena rozrządu i pytanie o wariator

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie 156, Cena rozrządu i pytanie o wariator

    Witam. Jakiś czas temu nabyłem kolejną alfę, mianowicie 156 z 2004r. z silniczkiem 1.8 TS.
    Niestety do tej pory nie miałem sałaty na rozrząd, ale msze w kościele też kosztują także nadszedł ten czas, kiedy muszę go wymienić, bo nie wierzę w zapewnienia poprzedniego właściciela i tej całej książki serwisowej, chociaż wygląda nader oryginalnie. Tak więc:
    -Jaki jest aktualny koszt wymiany całego rozrządu, nie licząc robocizny oczywiście, czyli pasek, rolki, pompa wody, wariator, olej (140zł), filtr, itd.

    Drugie moje pytanie. Otóż dosłownie ostatnio zaczął mi klekotać wariator, sekunda przy odpaleniu na zimnym. Czy to już znak, że przy tej wymianie rozrządu mam go wymieniać, czy mogę zaryzykować do następnej? Jakie są następstwa uszkodzonego (całkowicie) wariatora, bo z tego co wiem to brak mocy itd, ale poza tym nic się stać nie może.. a może się mylę?
    Jestem też ciekaw, czy klekotanie wariatora może być spowodowane, że jeździ on na jakimś niemieckim oleju 5w40, co prawda dosyć drogim, ale ma już przejechane o dużo za dużo kilometrów ? Czy jest szansa, że jak wymienię olej na jakiś porządny (typu Selenia, Castrol lub chociażby Valvoline) klekotanie ustąpi?. Przyznam szczerze, że nie mam kasy, albo inaczej, że mam, ale chcę ją jeszcze zagazować..

    Spod filtra oleju pomyka mi olej (co spowodowało, że już nią nie jeżdżę narazie) bo wiadomo, wydmucha całkiem, żonka nie zauważy i ot nieszczęście gotowe.

    Co więcej to to, że silnik dziwnie cyka. Wszedłem do kanału, osłuchałem, początkowo myślałem, że to osłona kolektora wydech. ale niestety nie. Wydaje mi się, jak by to kolektor cykał. Było tam coś modzone, oczywiście z katalizatorami przez poprzedniego właściciela. Nie cyka na wolnych obrotach, i tylko wtedy jak dodaję gazu. Możecie sobie to wyobrazić właśnie tak jak by to nie dokręcona osłona cykała. Tylko wtedy, gdy dodaję gazu, najmocniej ok. 2tyś obr. i ok 5 tyś. Jak mu dam do odcięcia to cyka wiadomo cały zakres obrotów, ale puszczając gaz automatycznie przestaje (nawet przy 5-6 tys obr). Co to może być? Możliwe jest, że kolektor ma tak niefortunny przedmuch?

    Trochę namieszałem ale mam nadzieję, że ogarniecie. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Wymień najpierw olej to zobaczysz czy nie klekota A jeśli to wariator to lepiej wymienić go razem z rozrządem bo później będziesz miał niepotrzebne koszty robocizny rozrządu.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Pawlon13
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Skarżysko-Kamienna
    Auto
    156, 1,8 TS
    Postów
    209

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o kompletny rozrząd z pompą wody to cena od ok 400 zł za komplet.
    Wariator 600 zł minimum, ale ciężko go dostać w takiej cenie.
    Klekotanie na zimnym może być spowodowane już starym olejem lub zbyt gęstym, ale wtedy dochodzi ono z popychaczy a nie z okolic wariatora trzeba się wsłuchać

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał Danek Zobacz post
    Wymień najpierw olej to zobaczysz czy nie klekota A jeśli to wariator to lepiej wymienić go razem z rozrządem bo później będziesz miał niepotrzebne koszty robocizny rozrządu.
    No tak, ale powiadają, że jak rozrząd to i olej... To teraz wymienie olej za 150zeta żeby sprawdzić, czy jest wsio ok, a za tydzień znowu go wymienie przy wymianie rozrządu? Ja tego nie czaję. Powiem za to szczerze, że bardzo się w sumie nie przysłuchiwałem czy to popychacz czy wariator ;P

    Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał marieczko Zobacz post
    No tak, ale powiadają, że jak rozrząd to i olej
    Ktoś kto miał parę aut nie powinien takich bzdur powtarzać.
    Bardzo często wymiana oleju likwiduje te klekotanie tuż po odpaleniu.
    Moja Bella

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Lublin Chmiel
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140KM, sedan
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Ktoś kto miał parę aut nie powinien takich bzdur powtarzać.
    Bardzo często wymiana oleju likwiduje te klekotanie tuż po odpaleniu.
    Lepiej dwa razy zapytać niż raz coś spartolić więc pewnie to przez olej. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam i szerokości.

    Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
    Jeśli 140 konna, z motorem 1.8 alfa dyma 150 konne e36 i e46, to pomyślcie co robi GTA... Wiem, niektórzy wiedzą, ja też chcę !

Podobne wątki

  1. Wariator wymiana regenracja ? Jaka cena
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-11-2015, 14:07
  2. POZNAŃ - ROZRZĄD TS + WARIATOR - dobra cena
    Utworzone przez gord w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-01-2012, 09:22
  3. 156] wymiana rozrządu - cena
    Utworzone przez bartman44 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 22:51
  4. Cena wałka rozrządu 2.4 Jtd 10V
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-04-2009, 20:19
  5. [156] Wariator Koszt Wymiany co serwis inna cena
    Utworzone przez DzIdEx7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-10-2008, 15:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory