Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: 156 FL 04r 2.0JTS wycena wymiany Wariatora

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Quattroporte
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Śląsk/Netherlands
    Auto
    Alfa 156 FL 2.0 JTS Sportwagon
    Postów
    22

    Exclamation 156 FL 04r 2.0JTS wycena wymiany Wariatora

    witam dziś zauważyłem klepanie w górnej części silnika między 2tys a 3 tys obrotów najlepiej to słychać podczas podczas postoju wystraszony udałem się do mechanika (w głowie różne myśli stuki zaworowe czy panewka) mechanik mnie uspokoił i szybko postawił na wariator. czy wariator objawia się takim stukaniem? najlepiej słychać przy 2-3 tys obrotów później już jakoś nie słychać co do mocy samego samochodu nie zauważyłem spadku może przez tą pogodę mechanik chce 1000zł za robociznę... dużo? mało? + część ceny wariatora na allegro jeśli się nie mylę 850zł ? jeżeli ktoś mógłby mi polecić jakiegoś mechanika na śląsku najlepiej + - 20km od Rudy Śląskiej. według ile finalnie powinna kosztować taka naprawa? czy mogę tak jeździć czy mogę spowodować większe uszkodzenia? dzięki za wszystkie odpowiedzi


    175tys przebiegu autentycznego samochód od nowości w rodzinie
    w Niemczech lali do niego 15 w 40 liqui moly



    ps. jutro dodam filmik z dźwiękiem silnika
    Ostatnio edytowane przez Quattroporte ; 11-01-2016 o 21:50

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Jarys
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 jts selespeed.2002r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Gdzie ten filmik?

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Przecież napisał, że doda jutro. Masz zalany zły olej, powinien być 10w60, do tego wariator raczej słychać po odpaleniu jakieś 2-3 sekundy to początek jego zużycia a dźwięk podobny do diesla.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Quattroporte
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Śląsk/Netherlands
    Auto
    Alfa 156 FL 2.0 JTS Sportwagon
    Postów
    22

    Domyślnie




    sorry olej to 10w40 półsyntetyk 15w40 to przecież mineralny

    słychać stukanie przy 2-3tys obrotów jak powoli płynnie dodaje się gazu jak dodaje szybko nie słychać az tak wydaje mi się też że na zimnym jakby mniej nie wiem może przewrażliwiony jestem
    Ostatnio edytowane przez Quattroporte ; 12-01-2016 o 20:19

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Wg mnie nie wariator, wariatora z niczym nie pomylisz - przy rozruchu zbledniesz z przerażenia że w nocy ktoś Ci podmienił silnik na 1,9JTD

    TS ma przedziwne odgłosy czasem (ten silnik żyje ) , JTS nie wiem, ale pewnie też, coś tam mi się zdaje na tym filmie "pyrczy" przy wolnym dodawaniu gazu - może w wydechu coś ? podobnie miałem jak plecionka (złącze elastyczne wydechu) puszczać zaczynało, czy jak się obrywała osłona kolektora wydechowego -tylko w jakimś tam zakresie obrotów właśnie.

    Wariatorowi, to raczej jak na zimnym po odpaleniu nie masz diesla i to takiego "rasowego" - daj spokój.

    Panewek nie miałem uszkodzonych, ale podobno wtedy wali głośnio metalicznie że nie do pomylenia z niczym. Nie masz jakiegoś mechanika w rejonie co zna trochę dźwięk JTSów bo na filmach to cuda czasem słychać.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    To nie wariator. Z mojego doświadczenia z jts-em bardziej przypomina to panewki, zacierający się wałek rozrządu. Nie da się tego stwierdzić jednoznacznie słuchając tego nagrania, jedź do mechanika!

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Quattroporte
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Śląsk/Netherlands
    Auto
    Alfa 156 FL 2.0 JTS Sportwagon
    Postów
    22

    Domyślnie

    Wymieniałem wczoraj olej i płyny profilaktycznie i słuchałem silnika siedząc w kanale pod samochodem "pyrkanie" między 2-3tys obrotów jest słyszalne z góry silnika właśnie tam gdzie walki z wariatorem itd jeżeli to faktycznie walki to dlaczego nie słychać na ich na wolnych lub na wyższych powyżej np 3,5 tys obrotów

    Ps. Dodaje tak zwany cold start po całej nocy postoju https://youtu.be/iohW-VnxpsU
    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Quattroporte ; 13-01-2016 o 15:01

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Moim zdaniem to nie wariator.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Quattroporte
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Śląsk/Netherlands
    Auto
    Alfa 156 FL 2.0 JTS Sportwagon
    Postów
    22

    Domyślnie

    Byłem w serwisie zajmujący się alfa i innymi włoszczyznami mieli na placu 2 JTS'Y diagnoza szybka aż mi się słabo zrobiło PANEWKA ! Auto od nowości w rodzinie jestem drugim właścicielem wujek straszy użytkował w Niemczech olej wymieniany przed czasem 175 tys ori. Przebiegu i takie rzeczy jestem wściekły i zły na moja Belle 10 letni samochód heh nie jest to pierwszy mój samochód miałem 20 letnie 15 letnie auta niemieckie nie było takich problemów a przebiegi pewnie miały po 500tys...

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Panewka wg mnie dźwięk nie do pomylenia.

Podobne wątki

  1. Mechanik do wymiany wariatora Elbląg i okolice
    Utworzone przez XeT w dziale Warmińsko-mazurskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 18:49
  2. 1.8TS czy 2.0JTS w GT
    Utworzone przez zielu1991 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2014, 11:47
  3. Koszt wymiany wariatora, czy konieczna równiez wymiana paska?
    Utworzone przez bartekcivic w dziale 156
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 13-01-2012, 17:47
  4. Wycena 166...
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 17:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory