Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Alfa 147 2,0 benzyna+gaz TS

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    8

    Domyślnie Alfa 147 2,0 benzyna+gaz TS

    Witam. Jestem zainteresowany kupnem: http://olx.pl/oferta/alfa-romeo-147-...tml#5425674b90

    Gaz firmy Tomaseto.

    Co możecie mi ogólnie powiedzieć o skrzyni TS?
    A także o wariatorze?
    Czy w tej cenie opłaca się kupić?
    Jutro o 12 jadę go zobaczyć.

    Nie chcę zaprowadzac samochodu co miesiąc do mechanika bo już raz tak z Roverem 220 miałem.

    Ile wynosi wymiana rozrządu + wariator?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    393

    Domyślnie

    Rozrząd do 1.6 ts to 400 części i 350 robota z wariatem pewnie drugie tyle

    Wysłane z mojego MX5 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Rozrząd ok 400zł bo w 2.0 sa wałki balansujące i tam pasek też trzeba wymienić, wymiana ok 250-300zł. Dodatkowo trzeba doliczyc wariator, który aktualnie kosztuje ok 600zł, no chyba że oddasz darkowi z forum do regeneracji to wtedy ok 300.
    Ogól,nie trzeba dobrze zweryfikować stan silnika, bo zaniedbane 2.0 wcześniej czy później odpłaci się przekręconą panewką a to boli po portfelu.
    Instalacja gazowa włoska, więc może być problem z seriwosaniem, choć coraz więcej zwykłych gaziarzy zaczyna bawić się w te włoskie instalacje, więc na pewno kogoś znajdziesz.

    Ogólnie to dobrze przetrzpać auto.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Rozrząd - drogi i to serio. W Roverze 220 SDI płaciłem 990zł i już było dużo. Eh..
    A co do skrzyni biegów to coś na ten temat? Selespeed. Półautomat boje się go.

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    nie tylko ty...
    wpisz w szukajke nazwe tej skrzyni i milej lektury zycze








  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dobrze. Troszkę zmieniłem zdanie....wolę coś w gazie z manualną skrzynią.
    1,6 + gaz.
    Dobra ceny rozrządu znam. A jak z awaryjnością tego samochodu? Co się psuje najczęściej?
    Ogólnie jestem osobą, która dba o samochód.
    Wszedłem na forumsamochodowe.pl i tam wszyscy odradzają 147.
    Mój kolega ma Alfe 147 1,4 ale nie narzeka. Obecnie będzie miał ją na sprzedaż. Dzisiaj w pracy go podpytam o wszystko

    Wnętrze samochodu na prawdę mi się podoba. Właśnie szykuje trase na weekend. Budżet...chciałbym w 8tyś się zamknąć za kupno samochodu i pakiet startowy oddzielny.
    Na pewno alusy bym kupił 17 jakieś do niego. Ale nie chcę co miesiąc być u mechanika.

    Co możecie mi powiedzieć na temat silników 1,4 1,6?

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Nie było alfy 147 z silnikiem 1.4

    Silniki 1.6 - 2.0 to ta sama rodzina twin spark z dwoma świecami na cylinder i zmiennymi fazami rozrządu. Na tle konkurencji całkiem dynamiczne silniki.
    Psują się jak każde benzyny. Świece są dość drogie, rozrząd w normie jak sam widziałeś - jak padnięty wariator to trzeba dorzucić 600 zł, ale nie zawsze musi być do wymiany. Trzeba lać dobry olej i sprawdzać, czy nie bierze go za dużo.

    Zawieszenie - tu już jest trochę drożej niż w innych autach tej klasy. W końcu tam w większości dwa wahacze z przodu, belka z tyłu i nie ma co się popsuć.

    Skrzynie selespeed, jak wszystkie inne skrzynie zautomatyzowane z tamtego okresu należy omijać szerokim łukiem

    Na forum samochodowym tak ci doradzą, że skończysz z golfem w tedeiku, a moze nawet passata wcisną
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa 147
    Postów
    8

    Domyślnie

    No właśnie o to chodzi, że tam w budżecie moim to widzą max golfa 4, który w środku jest wręcz pusty.


    Byłem w ubezpieczalni i sama Pani powiedziała, że Alfy są awaryjne, ale nie na tyle że odradza.

    A tak przepraszam 1,4 to w Roverach. Bo ogólnie Alfa obecnie u mnie konkuruje z Roverem 25 po lifcie.

    1,6 120km + gaz sekwencja.

    Automatyczną skrzynię sobie odpuściłem już.

    Części są droższe do 2,0 niż do 1,6?

    A jak z elektroniką bo jej jest tam troszkę. Ciekawe czy udało by się z navi znaleźć.


    Tutaj jedna: http://olx.pl/oferta/alfa-romeo-147-...tml#ed07871f17
    To 105km tu nie ma wariatora chyba a te 0,7setnych do setki różnicy pomiędzy 120km jednostką raczej nie odczuję.

    Tutaj http://olx.pl/oferta/alfa-romeo-1-6-...tml#ed07871f17
    http://moto.gratka.pl/tresc/alfa-rom...910f207fbf54,1


    Ogólnie mało jest ich w gazie.
    Ostatnio edytowane przez Exilled ; 01-02-2016 o 11:42

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    navi w 47 to tylko ekran i wyglad
    brak nowych map wiec uzyteczność poziom 0








  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Większe różnice pomiędzy benzyniakami to:

    1.6 105km nie ma wariatora, czyt. trochę taniej. No ale wydać 600 na wariator raz na kilkadziesiąt tys km to żaden koszt.
    2.0 ma dodatkowo wałki balansujące, + dodatkowy pasek. Wymienia się z reguły sam pasek jak jest potrzeba, ale równie dobrze można go zdjąć...

    Jeśli chodzi o spalanie/moc to 2.0 zdecydowanie. Nie pali dużo więcej od 1.6 a z takiej pszczoły jak 147 pewnie robi ładny pocisk

    Z minusów, to najczęstszą poważną usterką silników TS są obracające się panewki. 2.0 jest najbardziej narażony. Koszty naprawy w porównaniu do wartosci auta bardzo duże Koszt profilaktycznej kontroli i wymiany panewek stosunkowo niewielki, i jak do tego będziesz zmieniać regularnie olej, to temat można uznać za niebyły.

    I zastanów się nad założeniem gazu we własnym zakresie. Instalacje też mają swoją trwałość, i w używanym aucie zaraz będziesz musiał wymieniać pierdoły, wtryski, parownik itp itd.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 01-02-2016 o 12:00
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo - Benzyna droga? Alfa na komputerze:)
    Utworzone przez rdk w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 13-11-2022, 19:17
  2. Alfa Romeo 156 2.0 JTS Benzyna
    Utworzone przez krzysiek1734 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-02-2013, 09:43
  3. alfa 147 t-spark 1,6 benzyna 120 km
    Utworzone przez romek59 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-04-2012, 06:36
  4. Alfa 156 1.6 benzyna - Sochaczew
    Utworzone przez yoak w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory