Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Zmiana pasku osprzętu -2.4 JTDm

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie Zmiana pasku osprzętu -2.4 JTDm

    Witam Panowie,

    Mam pewne pytanie odnośnie wymiany paska klinowego w 2.4 JTDm. Niestety dzisiaj strzelił mi ten paseczek,a jutro musze wracać do domu trasę. Załóżmy ze załatwię ten paseczek- dam rade go sam wymienić?

    W lagunie wymieniałem sam i nie bylo dla mnie żadnego problemu z tym. Czy w 159 jest z tym jakiś duży problem?

    Strzelił mi ten pasek na dole - co ciekawe na pompie wspomagania pasek jest, a wspomaganie szlag trafił. Nie ma też ladowania. W takim razie który pasek strzelił?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Jeżeli na pompie jest pasek, to zobacz czy w ogóle się kręci po odpaleniu. Mały pasek łączy klimę i alternator. Klima ma podwójne kółko i bierze napęd z większego paska, który napędza wspomaganie.

    O wymianie małego paska w domowych warunkach raczej zapomnij.
    Były: Alfa SW 156 2004r 1.9 JTD 16v 140km, Alfa SW 159 2007r 2.4 JTDm Q4 210km
    Jest: Alfa SW 159 TI 2010r 2.0 JTDM 170km

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Nawet biorąc pod uwagę fakt, że mam kanał?

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    159 2.4 jtdm 200km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Zobacz dokładnie co się stało. Są dwa paski, główny wymienisz. Niestety ten łączący klime i alternator to już spory problem.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    No właśnie nie wiem, który dokladnie bo wczoraj po ciemku niewiele udało mi się zobaczyć.

    Nie mam ładowania i wspomagania wiec wszystko wskazywaloby na to, ze pekl ten dlugi pasek, ale na pompie wspomagania pasek byl (nie zwróciłem uwagi czy chodził niestety, może po prostu został tylko na pompie).

    Natomiast na dole, na tym podwójnym kole paska brakowało od strony zewnętrznej, tej od strony koła.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar motodoktor1
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    RZESZÓW
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4JTDm 210KM/250 KM by Weloo i 3200GT 2001 375KM V8
    Postów
    544

    Domyślnie

    Strzelił Ci ten wiekszy......wymienisz go po odkręceniu części nadkola.....Zwróć uwagę czy napinacz jest ok.Spadniecie lub zerwanie paska w tym silniku może spowodować przeskoczenie rozrządu!Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    Dokładnie ten długi ci siż urwał. Spokojnie sam go sobie wymienisz i też z tym małym sobie poradzisz. Moja rada jak już zmieniasz, to zmień sobie jeden i drugi . Ten drugi mały to elastyczny jak raz założysz to go nie ruszaj i nie nadaje sie do ponownego montażu.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Już się wyjaśniło. Ściągnąłem osłonę silnika i spadło mi na głowę koło pasowe wału.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160131_15_36_30_Pro.jpg
Wyświetleń:	111
Rozmiar:	86.2 KB
ID:	189695Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160131_15_36_33_Pro.jpg
Wyświetleń:	102
Rozmiar:	84.8 KB
ID:	189696

Podobne wątki

  1. Zmiana dźwięku w 159 1.9 JTDM 150 km
    Utworzone przez Ernest w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 12-09-2017, 19:59
  2. [159] 2.0 JTDm 136km, zmiana oprogramowania na wersję 170
    Utworzone przez Blanko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 21:37
  3. HOW TO - tematy o pasku wielorowkowym
    Utworzone przez Majkel w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2015, 10:16
  4. [159] 1.9 jtdm 16v - Szarpanie/zmiana biegów + duszenie silnika
    Utworzone przez szymon1987 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 00:17
  5. Rolka na pasku?
    Utworzone przez porterneon w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory