Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Duże Brembo - drgania po paru sekundach przy dłuższym hamowaniu z dużych prędkości

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie Duże Brembo - drgania po paru sekundach przy dłuższym hamowaniu z dużych prędkości

    Przy dłuższym i mocniejszym hamowaniu z dużej prędkości, np na autostradzie jadę powiedzmy 160km/h i musze wychamować do 60km/h na zjazd z autostrady, na początku fazy hamowania wszystko super, ale po paru sekundach, powiedzmy przy 100km/h, robi się efekt trochę telepanie, troche hałas, coś jakbym złapał kapcia (nie śmiejcie się, takie ty-ty-ty-ty-ty w kółko z częstotliwością powiedzmy parę razy na sekundę).
    Tarcze na oko wydają się jak najbardziej w porządku(najechane 53tys), klocki nie są jeszcze mocno zużyte.
    Jeśli zacząłbym hamowanie z powiedzmy 120km/h to takie coś by nie wystąpiło, dlatego raczej wykluczam żeby to była sprawa zimówek tak hałasujących przy mocnym dociśnięciu przodu auta przy hamowaniu, albo jakiś zwichrowanych tarcz (nie wiem czy słusznie zakładam). Nigdy też nie zdaża się na mieście. Zakładam więc że problem pojawia się po szybkim rozgrzaniu tarcz/klocków przy mocnym/długim hamowaniu, gdy przez długi czas (powiedzmy 10sek) nie zwalniam hamulca.
    Jakieś pomysły co z tym zrobić albo co i jak sprawdzić? Nie jest to może jakieś uciążliwe, ale lubię jak w aucie wszystko działa tip-top.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Po ostatnich moich doświadczeniach i biorąc pod uwagę że to brembo to sprawdziłbym czy klocki wewnętrzne w zacisku mają swobodę ruchu czy nie są przyblokowane.
    Druga rzecz to ewentualne bicie tarcz (co może się wiązać - wewnętrzny klocek nie odbija jak zewnętrzny i grzeje bardziej wewn. część tarczy = jakieś naprężenia/bicia.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    zaciski byly sciagane, przeczyszczone prowadzenie klockow, nic to nie zmienilo. mechanik nie robil jednak nic z tloczkami zacisku - teraz sie zastanawiam moze tu jest jakis problem - np nie chodza tak plynnie/symetrycznie? warto/latwo zrobic jakies przeczyszczenie/rozruszanie/przesmarowanie tloczkow w tych zaciskach?
    Moze powinienem przetoczyc tarcze na wszelki wypadek? wtedy co, trzeba pewnie kupowac nowy komplet klockow, zgadza sie? jesli tak to jakie najlepiej?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    epsonix jeśli tarcze biją po rozgrzaniu i tylko wtedy to przetoczenie ich, moim zdaniem, nic nie pomoże. Świadczyło by to o jakiejś wadzie materiałowej.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    11

    Domyślnie

    Najprawdopodobniej tarcze są krzywe dzieje się tak jak np. wjedziemy w wodę a tarcze są rozgrzane i je krzywi, wtedy bicie jest odczuwane dopiero po ich rozgrzaniu, niestety ale w takim przypadku jedynie pozostaje wymiana na nowe tarcze + klocki.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Może masz po prostu syf między tarczą i piastą. Jak klocki są świeże zniwelują drgania, w miarę ścierania jak robią się coraz cieńsze problem będzie się nasilał. Poczekaj do nast wymiany klocków, zdejmij tarcze i oczyść powierzchnie na piaście i wewn strone tarczy

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    alfa 159 2,4 Qatro
    Postów
    13

    Domyślnie

    Nie przesadzajmy z tym wjeżdżaniem w wodę że się pokrzywią mam podobny problem kupiłem EBC i po kilku hamowaniach pokrzywione zostały przetoczone i znowu się pokrzywiły prawdopodobna przyczyna krzywe piasty będę wymieniał a tarcze znowu przetocze

Podobne wątki

  1. [159] Sportwagon - wyczuwam drgania przy powolnym przyśpieszaniu przy prędkości 20-30 km/h
    Utworzone przez axel40 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 18-08-2023, 16:40
  2. Bardzo silne drgania przy dużych prędkościach JTD
    Utworzone przez Hrabia89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 19:32
  3. [159] drgania przy dużej prędkości
    Utworzone przez AchryPadusi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-07-2015, 21:39
  4. Drgania przy hamowaniu , wymiana piasty ???
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 19:03
  5. [147] Lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu
    Utworzone przez chucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 30-04-2012, 23:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory