Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Parę pytań Alfa 156/159

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie Parę pytań Alfa 156/159

    Cześć, jako że w tym/przyszłym roku planuje zakup Alfy Romeo chciałem zadać kilka pytań. Ogólnie celuję w silnik 2.4 JTDm 210KM Q4 (kiedyś czytałem że wersje 200km nie są 'idealne'). Problem w tym czy istnieją na rynku takie modele w nadwoziu sedan? Wszystkie które widzę mają budę kombi która nie jest tak ładna jak sedan. Drugie pytanko czy 1800kg to nie jest przesada i osiągi/prowadzenie nie są zabijane przez masę samochodu? Może lepszym wyjściem jest wzięcie 156 2.4 która waży 400kg mniej i która na pewno występuje w sedanie. Narazie zaczynam przymiarki, do zakupu daleka droga.
    Ostatnio edytowane przez PinkAdolf ; 05-03-2016 o 01:42

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    W dieslu ta masa nie robi różnicy, w 156 jest wygodniej z tylu w 159 niesety to okroili. Ale technologia, wykonanie, wygląd brałbym 159, bez zastanowienia. I wersje silnikowe diesla z EGR, DPF i klapami to raczej nie jest żadna idealna, musisz się dość porządnie doedukowac co gdzie i jak z tymi silnikami, a będziesz trzaskał miliony kilometrów

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Póki co dowiedziałem się między innymi o problemach 1.9 16v z klapami wirowymi (do 2007?) oraz podobno 2.4 200KM często w serii nie miał tych 200 kucy (znalezione dawno temu w jakimś wątku na tym forum). Wersja 210KM ma jakieś większe bolączki nie licząc standardu EGR, DPF? Takie samo pytanie odnośnie Q4. Koszty utrzymania dużo większe od Q2?
    Ostatnio edytowane przez PinkAdolf ; 05-03-2016 o 01:45

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał PinkAdolf Zobacz post
    Cześć, jako że w tym/przyszłym roku planuje zakup Alfy Romeo chciałem zadać kilka pytań. Ogólnie celuję w silnik 2.4 JTDm 210KM Q4 (kiedyś czytałem że wersje 200km nie są 'idealne'). Problem w tym czy istnieją na rynku takie modele w nadwoziu sedan? Wszystkie które widzę mają budę kombi która nie jest tak ładna jak sedan. Drugie pytanko czy 1800kg to nie jest przesada i osiągi/prowadzenie nie są zabijane przez masę samochodu? Może lepszym wyjściem jest wzięcie 156 2.4 która waży 400kg mniej i która na pewno występuje w sedanie. Narazie zaczynam przymiarki, do zakupu daleka droga.
    No więc jakby miał coś powiedzieć od siebie to chyba zrezygnowałbym z wersji Q4. Niestety 159 jest tak ciężkie, że być może tylko silnik 3,2 V6 daje w tym aucie radę.
    Mam już drugą 159(pierwsza 2.4 JTDm i teraz 2.2 JTS) i uważam, że ktoś przewalił temat masy podczas konstrukcji tego auta. Wystarczy porównać sobie z osiągami i masami aut tej samej klasy. Alfa faktycznie stylistycznie idealna, ale poza tym to szału ni ma.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Duch, nie iwem czy miałeś wszystko wporządku z tym dieslem, bo faktem jest, że DIESEL ma ten moment obrotowy i radzi sobie bardzo dobrze z tą budą, oczywiście nie jest to kwitesencja demona prędkości, ale masa auta ok. 1.7tony nie jest aż tak wygórowana na 400nm ! 156 jest 300kg lżejsza i poza różnica w spalaniu w osiągach kwiatków też wielkich nie ma... Choć zgodze się, że JTS'y maja niby te 180 koni, ale przy budzie 1.6 tony i 230nm wypada to o wiele słabiej, osiągi porównywalne do TS'ów w lżejszych budach, temu też 159 w benzynie się raczej omija, ale np. z tą sama moca silników citroeny C6 waża po 2 tony... Jedzie jak gówno, ale bardzo wygodnie
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 05-03-2016 o 12:34

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Przyznam że na początku myślałem właśnie o tym 2.2 JTS. Jednak diesla zawsze mogę zawirusować a domyślam się że prędzej czy później to nastąpi. O Q4 myślałem głównie z racji przyszłych wypadów w góry (Alpy, Tatry, Norwegia itd) ale może Q2 spokojnie wystarczy, autko będzie w zasadzie śmigało tylko po autostradach w EU + niedzielne zakupy w mieście.
    Wracając do wcześniejszego pytania, 2.4 210KM posiada jakieś większe wady ala klapy w 1.9?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    W dieslu ta masa nie robi różnicy, w 156 jest wygodniej z tylu w 159 niesety to okroili. Ale technologia, wykonanie, wygląd brałbym 159, bez zastanowienia. I wersje silnikowe diesla z EGR, DPF i klapami to raczej nie jest żadna idealna, musisz się dość porządnie doedukowac co gdzie i jak z tymi silnikami, a będziesz trzaskał miliony kilometrów
    Co za bzdura. Oczywiście, że masa ma znaczenie. Słabsza seryjna 156 2.4 175 ma podobny czas do 100km/h a już czasy 60-100 i 80-120 sporo lepsze.
    http://www.zeperfs.com/en/duel1164-2252.htm

    Co do porównania 156 i 159 to konstrukcyjnie dwa różne światy. Jak cię stać to bierz 159.
    156 ma już ponad 10 lat. Trudno znaleźć ładny egzemplarz a w szczególności 2.4
    Co do problemów z 159 2.4 to jeszcze dochodzą pękające głowice.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Jeżeli dla Ciebie jest tak mocno odczuwalna TA SEKUNDA w przyśpieszeniu to zwracam honor... W normalnej jeździe nawet tego nie poczujesz, że jedziesz czyms cieższym, to je diesel... Czyli o co chodzi, masz silnik benzynowy, ładujesz krowe do bagażnika i niżej jak 3500-4000 obr pod góre nie wjedziesz. Do diesla ładujesz dwie krowy, teściowa i ledwo poczujesz, że coś do bagażnika wsadziłes... Róznica w masie w benzynie jest bardzo odczuwalna, w dieslu już nie a to wszystko zza sprawą magicznego momentu... Czyli masa w dieslu do pewnych granic nie robi różnicy i nie jest to bzdurą...
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 06-03-2016 o 13:25

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Tutaj przy 80-120 jest prawie 2 sekundy różnicy co daje ponad 20% lepsze przyśpieszenie.
    Nadwaga daje znać przy dystrybutorze. 159 spali 2-3l więcej niż 156

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Przesiedziałem wczoraj pół dnia na czytaniu i 156 odpada z racji gnijącej podłogi. Spalanie to rzeczywiście 2-3l więcej niż 156? 156 1.9 spala około 6-6.5L przy autostradowym 160-180 więc 159 łyknie te 9-10L? Ps. Jak wygląda różnica spalania między 2.4 JTDm a TBI?

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 JTD-M - parę pytań nowicjusza.
    Utworzone przez FOG_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:39
  2. [159] Parę pytań
    Utworzone przez Mistrz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2013, 18:41
  3. Parę pytań po zakupie 2.0 TS
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 23:29
  4. Kupno 147 - Parę pytań.
    Utworzone przez PIR w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 21:02
  5. parę pytań Alfa 156
    Utworzone przez nymo w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 15:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory