Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wyciek oleju, zatarcie silnika, wałek rozrządu ilo może kosztować naprawa?

  1. #1
    Asiek
    Gość

    Domyślnie Wyciek oleju, zatarcie silnika, wałek rozrządu ilo może kosztować naprawa?

    Cześć ponieważ na samochodach znam się niewiele, a od środka to już w ogóle, chciałam zapytać kogoś kto ma jakieś pojęcie na temat. W trakcie jazdy zapalila mi sie kontrolka, chyba wtrysku...i auto traciło moc, aż w końcu całkiem stanęło. Nie odpaliło, niestety skończyło się "lawetowaniem". Zauważyłam, że wycieka olej i miska olejowa była cała brudna. Mechanik mówił coś o nieszczelności, rozrządzie i zatarciu silnika (dla mnie to abstrakcja). Wcześniej nie zauważyłam, ze coś kapie (wiadomo kobieta). Miałam niedawno wymienianą uszczelkę w głowicy silnika. Aha i miałam zepsuty czujnik przepływu powietrza (chyba mało fachowa nazwa ale nie zdążyłam go jeszcze naprawić.
    Czy ktoś może mi pomóc trochę bardziej objaśnić (jeśli to możliwe) co mogło się stać i ile szacunkowo może kosztować naprawa. Aha i czy ta wymiana w głowicy mogła być zrobiona niedokładnie i przez to wyciekał olej?
    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Pierwsze pytanie które mi się nasuwa to - jaki masz silnik - Boxer czy TS? Jeśli nie wiesz napisz chociaż który rocznik tego Twojego bolidu, bo w opisie nie widzę. Jeśli zapaliłaby się tylko kontrolka wtrysku co sugerujesz do zatarcia silnika na pewno by nie doszło. Pewnie masz na myśli kontrolkę oleju. Najprawdopodobniej miałaś wyciek oleju i to spory. Po tym co piszesz może być to głowica a równie dobrze sama miska olejowa. Przepływomierz nie powinien mieć nic wspólnego z tym co się wydarzyło, zaś uszczelka głowicy jak najbardziej. Tak nawiasem mówiąc jeśli masz przepływomierz to mogę sie domyślać, że chodzi o silnik TS, bo Boxery o poj. 1.4 go nie miały. Nie chce Cię straszyć, ale jeśli mechanik się nie pomylił rzucając hasło zatarty silnik - to może Cię to kosztować 1.500-2.000 zł a nawet więcej.
    Ostatnio edytowane przez as ; 28-04-2009 o 12:22
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #3
    Asiek
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za szybką odpowiedź...silnik mam 1.4 TS, rocznik 1999

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Widzę, że dobrze główkowałem z tym TS'em. Zorientuj się ile będzie dokładnie kosztować naprawa. Jeśli wiecej niż napisałem może warto byłoby rozejrzeć się z innym silnikiem. Długo jeździłaś tym autem zanim Cię to spotkało?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #5
    Asiek
    Gość

    Domyślnie

    jezdze nim ponad dwa lata, ale to nie pierwsza naprawa, a ostatnio w ciagu pol roku to trzecia taka większa niestety...poprzedni właściciel bardzo o niego dbał i jak wynika z książki serwisowej to nie psuło się...może to ja jestem pechowa
    Ostatnio edytowane przez Asiek ; 28-04-2009 o 13:15

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pawcio
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1750 TBI
    Postów
    614

    Domyślnie

    Uważaj na mechaników,bo oni widząc kobietę często chcą naciągnąć do granicy mozliwości i wyrwać Ci kasę!

  7. #7
    Asiek
    Gość

    Domyślnie

    to znajomy, więc myślę, że raczej nie ma takiej możliwości, poza tym to przeważnie mąż załatwia z nim naprawy, ale nie rozumiem dlaczego nie zapalila mi się kontrolka oleju tylko awaria wtrysku, może zepsuł się czujnik albo zapomnieli go wpiąć przy ostatniej naprawie, przecież gdybym zorientowala się, że poziom oleju spadł to nie jechałabym dalej i nie zatarła silnika...już sama nie wiem co mam myślec...

  8. #8
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Jesli jezdzisz nim juz 2 lata tzn ze sprawdzalas (lub mąż) co jakis czas poziom oleju wiec wątpie ze to zaniedbanie z Twojej strony. Albo nie doszlo do zatarcia a kontrolka wtrysku podała błąd jakiegos czujnika albo przy ostatniej wymianie uszczelki ktos cos schrzanił i dlatego w krotkim czasie oleju moglo ubyc wiecej. Z tym ze jesli jesteś PEWNA ze kontrolka cisnienia oleju nie mrugneła , temperatura nie skoczyla w gore a z silnika nie wydobywaly sie dziwne stuki to raczej nic bardzo zlego sie nie stalo.

    A koncu jak mechanik znajomy to na pewno prawde powie

  9. #9
    Asiek
    Gość

    Domyślnie

    jestem bardzo PEWNA, że nie zapaliła się kontrolka oleju, temperatura też była ok, bo niedawno właśnie miałam z tym problem i momentalnie się zatrzymałam, okazało się, że wtedy poszła jakaś uszczelka w głowicy, a teraz wszystko było ok, bo na prawdę jestem wyczulona na wszelkie nieprawidłowości w moim aucie...uwielbiam swoją 146, chociaż powoli przymierzaliśmy się do 156 sportwagon...mój mąż marzy o 159, ale na razie nie jest w naszym zasięgu...chociaż piękna...hmmm, ale ja wolalałabym alfę GT

Podobne wątki

  1. [Brera] 2.4 Jtdm. Wyciek oleju, co może być przyczyną?
    Utworzone przez samsung w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2014, 11:48
  2. Ile może kosztować naprawa rozbitej 147?
    Utworzone przez kecaj999 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-07-2013, 22:56
  3. Alfa 147 1.9 Tdi z okolic Krakowa. Ile może kosztować naprawa?
    Utworzone przez miksell w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 00:31
  4. [GTV] Jak uszczelnić wałek rozrządu (wycieki oleju)?
    Utworzone przez vonolof w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-07-2010, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory