Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Czy dobrze zrobiłem, ze tak podmieniłem ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Parker
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    45

    Domyślnie Czy dobrze zrobiłem, ze tak podmieniłem ?

    Witam Alfaholików !
    Czytałem i widzę, ze problem dość lubiący sie powtarzać w silnikach 1.9.
    Ostatnio GT straciła mi na mocy. Dopiero od 3tys obrotów zaczęła ,,ciągnąc,, ale to i tak nie było to co przedtem.
    Zacząłem kopać i dokopałem sie aby sprawdzić przepływke.
    Nie potrafiłem całkowicie jej wyjąc ale miałem drugą (od znajomego). Ta pożyczona troche sie rożni, znaczy się na mojej przy plastykowej obudowie/kołnierzu znajdują sie śrubki, na tej pożyczonej nie ma wcale tego kołnierza. Myślę, ze ona wsuwana jest całkowicie do węza, tak czy siak nie pasowała. Pomyślałem że jak sie tu już dostałem, a piny pasują to zamienię sam tylko ten czujnik. Poskręcałem wszystko i nic. Nadal brak mocy. Czy dobrze zrobiłem, ze wymieniłem tylko sam ten czujnik ?

    - w środku czuć spaliny, może katalizator (ale to czy by tak bardzo stracił na mocy) ?
    - EGR zatkany.
    - wszystkie węże sa dobre bo nigdzie nie słychać syczenia.
    - intercoolera -- w porządku nic nie słychać aby był dziurawy
    - siłowniczek do sterowania zmienną geometrią sie wysuwa i wsuwa. Gdzieś przeczytałem ze powinien tak sie poruszać około 2cm, u mnie w mniejszym stopniu ale widać ze chodzi do góry i na dół
    - rano ciężko pali, akumulator jest naładowany. Gdy juz w końcu załapie to zaraz zgaśnie. Potem gdy juz pojeżdżę to pali bez żadnego problemu. Dodam jeszcze, ze na zimnym silniku to praktycznie ruszyć nie moge bo nie chce wejść na obroty.
    - i jakby tego było mało gdy dostanie około 2.5-3tys obrotów to czarna chmura za mną ze świata nie widać
    Ostatnio edytowane przez Parker ; 13-03-2016 o 19:16

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    111

    Domyślnie

    Piny pasują ale może mieć inne wartości czy coś. Nie możesz mieć pewności dopóki nie sprawdzisz tego jakoś "na papierze", czyli z jakiego modelu, do jakiego itp. Jakby był padnięty to ogólnie po odpięciu byś różnice już widział.

    Jak na czarno dymi to teoretycznie może być coś ze wtryskami (bo za duża dawka paliwa), ale może to być też spowodowane wariującymi czujnikami.
    Ostatnio edytowane przez oran ; 13-03-2016 o 19:45

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Parker
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    45

    Domyślnie

    Dokładnie, po odpięciu przepływki sie przejechałem, było czuc róznice ze troche lepiej sie zbiera. Ale to może moje złudne wrażenie.
    Teraz gdy podpiąłem ten pożyczony alfa chodzi tak jak na moim.
    Ale jesli to nie przepływka, nie węze, turbo słychać to co, intercooler nie dziurawy to co ? Komp wskazuje na brak doładowania.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar oran
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    159 1750 Turbo Benzina 2011 rok, sedan
    Postów
    111

    Domyślnie

    no to nie działa ten twój "swap" przepływki, weź kup nową, bo skoro jest różnica to na bank jest zła. Wyskoczyło ci MCSF?

    Ogólnie bardzo drogi jest ten czujnik (tego taniego gowna nie ma co kupować z tego co ludzie piszą), więc jakbyś mógł jeszcze od kogoś pożyczyć na chwilę i sprawdzić czy to coś da to by było super...

    Ogólnie jakbyś podał jakie błędy masz to dużo łatwiej coś ogarnąć.
    Ostatnio edytowane przez oran ; 13-03-2016 o 19:49

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Parker
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    45

    Domyślnie

    MCSF nie wyskoczył. Ani gdy mi zabrakło mocy na światłach, ani gdy odłączyłem przepływke.
    Dziwne jest to ze dzisiejszych czasach nie mam programu aby podłączyć i wkleić Wam logi z jazdy.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    -90% sukcesu to diagnostyka.
    -Sprawdź mierzoną masę powietrza i pożądaną masę powietrza
    -Jeśli masz zatkany EGR a nie usunięty z kompa to na 99% auto pracuje w trybie serwisowym (jeśli na wolnych obrotach masy powietrza się nie pokrywają, pożądana ok.250 zmierzona ok. 450) nie sprawdzisz przepływki
    -Brak doładowania może być skutkiem niesprawnej przepływki ale też czujnika doładowania (można czyścić)
    -Wyczyść EGR odetkaj go sprawdź czy działa poprawnie i wtedy mierz parametry silnika

    Nie kupuj od razu przepływki bo ktoś tak doradził bo może się okazać że Twoja jest dobra i mówię Ci to na własnym doświadczeniu, ponad miesiąc bawiłem się kompem i okazało się że wszystko mam sprawne a już dzwoniłem po nową przepływkę, dobrze że nie mieli na miejscu.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Parker
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    45

    Domyślnie

    Czujnik doładowanie wyczyszczony, to zrobiłem w pierwszej kolejnosci.
    Sprawdzę jeszcze ten EGR, przeczyszczę, zatkam i zobaczę czy bedzie poprawa.
    Ostatnio edytowane przez Parker ; 14-03-2016 o 20:33

Podobne wątki

  1. Co dziś zrobiłem dla swojej Belli ?
    Utworzone przez zieloo007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13620
    Ostatni post / autor: 30-09-2024, 15:43
  2. Profilaktyczna wymiana panewek w 2.0 TS - zrobiłem to;)
    Utworzone przez Gnatek w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 11-12-2018, 11:42
  3. Jak zrobiłem domykanie okna z pilota, AR 147 2007 rok.
    Utworzone przez euroscan w dziale 147
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 23:06
  4. Rzeczy, które zrobiłem dla GT (fotorelacje)
    Utworzone przez SynapticXX w dziale GT
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post / autor: 24-06-2012, 09:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory