Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Twarde węze 2,4 jtdm

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4jtdm 2006rok
    Postów
    17

    Domyślnie Twarde węze 2,4 jtdm POMOCY!!!

    Witam. AR 159 2006r. 2,4 jtdm
    Niepokoją mnie twarde węże na rozgrzanym silniku i do tego po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego ze stanu minimum robi się max, a nawet potrafi wywalić płyn. Proszę o rady co to może być i co z tym robić. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kamilo65 ; 21-03-2016 o 16:53

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Zrób test obecności CO2 w układzie i po sprawie. "twarde" węże może być pojęciem subiektywnym.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Twarde węże to normalne zjawisko na rozgrzanym silniku pytanie tylko czy nie za bardzo, czy ogrzewanie działa normalnie i czy tęp cieczy jest w normie?
    ciśnienie w układzie to 1.2-1.5 bar na rozgrzanym



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Może korek do wymiany? Powinien regulować ciśnienie w układzie. Najprościej byłoby pożyczyć korek od kogoś na przejażdżkę i zobaczyć jak będzie sprawa wyglądać.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4jtdm 2006rok
    Postów
    17

    Domyślnie

    Korek wymieniłem na nowy. Dodam jeszcze ze jestem po wymianie rozrzadu wraz z pompa wody oraz termostatu.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie ma co drążyć.
    Akurat nie mam specjalnej wiedzy w temacie CO2, ale o ile dobrze kojarzę uciekałby płyn gdyby uszczelka była walnięta.
    Poszperaj w necie o tym CO2... albo poczekaj aż ktoś mądry się wypowie
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    A dobrze odpowietrzyłeś układ??? Bo jak nie to tak będzie sie działo.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4jtdm 2006rok
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawek986 Zobacz post
    A dobrze odpowietrzyłeś układ??? Bo jak nie to tak będzie sie działo.
    Mechanik mi wszystko robił, nie wiem czy dobrze odpowietrzył
    W jaki sposób dobrze odpowietrzyc układ???

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Ten układ sam się odpowietrzy. Jeśli jest ciepło w kabinie to nie ma problemu.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    SŁOPNICE
    Auto
    Giulia 2.0 280KM Q4 TI Veloce - była Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200KM EGR i DPF off
    Postów
    1,114

    Domyślnie

    No nie zupełnie. Czasem trzeba mu pomóc. Na kolektorze wodnym masz tam plastikowy korek i trzeba go poluzować i rozgrzać auto tak aby termostat się otworzył (wtedy przez niego zacznie też cieć ciecz chłodząca) i dobrze go dokręcić. Ps sprawdź stan oringa, który się tam pod korkiem znajduje bo jak nie będzie trzymał, to właśnie lewe powietrze będzie zaciągał do układu. Pozycje 17 i 18 na tym scanie.

Podobne wątki

  1. [159] Twarde odpalenie jednostki jtdm
    Utworzone przez olo_84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-09-2015, 18:32
  2. Alfa 147 1.9 JTDm twarde sprzęgło , pedał sprzęgła
    Utworzone przez fcb_99 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-04-2014, 10:25
  3. Twarde sprzęgło w jtdm 150km proszę o pomoc
    Utworzone przez bartek825 w dziale 147
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 17:10
  4. [155] Twarde sprzęgło
    Utworzone przez Jerry1 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory