Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Brak mocy - tryb serwisowy JTD

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Działdowo / Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD
    Postów
    178

    Domyślnie Brak mocy - tryb serwisowy JTD

    Siemka,
    od paru dni szukam przyczyny, że czasami samochód mi wchodzi w tryb serwisowy(dobre określenie?). Czyli brak mocy, tempomat nie działa, turbo odcina, innych objawów nie zauważyłem.
    Egr czyszczony (w sumie był o dziwo czysty) + zaślepka całkowita.
    Czujnik doładowania czyszczony
    Wężyki itp sprawdzone
    Nie kopci
    Nie wiem, gdzie jeszcze szukać przyczyny?

    2 sprawa(nie wiem czy to jest powiązane). Przy gaszeniu (tylko) trzęsie mi budą. Silnik dziwnie się zatrzymuje
    Jakieś sugestie na co zwrócić uwagę?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar opozycjonista
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Kotek XE
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    egr wyłączony programowo? jeśli nie to zaślepka pełna powoduje błąd
    ...

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tomSRT
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    GT 3.2 ; Brera 2.4
    Postów
    283

    Domyślnie

    Na pewno bym zaczął od czyszczenia przepustnicy gaszącej i kolektora ssącego.
    I dołączam do pytania opozycjonisty

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Działdowo / Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD
    Postów
    178

    Domyślnie

    nie mam wyłączone programowo, od roku ponad tak jeżdżę i było ok.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Na początek to trzeba by było zapiąć się komputerem i odczytać błędy...

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar jarbi
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Była GT 1.9JTD, jest Giulietta QV 1.75TBi
    Postów
    119

    Domyślnie

    Najpierw odczytałbym błędy i sprawdził szczelność dolotu oraz przewodów podciśnienia. Warto byłoby zobaczyć, czy działa w pełnym zakresie regulacja zmiennej geometrii. Wywal zaślepkę koniecznie jak egr nie jest wyłączony. Obstawiam problem ze szczelnością dolotu lub podciśnieniem.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar opozycjonista
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    Kotek XE
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    Cytat Napisał mis Zobacz post
    nie mam wyłączone programowo, od roku ponad tak jeżdżę i było ok.
    no to masz źle... a ile jeździłeś to mało istotne
    zaślepka 90% (blaszka z 4 otworami) - rozwiązanie serwisowe AR, taką możesz mieć bez programowego wyłączenia
    ...

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MdCyt
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    103

    Domyślnie

    Napisze Ci co u mnie było bo miałem identyczny problem, przy 2500obr odłaczalo turbo, po pary miesiacach zaczęło trząść budą przy gaszeniu silnika oraz jednocześnie upadek mocy.

    To tak, na początku
    1. poszedł mi ten zawór na pasie przednim. Musisz go zobaczyć czy jest jest sprawny
    2. odkręć czujnik ciśnienia, przeczyść go i zobacz różnice
    3. gdy zaczęło mi trząść buda, oraz totalny upadek mocy, kopcił jak smok to była wina EGR - przeczyściłem, zatkałem całkowicie i jak ręką odjąć

    i tu ciekawostka
    Mam z 2005r, EGR jest zatkany całkowicie i uwierzycie ze błąd mi nie wyskakuje.
    Oczywiście pojawił sie check ale po podłączeniu kompa okazało sie, ze jest walnięta przepływka.
    Co wy o tym sądzicie ?

    Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić intercoler, oraz zobacz czy sie porusza ten drążek od turbiny przy dodawaniu ugazu
    Ostatnio edytowane przez MdCyt ; 09-04-2016 o 20:01

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał MdCyt Zobacz post
    i tu ciekawostka
    Mam z 2005r, EGR jest zatkany całkowicie i uwierzycie ze błąd mi nie wyskakuje.
    Oczywiście pojawił sie check ale po podłączeniu kompa okazało sie, ze jest walnięta przepływka.
    Co wy o tym sądzicie ?

    Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić intercoler, oraz zobacz czy sie porusza ten drążek od turbiny przy dodawaniu ugazu
    Nie wiem, który masz CF, bo ja mam CF3. Pełna zaślepka i tyle. Błąd mi się na desce nie pojawia. W komputerze natomiat tak ale to od fizycznie uszkodzonego EGR. Praca silnika i osiągi w normie.

    Może niech ktoś jeszcze na próbę zaślepi całkowicie EGR. Będzie wiadomo jak to jest w wersji 150KM.

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Panowie, Jeśli macie EDC16C8, to przy zaślepionym EGR błąd pokaże się tylko w ECU (będzie widoczny przy odczycie). Jeśli macie EDC16C39, to pokaże się też na desce. Jeśli macie EDC16+C39, to deska + ECU + tryb awaryjny. I to jeszcze zależy od typu błędu. Np. jeśli jest to P0404, to tryb awaryjny jest włączany w każdym nowszym EDC16C39. Ale z kolei każde zaślepienie bez wyłączenia jest dla ECU sytuacją anormalną i traktowaną jako zaburzenie przepływu. Stąd w niektórych sytuacjach pokazuje się P1238, który gro mechaników błędnie traktuje jako błąd przepływomierza.

    A co do kolegi, który zapoczątkował temat, to pierwsza i najważniejsza czynność jaką powinieneś wykonać, to jak już koledzy pisali - podłącz do kompa. Inaczej wszelkie wywody, to zwykłe gdybanie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Tryb awaryjny - spadek mocy - wskaznik paliwa
    Utworzone przez kmaro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-04-2019, 10:43
  2. Pilny problem brak mocy, tryb awaryjny
    Utworzone przez Blumen w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 17:07
  3. Tryb serwisowy, duze spalanie i trzesienie silnika
    Utworzone przez SnakeDoc w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-03-2013, 15:11
  4. skrzynia przełącza sie w tryb serwisowy(automat)
    Utworzone przez cypis166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-11-2009, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory