Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Sprzęgło- drgania i wypadające łożysko oporowe

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie Sprzęgło- drgania i wypadające łożysko oporowe

    Witam mam poważny problem, że sprzęgłem w alfie gt 1.9 150KM 2006 rok grudzień. Historia zaczyna się tak ze padło mi sprzęgło a dokładnie rozleciało się łożysko oporowe. Zostało wymienione na nowe sprzęgło valeo plus olej skrzyni, tulejki na skrzyni, uszczelniacz wału i jeszcze inny. Dwumas został stary. Po przejechaniu około 300km pedał wpadł w podłogę i alfa trafiła znów do mechanika. Przed tym były dziwne drgania na wstecznym. Okazało się, że wypadło łożysko oporowe, mechanik włożył je bez ściągania skrzyni ale zostały drgania na pedale sprzęgła więc postanowiliśmy ściągać skrzynie drugi raz. Sprzęgło poszło na gwarancję a tym razem wpadł nowy komplet sprzęgła i dwumasy Valeo razem. Po przejechaniu około 200km znowu duże drgania na wstecznym i na biegu jałowym przy dotknięciu pedału też drgania. Po ruszeniu pedał sprzęgła wpadł w podłogę, nie da się wrzucić biegów. Pod blokiem wyjąłem akumulator i podstawę akumulatora i docisnąłem łapę do wysprzęglika i wskoczył na swoje miejsce. Po odpaleniu i przejechaniu się, żadnych wibracji i innych niepokojących objawów.
    Co może być nie tak, czy jakaś wadliwa seria sprzęgła? Ściągać trzeci raz skrzynie, a może pojeździć i zobaczyć czy się sytuacja powtórzy? Proszę o porady.
    Ostatnio edytowane przez SEBA-SB ; 11-04-2016 o 11:19
    Moja Była Alfa Romeo 156 Cadamuro Rosso Corsa
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._1_9jtd-5.html

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Być może mechanik za słabo 'zapiął' obie części łożyska i krzywo chodziło i stąd wibracje, a teraz sam wcisnąłeś je dobrze i wibracje zniknęły - ot taka teoria.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie

    Ale po odbiorze nie było żadnych wibracji itp wszystko płynie. Tylko po przejechaniu około 200km zaczęły się wibracje i następnie wypadniecie łożyska oporowego. Tak samo na pierwszym sprzęgle nowym Valeo jak i drugim nowym sprzęgle i nowym dwumasie Valeo. Narazie jeżdżę zobaczymy czy się powtórzy.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    błąd w montażu.
    zmień mechanika.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie

    Mechanik od kilkunastu lat naprawia alfy , a moje od kilku. Więc nie sądzę, żeby źle zamontował. Zresztą jaki błąd można popełnić?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Delikatna ilosc smaru i lozysko bedzie sie wypinac.


    Wysłane z iPhone 6s Plus za pomocą Tapatalk

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar SEBA-SB
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    RADOM
    Auto
    ALFA ROMEO GT 1.9 150KM
    Postów
    204

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Delikatna ilosc smaru i lozysko bedzie sie wypinac.


    Wysłane z iPhone 6s Plus za pomocą Tapatalk
    Czyli rozumiem, że nie smarujemy łożyska żadnymi smarami przed montażem. Mam nadzieję, że kolejny raz się nie wypnie. Jeszcze ktoś jakieś uwagi sugestie?
    Moja Była Alfa Romeo 156 Cadamuro Rosso Corsa
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._1_9jtd-5.html

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GT
    Postów
    324

    Domyślnie

    jedyne co sie w skrzyni smaruje to prowadnice łożyska oporowego no i polecam magiczne tulejki ;]

    po za tym mocowanie łożyska jest tak zrobione ze sam oz siebie nie powinno sie rozpiąć, albo wada fabryczna albo zły montaż, nawet smar tutaj nic nie da

  9. #9
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    smarowanie elementów sprzegła to nieporozumienie, wszystkie elementy a wiec tarcza, docisk, i powierzchnia styku na dwumasie powinny być odtłuszczone, a dodatkowo dwumas powinien być przetarty papierem ściernym, śruby nowe, lub stare zmierzone i uszczelnione.

    pzd
    george.

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Przemek147
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    147 1.9 JTDm 16v 2007r Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    u mnie łożysko wypadało, bo mechanik założył tylko metalowe zabezpieczenie, a tam przecież na te metalowe musi być jeszcze plastikowy pierścień. Jesteś pewny, że masz to zabezpieczenie ?

Podobne wątki

  1. [164] Łożysko oporowe sprzęgła
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 10:48
  2. łożysko oporowe ?
    Utworzone przez kubaku w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 15:41
  3. [145] Łożysko oporowe
    Utworzone przez sebol161 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 20:26
  4. [156] łożysko oporowe?
    Utworzone przez krzysiek-lex w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 11-11-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory