Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Przypchany katalizator?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar oosia
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM, 2014
    Postów
    102

    Domyślnie Przypchany katalizator?

    Hej,
    Miał ktoś z Was problem z przypchanym katem? Tydzień temu zapalił mi się check, po podłączeniu do komputera okazało się, że to problem z katalizatorem. Generalnie auto chodzi normalnie, nic się nie dzieje. Mechanik stwierdził, że od mojej spokojnej jazdy mógł on się przypchać i zamiast od razu go wymieniać polecił pojechać w trasę min. 100 km utrzymując obroty w granicach 4 tys. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Ponadto, jeżeli bylibyście tak mili i mnie oświecili:

    1) Ile katalizatorów i gdzie ma AR 147 z 2002 r., 105 KM?
    2) Ile kosztuje taka zabawa w wymianę? W grę wchodzą zamienniki, wpakowałam już tyle kasy, że nie zamierzam rzucać się na oryginał...
    Ostatnio edytowane przez oosia ; 11-06-2016 o 21:47

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Mi też wywylało błąd katalizatora, po miesiacu padł katalizator. Najlepszym i najtańszym sposobem jest wybić katalizator, rozkręcasz wydech, wybijasz środek z katalizatora (który dodatkowo mozesz sprzedac bo to drogie jest), skręcasz wydech, a pod sonde lambda za katem wsadzasz emulator ktory kosztuje 20-30zł i masz swiety spokoj z checkiem i katalizatorem.

    A co do ilości katów, to zalezy czy masz wersję 105 czy 120KM.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar oosia
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM, 2014
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Mi też wywylało błąd katalizatora, po miesiacu padł katalizator. Najlepszym i najtańszym sposobem jest wybić katalizator, rozkręcasz wydech, wybijasz środek z katalizatora (który dodatkowo mozesz sprzedac bo to drogie jest), skręcasz wydech, a pod sonde lambda za katem wsadzasz emulator ktory kosztuje 20-30zł i masz swiety spokoj z checkiem i katalizatorem.

    A co do ilości katów, to zalezy czy masz wersję 105 czy 120KM.
    105KM. A jak wtedy z przeglądem? Gdyby zmierzyli emisję spalin to chyba coś wyjdzie?

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Wiele razy byłem na przeglądzie i ani razu mi nie sprawdzali spalin, a chocby ci sprawdzili to jedziesz do innego który nie sprawdzi i gitara Ogólnie diagnosta gołym okiem nie jest w stanie sprawdzic czy jest wnetrze katalizatora czy nie, dlatego nie sprawdzaja spalin bo wchodzac pod auto widza ze katalizator jest, a to ze nie ma srodka to tego juz nie widza Jeśli się nie mylę to 105KM miały 2 katy, a 120KM 3.
    Ale cb interesuje tylko ten co jest przed samą sondą lamba, nie ten wcześniejszy.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar oosia
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM, 2014
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Wiele razy byłem na przeglądzie i ani razu mi nie sprawdzali spalin, a chocby ci sprawdzili to jedziesz do innego który nie sprawdzi i gitara Ogólnie diagnosta gołym okiem nie jest w stanie sprawdzic czy jest wnetrze katalizatora czy nie, dlatego nie sprawdzaja spalin bo wchodzac pod auto widza ze katalizator jest, a to ze nie ma srodka to tego juz nie widza Jeśli się nie mylę to 105KM miały 2 katy, a 120KM 3.
    Ale cb interesuje tylko ten co jest przed samą sondą lamba, nie ten wcześniejszy.
    A jak ze spalaniem? Nie wzrasta?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Nie, bo za spalanie odpowiedzialne są sondy przed katalizatorem, tak zwane regulacyjne, ta za katalizatorem jest jedynie diagnostyczna (sprawdza czy katalizator jest sprawny czy tez nie).

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Jeżeli to błąd P0420-katalizator to on nie ma nic wspólnego z katalizatorem! Jak coś się dzieje z katalizatorem to "CHECK" miga a nie pali się stale. Polecam czytać instrukcję obsługi za nim niepotrzebnie wywalisz kasę na nowy katalizator. A i wersja 105KM posiada jeden katalizator.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar oosia
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM, 2014
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karol147 Zobacz post
    Jeżeli to błąd P0420-katalizator to on nie ma nic wspólnego z katalizatorem! Jak coś się dzieje z katalizatorem to "CHECK" miga a nie pali się stale. Polecam czytać instrukcję obsługi za nim niepotrzebnie wywalisz kasę na nowy katalizator. A i wersja 105KM posiada jeden katalizator.
    Kontrolka pali się na stałe. Nie wiem jaki błąd, ale na pewno pokazało problem z katem. Instrukcję przeczytałam, nie raz nie dwa. Wierzę jednak diagnoście, który auto sprawdzał, dodatkowo nadzorował to jeszcze znajomy (również mechanik), który w bambuko mnie nie zrobi. Stąd pytanie czy faktycznie katalizator mógł się przytkać od mojej babcinej jazdy i czy można go przegonić na trasie.

    Wiesz, w którym miejscu znajduje się ten kat.? Słyszałam, że w zależności od miejsca jest to tańsza albo droższa zabawa.
    Ostatnio edytowane przez oosia ; 11-06-2016 o 21:49

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Karol147
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    335

    Domyślnie

    Ja walczę z tym błędem od lipca zeszłego roku. Pierwsza diagnoza była taka, że to sonda lambda przed katem. Wymieniłem, po 90km błąd wrócił z powrotem. W końcu sugerując się, że to błąd katalizatora wymieniłem go i niestety po wymianie przejechałem 100km i błąd powrócił Wielu mechaników już to próbowało zdiagnozować i nic. Wszystko jest w porządku, auto jeździ bez zarzutów, spalanie w normie a błąd jest i jest.
    Na pewno nie wymieniaj katalizatora bo to nie pomoże, gdyby to jego problem dotyczył to check by Ci migał.
    A katalizator jak otworzysz maskę to z przodu pod silnikiem zobaczysz taką puszkę, to właśnie katalizator.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar oosia
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM, 2014
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karol147 Zobacz post
    Ja walczę z tym błędem od lipca zeszłego roku. Pierwsza diagnoza była taka, że to sonda lambda przed katem. Wymieniłem, po 90km błąd wrócił z powrotem. W końcu sugerując się, że to błąd katalizatora wymieniłem go i niestety po wymianie przejechałem 100km i błąd powrócił Wielu mechaników już to próbowało zdiagnozować i nic. Wszystko jest w porządku, auto jeździ bez zarzutów, spalanie w normie a błąd jest i jest.
    Na pewno nie wymieniaj katalizatora bo to nie pomoże, gdyby to jego problem dotyczył to check by Ci migał.
    A katalizator jak otworzysz maskę to z przodu pod silnikiem zobaczysz taką puszkę, to właśnie katalizator.
    Niby instrukcja tak mówi, że jak miga kontrolka to oznacza katalizator, ale z kolei jak mi migała rok temu to komputer pokazał wypadanie zapłonów, haha ;D Z tym umiejscowieniem mnie zmartwiłeś trochę, miałam nadzieję, że jednak znajduje się pod autem, bo przy silniku to ponoć większy wydatek...
    Ostatnio edytowane przez oosia ; 11-06-2016 o 23:01

Podobne wątki

  1. [159] Katalizator
    Utworzone przez raper195d w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2015, 17:05
  2. Katalizator do GT 1.8TS
    Utworzone przez trojan6 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2014, 12:12
  3. Katalizator 1,9 JTD 16V
    Utworzone przez mlody016 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 11:39
  4. Zapchany (przypchany) katalizator
    Utworzone przez fr33 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory