Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: GT 3.2 v6 Q2 - Grzechotanie przy dużym obciążeniu po wymianie sprzęgła

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie GT 3.2 v6 Q2 - Grzechotanie przy dużym obciążeniu po wymianie sprzęgła

    Jak w tytule - po dużym serwisie z wymianą sprzęgła u lokalnych magików słyszę grzechotanie z okolic skrzyni / sprzęgła / q2.

    Kilka szczegółów:
    - sprzęgło to nowy komplet valeo z łożyskiem
    - przy wymianie był wyciągnięty silnik
    - samochód ma zamontowane Q2
    - nowe uszczelniacze na półosiach i wale
    - grzechotanie słychać jedynie przy bardzo dużym obciążeniu, na granicy zrywania trakcji, najłatwiej zreprodukować przy starcie od zera z gazem w podłodze, grzechotanie pojawia się na 1 biegu w przedziale 4-6 tys obrotów, czasem również na 2 biegu.

    Ktos ma pomysł jak to zdiagnozować?

    Ze schowka wypieprzyłem wszystko co mogło grzechotać na wszelki wypadek. Byłem u nich oczywiście i za pierwszym razem poprawiliśmy osłonę silnika, za drugim poprawili mi jakiś luźny przewód który mógł walić, ale więcej nie mają pomysłu i chcieli np przesmarowywać przeguby wew..

    Lewy przegub zaczyna tyrkotać na zakręcie, ale to zupełnie inny dźwięk.

    Jak im pomóc w diagnozie?
    Ostatnio edytowane przez ddudek ; 27-06-2016 o 14:03

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Eastbourne
    Auto
    GT 3.2 V6 '04
    Postów
    6

    Domyślnie

    Nie chcę byc złym prorokiem, ale tak na logikę, przy wysokich obrotach, na niskim biegu, gdzie trakcja ledwo ledwo się trzyma to najbardziej obciążonym elementem jest właśnie dyfer. Może to Q2 zaczyna się sypać. Kwestia ile ma nalotu, czy miałeś go od nowości czy używka o nieznanym stanie. Były przypadki zajechanego Q2 z naszym silnikiem. Gdyby to była skrzynia to grzechotałoby na wysokich obrotach na każdym biegu nawet bez obciążenia, tak samo półosie. Jeszcze opony w takich warunkach mają sporo roboty, no ale grzechotu z nich nie uświadczysz

    Jeszcze jedna myśl, czy oni tam Ci dobrze sanki zmontowali, półosie idą bardzo blisko sanek i jak to się źle złoży, plus drgania gdy opony tracą przczepność to efekt jest taki, że półoś ociera momentami o sanki. Miałem tak w 156, źle dokręcona poducha silnika była.
    Ostatnio edytowane przez xplod_pl ; 06-07-2016 o 09:53

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    edit - hm, nie mogę usunąć postu, zduplikowany
    Ostatnio edytowane przez ddudek ; 06-07-2016 o 10:06

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał xplod_pl Zobacz post
    Nie chcę byc złym prorokiem, ale tak na logikę, przy wysokich obrotach, na niskim biegu, gdzie trakcja ledwo ledwo się trzyma to najbardziej obciążonym elementem jest właśnie dyfer. Może to Q2 zaczyna się sypać. Kwestia ile ma nalotu, czy miałeś go od nowości czy używka o nieznanym stanie. Były przypadki zajechanego Q2 z naszym silnikiem. Gdyby to była skrzynia to grzechotałoby na wysokich obrotach na każdym biegu nawet bez obciążenia, tak samo półosie. Jeszcze opony w takich warunkach mają sporo roboty, no ale grzechotu z nich nie uświadczysz

    Jeszcze jedna myśl, czy oni tam Ci dobrze sanki zmontowali, półosie idą bardzo blisko sanek i jak to się źle złoży, plus drgania gdy opony tracą przczepność to efekt jest taki, że półoś ociera momentami o sanki. Miałem tak w 156, źle dokręcona poducha silnika była.
    Też się tego obawiam. Jak zdiagnozowac? Rozebrać? Może sprawdzić luzy wcześniej?

    Testowałem zrywanie trakcji u siebie w dużym garażu podziemnym (śliska posadzka), i w tym przypadku - nie ma objawów przy zrywaniu trakcji. Różnica jest taka że obciążenie jest dużo mniejsze - mniejsza przyczepność, wystarczy lekko dodać gazu przy tej mocy.

    Q2 było wstawione przez poprzedniego właściciela po rozsypaniu się oryginalnego dyfra. Nie znam dokładnej daty / przebiegu, ale raczej nie tak dawno. Cała fura ma przelatane raptem 120 tys km.

    Jakie się niszczył ten zajechany Q2? Po jakim przebiegu i co padło? Pojawiły się luzy?
    Ostatnio edytowane przez ddudek ; 06-07-2016 o 10:11

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    rozbierzcie najpierw przeguby wewnętrzne. Poskładajcie z powrotem na odpowiednim smarze/oleju dedykowanym wg instrukcji obsługi. Przed wymianą było ok więc tutaj bym szukał powodu. Q2 samo się nie rozsypie.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Przeguby wewnętrzne nowe spidan, zmienione jakiś miesiąc wcześniej u pabla

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Co do objawów Q2 pisz do Arquadiusy, liznął temat
    Na innych biegach przy obciążeniu nic nie słychać? Może magicy przy sprzęgle nagrzebali? Nagraj dźwięk jak masz możliwość.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał ddudek Zobacz post
    Przeguby wewnętrzne nowe spidan, zmienione jakiś miesiąc wcześniej u pabla

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
    Raczej gumy.
    Z tego co pamietam do 3.2 nie ma żadnych zamiennikow.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ddudek
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    GT 3.2 V6
    Postów
    228

    Domyślnie

    Całe przeguby, temat rozpracowany z Luke Mazurkiewiczem

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    te od vw)przeguby

Podobne wątki

  1. [159] Drganie/Wibracje przy przyśpieszaniu po wymianie sprzęgła
    Utworzone przez andru w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-04-2016, 16:13
  2. [159] Klimatyzacja się włącza i wyłącza przy obciążeniu
    Utworzone przez janek98xp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 08:08
  3. Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-07-2014, 17:37
  4. Co wymienić jeszcze przy wymianie sprzęgła w jtd?
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-03-2013, 18:53
  5. [156] tył sporo opada przy obciążeniu 2osób !!!!!
    Utworzone przez TREMOR w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-02-2009, 12:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory