Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Linka zmiany biegów wypina się ze sworznia kulowego w czasie jazdy

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar 2_D
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kamienna Góra
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2
    Postów
    32

    Domyślnie Linka zmiany biegów wypina się ze sworznia kulowego w czasie jazdy

    Witam, dwa raz zdarzyło mi się w czasie jazdy, że przy mocniejszym dociśnięciu pedału gazu, zmieniając biegi z 2 na 3 i drugim razem z 3 na 4ty, wypięła się linka ze sworznia kulowego (za google: to chyba tak fachowo się nazywa ) czyli linka zeskoczyła z kulki. Na zimnym silniku ze sporym oporem wcisnąłem końcówkę na miejsce, a na gorącym końcówka weszła na sworzeń jak w masło. Jak linka spadła to autko wbiło na luz, a drążek zmiany biegów latał sobie bezwładnie. Drugim razem miałem trochę szczęścia, bo linka spadła ze sworznia w czasie wyprzedzania TIRa... Dobrze, że silnik solidnie wkręciłem na obroty. Póki co staram się delikatnie operować pedałem gazu i drążkiem zmiany biegów.

    Jak temu zaradzić na przyszłość ? Sięgnąć głębiej do kieszeni i wymienić komplet linek - koszt około 800 zł ?? Czy też dałoby się to naprawić tańszym kosztem ??
    Na shop.alfisti.net znalazłem coś takiego co podejrzewam rozwiązałby mój problem, niestety nie jest to rozwiązanie przewidziane dla GT: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ml?language=en

    I drugie pytanie - czemu służy ten mechanizm ??:
    http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ter::7381.html
    Dzięki

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Nie ma tam być jakiegoś pierścienia segera czy coś na końcówce linki która przychodzi na sworzeń?

    To co pokazujesz to Short Shifter, do czego to to chyba wiesz

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar 2_D
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kamienna Góra
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał SebaM Zobacz post
    Nie ma tam być jakiegoś pierścienia segera czy coś na końcówce linki która przychodzi na sworzeń?
    Czy ma być tam pierścień... oczywiście nie mam pojęcia natomiast jeżeli chodzi o komplet oryginalnych linek do naszego modelu to pomijając cenę 1050 zł jaką podali mi w ADF Auto we Wrocławiu to okazuje się, że nie ma tej części na magazynie w PL, w Europie i nigdzie w ogóle nie występuje w oryginale gdyż Fiat zaprzestał jej produkcji. Tak mi powiedziano. Zamienników także brak.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar SebaM
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    BTM
    Auto
    GT 3.2
    Postów
    542

    Domyślnie

    Gdybyś wyjął linkę z sworznia i zobaczył czy nie ma tam rowka jakiegoś, to by było wiadomo czy ma być, czy nie. Będę miał chwilę sprawdzę u siebie.

Podobne wątki

  1. Linka zmiany biegów JTD
    Utworzone przez kamil_bielany w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-02-2016, 23:29
  2. Spadająca linka od zmiany biegów.
    Utworzone przez tomek19830519 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:13
  3. [145] Linka zmiany biegów
    Utworzone przez skrzat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 15:18
  4. [147] Linka zmiany biegów jak się Dobrać.
    Utworzone przez Winters w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2010, 09:45
  5. linka zmiany biegów a regulacja
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-02-2009, 09:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory