Witam, dwa raz zdarzyło mi się w czasie jazdy, że przy mocniejszym dociśnięciu pedału gazu, zmieniając biegi z 2 na 3 i drugim razem z 3 na 4ty, wypięła się linka ze sworznia kulowego (za google: to chyba tak fachowo się nazywa ) czyli linka zeskoczyła z kulki. Na zimnym silniku ze sporym oporem wcisnąłem końcówkę na miejsce, a na gorącym końcówka weszła na sworzeń jak w masło. Jak linka spadła to autko wbiło na luz, a drążek zmiany biegów latał sobie bezwładnie. Drugim razem miałem trochę szczęścia, bo linka spadła ze sworznia w czasie wyprzedzania TIRa... Dobrze, że silnik solidnie wkręciłem na obroty. Póki co staram się delikatnie operować pedałem gazu i drążkiem zmiany biegów.
Jak temu zaradzić na przyszłość ? Sięgnąć głębiej do kieszeni i wymienić komplet linek - koszt około 800 zł ?? Czy też dałoby się to naprawić tańszym kosztem ??
Na shop.alfisti.net znalazłem coś takiego co podejrzewam rozwiązałby mój problem, niestety nie jest to rozwiązanie przewidziane dla GT: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ml?language=en
I drugie pytanie - czemu służy ten mechanizm ??:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ter::7381.html
Dzięki