witam. problem jest nastepujacy. sa dni gdzie moja alfka sama pchnie do przodu lekko naciskajac pedal gazu a czasami jest tak ze bywa strasznie slaba, czuje jakby silnik sie meczyl. dodam ze miewa takie kaprysy naprzemiennie. o co chodzi?
witam. problem jest nastepujacy. sa dni gdzie moja alfka sama pchnie do przodu lekko naciskajac pedal gazu a czasami jest tak ze bywa strasznie slaba, czuje jakby silnik sie meczyl. dodam ze miewa takie kaprysy naprzemiennie. o co chodzi?
moze czas na wimaine filtra powietrza, albo przeplywka sie sypie
U siebie zaobserwowałem coś podobnego, choć w moim przypadku pomiędzy lepszymi i gorszymi dniami nie ma takich skrajności, jak u Ciebie. Faktycznie są dni w których już po lekkim naciśnięciu pedału gazu silnik ciągnie dość żwawo a w niektóre dni wkręca się dość opornie. Być może ma to coś wspólnego z wilgotnością powietrza![]()
Ostatnio edytowane przez as ; 11-05-2009 o 16:34
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Mnie się raczej wydaje, że takie zachowanie ma raczej związek z ciśnieniem atmosferycznym, chociaż stosowanie przepływomierzy, mierzących masę zasysanego powietrza powinna tą zależność wyeliminować. Ja również miewam tego typu przypadłości ale stosunkowo rzadko i to właśnie podczas dużych wahań ciśnienia.
Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 12-05-2009 o 12:18
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997
to ja nawet w dieslu zauważam takie "gorsze" dniAle od czego to zależy, nie mam pojęcia.
hmmm wiec widze ze to nie tylko u mnie. wnioskowac mozna ze poprostu tak ma byc? ciekawa sprawa, ale ktos mi powiedzial ze na 99 proc. to przepływka a to mi sie nie usmiecha bo cena tez sie nie usmiecha raczej. przejmowac sie??? na diagnostyce wykazalo mi; integrator sondy lambda, czyzby chodzilo wlasnie o przepływke???
Ostatnio edytowane przez sław ; 12-05-2009 o 12:47
Ja też mam takie objawy i też sądze że duży wpływ na to ma wilgotność i temperatura powietrza.
Wiadomo, kiedy temperatura jest wysoka to gorące powietrze ma większą objętość i w rezultacie mniej zostanie zużytego do uzyskania mieszanki do napełnienia cylindrów. Inaczej jest przy niskich temperaturach, najlepiej lekko powyżej 0 stopni.
To potwierdza sens stosowania intercoolerów, które mają za zadanie obniżanie temperatury powietrza zasysanego do silnika. To samo zjawisko występuje przy dużej wilgotności powietrza, kiedy w powietrzu znajduje się więcej pary wodnej.
Ale to moje teorie
A integrator sondy to układ przetwarzający sygnał z sondy i znajduje się w centralce sterującej. Nie ma nic wspólnego z przepływomierzem.
Ostatnio edytowane przez adk ; 12-05-2009 o 13:48
PabloGarage Group
www.pablogarage.pl
Mechanika / Renowacja powłoki lakierniczej / Flokowanie
facebook.com/flokujemy
kobieta zmienna jestczasami sie toczy a czasami zapier****
![]()
![]()
u mnie to samo w upalny dzien to tak jakby ciezko troche szla ale jak jest chlodno albo tak po swiezym deszczu kiedy poiwetrze jest inne rwie jak glupia do przodubyc moze nie od tego to zalezy ale no coz autko ma swoj charakter i kaprys
adk słusznie to wytłumaczył
![]()
U mnie rówież silnik lepiej ciągnie, jak powietrze jest wilgotne. Nie pisałem jednak tego wcześniej, żeby nikt się nie sugerował moją wypowiedzią.
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
dziwna rzecz aby czynniki atmosferyczne przesadzaly o osiagach auta lecz wasze zdania pokrywaja sie z tym co u mnie zaobserwowalem wiec napewno macie racje poprostu ten typ tak ma. dzieki za info i pozdrawiam![]()