Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Błąd P0237

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    AR 159 1,9 16V
    Postów
    46

    Domyślnie Błąd P0237

    Witam wszystkich mam problem z moją bellą, wszystko zaczęło się na autostradzie prędkość 180 do 200 około godziny jazdy potem zjazd na obwodnice gaz w podłogę i koniec jazdy silnik przeszedł w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy tak jak by, bella osłabła turbina przy wyższych obrotach wyła ale to ustąpiło po dłuższym okresie spokojnej jazdy błąd jaki wywaliło to p0237 i wywala nadal podczas pełnego buta na 4 i wyższym biegu około 3,5 tyś obrotów, podmieniłem elektrozawór VGT czujnik na kolektorze, wężyki nowe, błąd dalej wywala, auto ogólnie słabe.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	35
Rozmiar:	78.5 KB
ID:	206673
    EGR zaślepiony ale nie wyłączony programowo.
    Druga rzecz która mnie nie pokoi to odgłosy turbo po odpuszczeniu pedału gazu
    dodam jeszcze logi z jazdy i podczas wywalenia błędu http://chomikuj.pl/enzo991
    Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub wie czym to ugryźć to proszę o porady, zamierzam jeszcze wyczyścić turbinę ale to dopiero w poniedziałek jak dobrze ostygnie i przyjdą uszczelki.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Turbo do demontażu i diagnostyki - wywalało mi taki sam błąd, dokładnie takie same dźwięki przy schodzeniu z obrotów. Okazało się że turbo na śmietnik... Tydzień temu był u mnie kumpel z tym samym błędem - wczoraj turbo mu się rozpadło i wyciągnęło prawie cały olej z silnika. Po logach widać momenty że przeładowuje poza zakres czujnika doładowania. Więc - nie ma na co czekać - trzeba ją ściągać i zobaczyć w jakim jest stanie.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    AR 159 1,9 16V
    Postów
    46

    Domyślnie

    po zdjęciu węża wygląda to tak Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_20160715_18_48_00_Pro.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	74.1 KB
ID:	206707 śladów zarysowań nie ma wirnik ma luzy ale nie duże ok 0,5mm, film olejowy zauważalny,oleju nie bierze, nie kopci, odpala normalnie, kto przymocował osłonę termiczną na środku śrubką na śrubokręt + , jakie koszt regeneracji turbiny mniej więcej, ktoś słyszał o http://www.m-turbo.com ???

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    a jak z luzem wzdłużnym na wirniku? Jak przeładowuje to winna jest zmienna geometria - u mnie trzeba było śrubokrętem dźgać dźwigienki by się ruszyły...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    AR 159 1,9 16V
    Postów
    46

    Domyślnie

    brak luzu, gruszka się rusza przynajmniej tak myślę zaciągam ustami i słyszę jak cięgno pracuje, ogólnie jak pilnuje wskazówki turbo do 1.4 bara to idzie ok jeżeli przekroczy to muł

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    może wystarczy tylko zmienną geometrię wyczyścić ale tak czy siak musisz się dostać z drugiej strony turbo by to stwierdzić

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    AR 159 1,9 16V
    Postów
    46

    Domyślnie

    oby mam taka nadzieję, dzisiaj walczyłem z osłoną termiczną jutro jak nie wypadnie wyjazd to ściągam turbinę i smaruje śruby wd 40 na poniedziałek do odkręcenia, bella ma nalatane prawie 130 tyś. z czego 10 prze zemnie, tak szybko by padła turbina ??

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    po pierwsze primo - czy przebieg jest oryginalny? Po drugie primo Czy auto były serwisowane w trybie Long Life(wymiany oleju co 30 tys. km)? I po trzecie czy poprzednik kierował się studzeniem turba/oszczędzaniem go na zimnym oleju? Jeśli któraś z odpowiedzi jest pozytywna, to wszystko jest możliwe...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    małopolska
    Auto
    AR 159 1,9 16V
    Postów
    46

    Domyślnie

    wpis do ASO ma 94 tyś. przebiegu było to 2 lata temu potem tylko przebieg przy rejestracji,Poprzedniczka to pani jeździła autem dzieci do szkoły raczej nie deptała w podłogę. Ja dopiero wziąłem się za bellę szła ok wysoko w obrotach szła na dól i ciągła i tak w kółko, po wywaleniu klap i egr tez było ok do czasu jazdy na autostradzie

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    jak woziła dzieci do szkoły... to tu bym dopatrywał się przycinania się zmiennej geometrii - by funkcjonowała ona poprawnie przez długi czas, trzeba korzystać z całego zakresu obrotów...

Podobne wątki

  1. [159] Check engine P0237 - Turbocharger Boost Sensor - gdzie jest czujnik ??
    Utworzone przez Junior w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 17-05-2020, 10:26
  2. [159] błąd B1005 nie działa Radio CD, błąd U1601
    Utworzone przez ryki67 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-09-2016, 11:17
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 21:48
  4. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-05-2015, 15:56
  5. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-03-2012, 16:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory