Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Pytanie dotyczące zestawu HID

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie Pytanie dotyczące zestawu HID

    Witam mam pytanie , muszę kupić zestaw HID do swojego samochodu i teraz pytanie czym różni się 35W zestaw od 55W ? Na pewno kupie zestaw o barwie 4300K żeby nie raził aż tak "niebieskich". W internecie jedni piszą ze 55W mogą wypalać odbłyśnik , drudzy że 55W "lepiej wygląda i policja się nie czepia" trzeci że właśnie te watty odpowiadają za odcień ,że to nie tylko kellviny . Na forum jest jakiś obszerny temat ale chyba umarł bo ktoś miał podobne pytanie i ani słowa. Co do "legalności" zestawu , mam spryskiwacze soczewkę bixenon i "homologację" (tzn kupiłem jakieś wlepki na lampę które wkleja się od środka z oznaczeniem DCR-->)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak mi pokażesz HID 55W to Ci odpiszę.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    Witam mam pytanie , muszę kupić zestaw HID do swojego samochodu i teraz pytanie czym różni się 35W zestaw od 55W ? Na pewno kupie zestaw o barwie 4300K żeby nie raził aż tak "niebieskich". W internecie jedni piszą ze 55W mogą wypalać odbłyśnik , drudzy że 55W "lepiej wygląda i policja się nie czepia" trzeci że właśnie te watty odpowiadają za odcień ,że to nie tylko kellviny . Na forum jest jakiś obszerny temat ale chyba umarł bo ktoś miał podobne pytanie i ani słowa. Co do "legalności" zestawu , mam spryskiwacze soczewkę bixenon i "homologację" (tzn kupiłem jakieś wlepki na lampę które wkleja się od środka z oznaczeniem DCR-->)
    "Panie a poziomowanie Pan ma?" - pierwsze pytanie diagnosty jak zobaczy Twój zestaw .
    Spryskiwacze muszą być wysokociśnieniowe, a nie "jakieś nielejące" z allegro.
    Ale o kwestiach prawnych to by można długo...

    Nie kupuj zestawu HID, palniki to totalna chińszczyzna, będzie różnica w barwie obu sztuk na 99%, poza tym 4300K w chińskim zamienniku nie jest możliwe! Może i będzie tak pisać i może nawet w to uwierzysz ale rzeczywiście tak nie będzie. Różnica w porównaniu do oryginalnych xenonów będzie znaczna i z daleka rozpoznawalna.

    Moim zdaniem jeśli masz zamontowane soczewki pod d2s warto kupić same przetwornice i dokupić oryginalne palniki osramu albo philipsa. Wtedy faktycznie ksenony wyglądają na oryginalne i świecą jak oryginalne!
    Nikt mi tu nie wmówi że jest inaczej - przetestowałem to organoleptycznie i nie ma sensu porównanie oryginalnych palników do tych z zestawów HID. To jak porównywanie niebieskich żarówek z marketu "xenon coś tam" do osram cool blue intense itd.
    Co do palników dosyć znośnie są dostępne w intercarse (osram - dwie wersje 4300k - droższe i 5000k - tańsze). No i kupując tam jesteś pewien że kupisz faktycznie oryginalne a nie "oryginalne" z allegro. Dodatkowo osram ma kody do sprawdzenia przez internet na ich stronie czy dany palnik (lub zestaw palników) jest faktycznie oryginalny.

    Co do 55W - nie wiem, nie znam się ale faktycznie widziałem coś takiego (https://hidretrofit.pl/sklep/przetwo...onowe-55w-x55/). Moim zdaniem nie ma sensu, przecież palniki swojej mocy nie zmienią!

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Master wiesz jak to jest w Polsce z przeglądami ? Na ostatnim przeglądzie przestały działać awaryjne po prostu spalił się bezpiecznik diagnosta prosi awaryjne i nic nie mruga nic się nie dzieje , po chwili dobra starczy zapraszam do biura. Trochę mnie ten fakt przeraża bo co jeszcze przechodzi przegląd ?
    Co do mojego zestawu soczewek i wgl całego zamierzenia to chce uzyskać lepsze światło niż mam teraz . Bo teraz jest porażka światła mijania "pod ścianą" rozchodzą się jak chcą.
    Co do hidów to nie zgodzę się , znajomy ma podobnie wszystko zrobione co ja w golfie V i jest mega. Nie jest może to high end ale jest różnica.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    Master wiesz jak to jest w Polsce z przeglądami ? Na ostatnim przeglądzie przestały działać awaryjne po prostu spalił się bezpiecznik diagnosta prosi awaryjne i nic nie mruga nic się nie dzieje , po chwili dobra starczy zapraszam do biura. Trochę mnie ten fakt przeraża bo co jeszcze przechodzi przegląd ?
    Co do mojego zestawu soczewek i wgl całego zamierzenia to chce uzyskać lepsze światło niż mam teraz . Bo teraz jest porażka światła mijania "pod ścianą" rozchodzą się jak chcą.
    Co do hidów to nie zgodzę się , znajomy ma podobnie wszystko zrobione co ja w golfie V i jest mega. Nie jest może to high end ale jest różnica.
    Co do przeglądów - kwestia gdzie się go robi i jak stary jest diagnosta.
    Na stacji gdzie jeżdżę od ładnych paru lat pojawił się młody, ma max 25lat i muszę przyznać że wie wszystko , mało tego sprawdza to... może o sprawdzenie spalin trzeba się prosić ale do świateł zaczęli podchodzić w końcu tak jak powinni - eliminować wszystko co odbiega od przyjętych norm - od źle wyregulowanych, przez źle założone żarówki (ostatnio plaga - ludzie chyba się tępi zrobili i potrzebują ASO żeby żarówkę dobrze włożyć do reflektora), a kończąc na zużytych odbłyśnikach i matowych kloszach rozszczepiających światło. Oczywiście HIDy wsadzone w reflektory HC przestały przechodzić przeglądy co uważam za duży plus.

    Mi osobiście przyczepił się na "przedprzeglądzie" do spryskiwaczy (nie miałem wtedy jeszcze) i poziomowania (oczywiście też nie miałem).
    Do reflektorów z kloszami z homologacją DC i zamontowaną soczewką bi-ksenon się nie przyczepił, (przetwornice jak w oryginale pod reflektorem, zero widocznych przeróbek itd.)
    Tak więc po montażu soczewek dorobiłem spryskiwacze "wyskakujące" ze zderzaka (z grupy VW ze skody superb są śmiesznie tanie, to samo pompka) i "moduł" je odpalający (po 3 sekundach trzymania sprysków przedniej szyby odpala na 2 sekundy spryskiwacze reflektorów oczywiście wyłącznie kiedy włączone są światła mijania).
    Zrobiłem też "poziomowanie" na szybko (self test) tak żeby przeszedł. Teraz zrobie sobie poziomowanie z prawdziwego zdarzenia na 2ch żyroskopach i jakimś mikrokontrolerze.
    Swoją drogą bardzo dużo aut na oryginalnych ksenonach ma je źle wyregulowane lub poziomowanie w ogóle nie działa... jakoś tego się nikt nie czepia a powinni zacząć! ale to zupełne odbieganie od tematu...
    Na przeglądzie przeszło (więc jeśli światła wykazują symptomy poziomowania to im wystarcza - przynajmniej póki nie wpadną na to jak to sprawdzić czy działa dobrze).

    A jeszcze jedno... młody sprawdzał czy jest w kabinie manualna regulacja wysokości , na szczęście nie było (zaślepiłem) .

    Ja osobiście nie lubię kłopotów z niebieskimi nie tylko w cebulandzie i nie chcę mieć problemów gdziekolwiek pojadę więc pełne wymogi przepisów muszę mieć spełnione.
    Te palniki ksenonowe z HIDów to nawet chyba nie mają homologacji europejskiej (jak je niebiescy wyjmą z reflektora i sprawdzą to będzie dopiero lipa .

    To tyle w kwestiach przeglądów.

    Teraz info odnośnie lepszego światła z HIDów - tak będzie lepsze niż na twoich starych odbłyśnikach z matowymi szkłami reflektorów . Problem jest taki, że wcale nie z powodu palników (a raczej ich większego strumienia świetlnego), a z powodu nowych odbłyśników w soczewkach i wyczyszczonej "optyki". To samo byś uzyskał wkładając nową soczewkę i zwykłą żarówkę halogenową, która spełnia wszystkie normy (np. polecam osramowe cool blue intense - mają "ładną" barwę i normalny strumień światła - ok. 1500lm).

    Wybacz że piszę takie brednie ale jednak przetestowałem tą sytuację na sobie.

    Mam 4 palniki z HIDów (2x4300K- D2S, 2x5000K - niestety te są pod H1), w 100% sprawne, dwa z nich jeżdżą ze mną w bagażniku jako zamienne (gdzieniegdzie w europie się wymaga żeby takowe były w aucie, swoją drogą niezgodnie z konwencją ale nie ma co się kłócić z niebieskimi za granicą).

    W tym roku kupiłem oryginalne osramy d2s (http://e-katalog.intercars.com.pl/#/...cr_dItems.html) i różnica jest porażająca... nie tylko w barwie światła. Osramy świecą idealnie z tą samą barwą, mają równomierny rozkład światła (wiem że większą rolę odgrywają tu soczewki ale na tych samych soczewkach jest różnica przy różnych palnikach), nie mają podpadającego koloru dla "niebieskich" i co najważniejsze w końcu mają zgodnie z normą ok.3200lm, czego w HIDach nie było.

    Możesz nie wierzyć ale nie mam podpisanej umowy lojalnościowej z osramem na promowanie ich produktów .
    W sumie to nie ma znaczenia czy kupisz osrama czy philipsa, ważne żeby był ORYGINALNY, a nie podrobiony (wskazówki posiada wujek google).

    Proszę nie traktować moich przemyśleń i doświadczeń jako jedynego źródła informacji. Jeśli ktoś jest zainteresowany, chce sprawdzić organoleptycznie i chce się uczyć na moich błędach, możemy się spotkać i pokażę na żywo dokładnie o co mi chodzi , w końcu w palniki u mnie bogato .

    Oczywiście warunek kupna oryginalnych palników jest jeden, soczewki muszą mieć oryginalne mocowanie palnika pod D1S D2S lub inne wersje pod oryginalne palniki... a nie pod halogen.

    Pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    O kurczę jak zrobiłeś ten self test ? Jak zaślepiłeś regulacje ?

    Niebiescy mogą wyjąć żarówkę z lampy ? Pierwszy raz słyszę może dlatego że dopiero od roku jeżdżę . Ja w rozmowie z policjantem (całkiem spoko) popytał to jedynie co to mówił właśnie że najważniejsza dla nich jest homologacja nabita na kloszu. Dlatego ja zakupiłem z oznaczeniem DCR .

    Co do żarówek na początku zaryzykuje z HIDem bo teraz dość sporo włożyłem w naprawy alfy i fundusze się wyczerpały.
    Pytanie jeszcze taki mi się nasuwa idzie przerobić mocowanie z tej mojej soczewki ona jest kompatybilna z żarówkami H1 H4 i H7 ? Może głupie ale uczę się bo teraz minimum do grudnia bd musiał jeździć po "Januszowemu" oczywiście ustawie wysokość jak najniżej żeby nie razić nikogo a najlepiej chciałbym znaleźć kogoś z alfą z fabrycznym xenonem i ustawić się gdzieś przed murkiem i dokładnie to wyrównać

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    O kurczę jak zrobiłeś ten self test ? Jak zaślepiłeś regulacje ?
    Regulacja - chodzi o przełącznik w kabinie - przecież da się go wyjąć, później to już pozostaje inwencja twórcza jak/czym zaślepić dziurę, tak żeby wyglądało to dobrze. Ja polecam włókno + trochę szpachli + czarny mat - wygląda jak fabryczne.

    Self test:
    1. wiązka w górę
    2. wiązka do pozycji spadku "1%" (a raczej do mechanicznie ustawionego punktu regulatorami na reflektorach)
    Początkujący uczeń technikum elektronicznego powinien sobie poradzić z prostą elektroniką analogową .
    Sterowanie silnikami w reflektorach jest napięciowe, wystarczy zrobić cokolwiek, żeby napięcie na chwilę zmienić po odpaleniu świateł, a później przywrócić do wartości domyślnej.


    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    Niebiescy mogą wyjąć żarówkę z lampy ? Pierwszy raz słyszę może dlatego że dopiero od roku jeżdżę . Ja w rozmowie z policjantem (całkiem spoko) popytał to jedynie co to mówił właśnie że najważniejsza dla nich jest homologacja nabita na kloszu. Dlatego ja zakupiłem z oznaczeniem DCR .
    Oczywiście że mogą jeśli cokolwiek wzbudza ich podejrzenie że coś może być nie tak. Przecież istnieją niehomologowane żarówki, które każdy sobie może kupić (np. znów osram - cool blue hyper, żarówki o niestandardowej mocy itp.), można ich używać w offroadzie ale NIE można na publicznych drogach.
    Klosz kloszem, znajdzie się jeden na 10 który się troszkę zna i pozbędziesz się w najlepszym razie dowodu rejestracyjnego (z adnotacją co mają dokładnie sprawdzić na przeglądzie) + mandat.

    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    Co do żarówek na początku zaryzykuje z HIDem bo teraz dość sporo włożyłem w naprawy alfy i fundusze się wyczerpały.
    Pytanie jeszcze taki mi się nasuwa idzie przerobić mocowanie z tej mojej soczewki ona jest kompatybilna z żarówkami H1 H4 i H7 ? Może głupie ale uczę się bo teraz minimum do grudnia bd musiał jeździć po "Januszowemu" oczywiście ustawie wysokość jak najniżej żeby nie razić nikogo a najlepiej chciałbym znaleźć kogoś z alfą z fabrycznym xenonem i ustawić się gdzieś przed murkiem i dokładnie to wyrównać
    Nigdy nie przerabiałem mocowań, ale może coś tam się da zrobić. Soczewki masz "wkręcane" przez oryginalne gniazdo żarówki? tzn. taki "szybki montaż" bez cięcia odbłyśnika?
    Z ciekawości - jaki masz kształt odcięcia? __/ czy __/--- ?

    Jeśli w soczewce masz gniazdo na H1/H7 to lepiej kup dobre żarówki na początek. Może się okazać że to Ci wystarczy. Zawsze wtedy możesz dozbierać na oryginalne palniki jeżdżąc na halogenie.

    Co do wysokości, proszę daruj sobie ustawianie wysokości "nisko", "na oko" lub ustawianie "do czyichś świateł"... normy są normami w AR156 ma być spadek 1% i tak musisz to ustawić. Norma przewiduje odchylenie od tej wartości (zdaje się że wyżej o 5% i niżej o 20% czyli na spadki 0,95% - 1,2%).
    Z tych procentów spadku spokojnie sobie to policzysz i na płaskim(!!) terenie i ścianie można spokojnie na 2ch punktach odległości to ustawić.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    __/-----

    Co do montażu to bezinwazyjny . To chyba dokładnie jest soczewka "mini bixenon 6.0"

    A mam pytanie jak wygląda sprawa z tym ? Orientujesz się możę ?
    http://allegro.pl/h7-76w-swiatla-mij...939861955.html
    Ostatnio edytowane przez Przemekkk97 ; 08-08-2016 o 18:57

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemekkk97 Zobacz post
    __/-----

    Co do montażu to bezinwazyjny . To chyba dokładnie jest soczewka "mini bixenon 6.0"

    A mam pytanie jak wygląda sprawa z tym ? Orientujesz się możę ?
    http://allegro.pl/h7-76w-swiatla-mij...939861955.html
    Daj sobie spokój z LEDowym niby 5000lm będzie z tym więcej prawnych komplikacji niż to warte, poza tym wyobrażasz sobie te 5000lm? 2 diody są na tej niby "żarówce"... po 2500lm każda?

    Proszę datasheet tych diod :
    http://www.cree.com/~/media/Files/Cr...g/ds-XHP50.pdf

    Jak zwykle w przypadku "extra rzeczy z allegro", podana moc to moc maksymalna. Faktycznie diody mają pracować z mocą 8,4W (12V 0,7A), w zależności od typu zastosowanej diody to max 1200lm (łącznie 2400lm na "żarówkę"), a znając życie zastosowane są tam tańsze (gorsze) diody.
    Już pozostawmy moc diod i całą "elektroniczną" stronę bo nie warto czasu tracić na oszustwa.

    Wyobrażasz sobie jak to niby ma dobrze rozkładać światło na optykę reflektora? bo ja nie . Diody mają po 120º kąt światła co wcale nie daje w sumie 360º! A zdaje się że tradycyjne żarówki i palniki świecą 360º.

    Nie chce mi się nawet wspominać o homologacji i certyfikacie CE...

    Jeśli chodzi o coś z LED w co jestem w stanie uwierzyć to to:
    https://hidretrofit.pl/sklep/soczewki-koito-biled/
    Ale cena poraża .

    P.S.
    Przed chwilą wysłałem pytanie do uczciwego biznesmena sprzedającego to coś odnośnie parametrów i kwestii prawnych, ciekawe czy odpowie .
    Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 08-08-2016 o 21:34 Powód: P.S.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    O kurczę to co wysłałeś cena wysoka ale może być dobre . Na dniach wszystko złoże i wstawię jakieś fotki .

Podobne wątki

  1. Pytanie o Car Audio - optymalne dobranie zestawu.
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-01-2014, 02:17
  2. [MiTo] Pytanie dotyczące sprzęgła
    Utworzone przez Andrzej G w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-05-2012, 19:41
  3. Pytanie dotyczące zegarów w 156.
    Utworzone przez kuris w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 10:35
  4. Pytanie co do zestawu bose
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-08-2011, 10:42
  5. Pytanie dotyczące zawieszenia.
    Utworzone przez mar_1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 18:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory