Cześć,
Dopiero co uporałem się z identycznym problemem.
Najpierw pojawiły się problemy z falowaniem obrotów 1000 do 3500 w 2s i z powrotem szalały, to zacząłem kombinować.
1. dolot - dziury w harmonijce - wymiana - i przestały falować tylko zamiast trzymać 850 na biegu jałowym to potrafiły się zblokować na 2000. Trochę głupio nawet się rusza z takich na selespeedzie.
2. czyszczenie przepustnicy - nie pomogło, wymiana przepustnicy też nie.
3. przepływka - nie pomogło
Wtedy stwierdziłem, że nie mam więcej pomysłów, w Irbisie znaleźli chłopaki problem z masą z ECU. To jest wspólny obwód z przepływomierzem i elektroniczną przepustnicą, stąd pewnie problemy z falowaniem i biegiem jałowym.
Niestety ECU jest nierozbieralny nienaprawialny i w ogóle...
Nabyłem drogą kupna na allegro (i na ebayu bo nie mogłem najpierw znaleźć

) sterownik Bosh ME7.3.1, oddałem do rozkodowania (usunięcie IMMO) potem w Irbisie mi to poskładali (najpierw z samochodu też wyciągnęli kompa od immo) i wszystkie problemy zniknęły.
Poza tym, że zostałem z zapasową przepustnicą której nie potrzebuję, zapasowym przepływomierzem, no i zapasowym ECU...
Pozdrowionka
henieq