Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Głośna praca silnia przy odpalaniu

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie Głośna praca silnia przy odpalaniu

    Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że znowu dość głośno pracuje silnik przy starcie.


    Miałem z tym już problem gdy (aktualnie w super stanie) filtr siatkowy był zwyczajnie dziurawy, wtedy piękna startowała jak traktor Wymieniłem, pięknie zaspawaliśmy nierdzewką i chodziła cichutko.
    Trwa to od powrotu z dłuższej trasy z wakacji i szarż autostradami. Nie łudzę się, że ustanie przy okazji złożonego się akurat dzisiaj resetu krokowca i self-adaptacji ecu.


    Choć nie jest to jeszcze aż tak głośne, chciałbym poznać jakieś przyczyny tego. Co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Klekocze trochę jak diesel ? Może to wariator ?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    Czy klekotanie... nie słyszałem klekotania alfy z uszkodzonym wariatorem
    Dlatego porównuję to do pyrkania jak miałem dziurawy filtr siatkowy po kupnie (bez siatki już nawet... ), ojciec mówił "sportowe tak mają" a ja mu z kanału że "piepszysz bo tu dziura jest"

    Wygląda to tak: zapalam - głośno na wyższych obrotach pracuje jak się nagrzewa - po 1-2 minutach obroty spadają do około 1000 i poniżej wszystko jak ręką odjął. W czasie jazdy nic nie słychać już, może przy pierwszym przyspieszaniu. Pod domem i na podjeździe do garażu wszystko już ładnie cichutko. Poczytam dokładniej o tym wariatorze.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    Wariator to słychać przez 10 sek max po odpaleniu najpierw brzmi jak diesel i przechodzi w benzynę, nie da sie tego pomylić z niczym innym

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wariator zwykle klekocze krótką chwilę po uruchomieniu silnika - no chyba, że jest całkiem padnięty to wtedy klekocze cały czas.To mi bardziej wygląda na popychacze hydrauliczne. Jeśli dzieje się to tylko po odpaleniu zimnego silnika po dłuższym postoju to nie ma się czym przejmować.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    No to tylko właśnie po dłuższym postoju na zimnym się dzieje.
    W takim razie się nie martwię. Zresztą kiedyś wrzucę filmik, bo już raz od "doktora" z BoshService usłyszałem, że dziwnie silnik pracuje... na co się zdziwiłem bo wg mnie pracuje ładnie. Najwyżej odkopię.

    Dzięki za sugestie (chyba, że ktoś jeszcze coś...)
    Wolałem się upewnić- każdy wsp. ecu w normie siedzi, aż szok, że wszystko doprowadziłem do sprawności w pół roku!

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    Czy coś wymienione w tym temacie może być związane z tym iż auto po resecie silnika krokowego i resecie ECU za każdym razem po nocy (i garażowanej i nie) odpala za drugim razem? Przy pierwszym dusi się 3 sekundy (chyba że to klima zostawiona przy zgaszeniu... w co nie wierzę) i gaśnie. Ostatnimi dniami dokucza mi na zimnym silniku brak mocy (nie reaguje na coraz mocniejsze wciśnięcie gazu, nawet w dechę), ale to dosłownie przez 30 sekund, po pierwszej prostej i rozgrzaniu objawy znikają. Dolot szczelny. Obroty nie falują. Nie gaśnie podczas jazdy.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    A rozrząd kiedy robiony był? Nie przestawił się?

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Sky~
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    domu
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144KM B+G
    Postów
    124

    Domyślnie

    Rozrząd w drugiej połowie marca tego roku. Dopiero 6 tysięcy przejechałem.


    Wrzucę linki do kilku wykresów, bo mam problem z błędem sondy (P0130), raz jest aktywny, raz nie aktywny. Jak skasuje to się zapali po powrocie z roboty i tak. Dziwne rzeczy się dzieją, całą sondę wczoraj wyciągnąłem, kabel sprawny, styki przetarte, zdjąłem szmatą sadzę. To samo z dolotem i przepływomierzem. Czysto, szczelnie. Może to przez to dziwnie to chodzi po tym resecie... przez tę sondę. Już tam pal licho ze głośniej trochę.


    Od odpalenia na zimnym, próba 2. spokojna praca:
    http://screenshooter.net/102868158/tajhppq
    http://screenshooter.net/102868158/xlmsgqb
    http://screenshooter.net/102868158/boqtcgj


    I przy kilkukrotnym przygazowaniu:
    http://screenshooter.net/102868158/prbgjqo


    Jakieś te sinusoidy rysuje, ale na pewno nie jest to zakres 0,1-1V...
    A co znaczy ta przerwa w 170s to nie mam pojęcia. Auto pracowało spokojnie przez 300s.


    Może być tak że przez mieszankę silnik inaczej (głośniej) pracuje i gaśnie za tym pierwszym razem?
    Mogę sprawdzić też przepływomierz jakoś dokładniej? Jeden wykres przepływomierza na tle reszty mam, podobny zanik sygnału z lambdy teraz zaobserwowałem:
    http://screenshooter.net/102865381/whwdopr

    (sory że z fesa, ale unidiag zaniża wartości i napięcia aku, i wywala błąd podczas próby zbadania mV lambdy)
    Ostatnio edytowane przez Sky~ ; 24-08-2016 o 09:05

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar JAC0
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 120HP -> 150HP
    Postów
    307

    Domyślnie

    No przepływomierz to tu średnio na tym wykresie wypada (oczekiwana i zmierzona masa powietrza) się rozjeżdżają, patrzyłeś jak wygląda wkład? Nie jest zasyfiony?

    Jest: Alfa Romeo GIULIA Veloce 2.0 280KM
    Była: Alfa Romeo 156 1,9 JTD 120KM 2001
    Była: Alfa Romeo 147 1,6 T.Spark 120KM 2003
    Jest: Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 2006 120KM -> 150KM by ConMir.pl - polecam.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-03-2014, 10:23
  2. 1.9 jtd głośna praca
    Utworzone przez kubals w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 19:32
  3. 1.9 multijet nirówna praca i biały dym przy odpalaniu
    Utworzone przez bobomaniobo w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-08-2012, 08:56
  4. Głośna praca JTD
    Utworzone przez adrianzdyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-11-2009, 01:29
  5. Głośna praca
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2009, 17:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory