Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Pytanie o ręczny

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie Pytanie o ręczny

    Koledzy oddałem auto do naprawy hamulca ręcznego. Nie łapała jedna strona. Mochanik do mnie oddzwania i mówi że to nie opłaca się naprawiać gdyż linki przydałoby się wymienić oraz z tej strony z której nie hamuje wymienić cała tą częśc.Mówi że koszt nowej to 560 zł a regenerowanej 280 zł..Czy to ustrojstwo jest takie drogie czy mechanikowi nie chciało się????

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Oj no wyraznie mu sie nie chcialo. Ciekawe co miał na miał na myśli mówiąc całą tą część.... linki kosztują ok 70 zł za sztukę, zestaw do zregenerowania zacisku (bo chyba o to mu chodziło) ok 40 zł za stronę...

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Tak właśnie zacisk....Czyli co? Czas zmienić mechanika...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Co to za kowal? Linki od 35 zł sztuka, zaciski zazwyczaj się regeneruje zestawem naprawczym za około 30-50 zł. Wymiana linek na kanale lub podnośniku to 15 minut. Regeneracja zacisku trwa trochę więcej i wymaga minimum wiedzy i umiejętności. Może mu brakuje tego ostatniego...?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar MarcinPioneer
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Sokołów Podlaski
    Auto
    GIULIETTA 1.4 MA, 147 1.6TS 105KM, BMW E34 525i 24V
    Postów
    196

    Domyślnie

    Zacisku, jeśli chodzi o ręczny to ot tak sobie nie zregenerujesz. Możesz wymienić tłoczek , gumki uszczelnienia, ale to nic nie da. Tam się psuja dźwigienki od hamulca ręcznego i obojętnie jaka to marka, prawie wszędzie jest taka sama zasada działania.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    147 FL 1.9 150 KM
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinPioneer Zobacz post
    Zacisku, jeśli chodzi o ręczny to ot tak sobie nie zregenerujesz. Możesz wymienić tłoczek , gumki uszczelnienia, ale to nic nie da. Tam się psuja dźwigienki od hamulca ręcznego i obojętnie jaka to marka, prawie wszędzie jest taka sama zasada działania.
    o to to ale widze ze sami specjaliści od regenerowania zacisków tutaj

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał delmis Zobacz post
    o to to ale widze ze sami specjaliści od regenerowania zacisków tutaj
    Kolego, jeśli nie masz nic merytorycznego do dodania, to nie zabieraj głosu i nie nabijaj sobie postów.

    Kolega MarcinPioneer ma dużo racji. Zaciski hamulcowe kół tylnych mają specyficzną budowę.
    Tu nawet nie chodzi o dźwigienki, tylko o zapiekający się czasami sworzeń, na który nakręcony jest mechanizm samoregulacji znajdujący się we wnętrzu tłoczka. Kiedyś walczyłem z takim sworzniem i udało mi się to naprawić, ale nigdy nie ma gwarancji, że będzie dobrze działało i czy nie pocieknie, bo to jest uzależnione od stanu powierzchni otworu, w którym ten sworzeń się porusza.
    Dlatego w pewnym sensie rozumiem mechanika. Sam bym się też zastanawiał, czy w przypadku zapieczenia sworznia podejmować się naprawy zacisku w ramach usługi dla obcej osoby.
    No i w żadnym wypadku nie nazywałbym takiego mechanika kowalem, bo wygląda na to, że gość ma pojęcie.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 14-10-2016 o 18:14

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alcapone154
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Nad Krakowem
    Auto
    159 2.0 / ex147
    Postów
    592

    Domyślnie

    Chyba nie ma skoro proponuje czesci za 560 lub " regenerowane" czyli takie po zestawie uszczelek za 30zl, po 260? Na allegro nowe zaciski kosztuja 260 a uzywane sa po 20zl a nie 560zl. ZENADA

    http://allegro.pl/trw-zacisk-hamulco...287595505.html
    Ostatnio edytowane przez alcapone154 ; 14-10-2016 o 18:33

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rzeczywiście trochę drogo, bo nowy zacisk TRW to ok. 300 zł. Ale tutaj jest za mało danych. Być może wycena dotyczyła części wraz z linkami i robocizną.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Kolego, jeśli nie masz nic merytorycznego do dodania, to nie zabieraj głosu i nie nabijaj sobie postów.

    Kolega MarcinPioneer ma dużo racji. Zaciski hamulcowe kół tylnych mają specyficzną budowę.
    Tu nawet nie chodzi o dźwigienki, tylko o zapiekający się czasami sworzeń, na który nakręcony jest mechanizm samoregulacji znajdujący się we wnętrzu tłoczka. Kiedyś walczyłem z takim sworzniem i udało mi się to naprawić, ale nigdy nie ma gwarancji, że będzie dobrze działało i czy nie pocieknie, bo to jest uzależnione od stanu powierzchni otworu, w którym ten sworzeń się porusza.
    Dlatego w pewnym sensie rozumiem mechanika. Sam bym się też zastanawiał, czy w przypadku zapieczenia sworznia podejmować się naprawy zacisku w ramach usługi dla obcej osoby.
    No i w żadnym wypadku nie nazywałbym takiego mechanika kowalem, bo wygląda na to, że gość ma pojęcie.
    Ale przecież używane zaciski w db stanie można kupić za 50-80 zł... Więc nadal uważam, że nie wykazał się inwencją. Wystarczy 5 minut w sieci i można znaleźć całkiem sprawne bez wielkiego ryzyka. Poza tym w Poznaniu i okolicy pewnie są dziesiątki alf na części i można wszystko sprawdzić na miejscu.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał maniek6600 Zobacz post
    Czy to ustrojstwo jest takie drogie czy mechanikowi nie chciało się????
    Klasycznie olał sprawę. Widać zanik "gruczołu" ambicji

Podobne wątki

  1. ABS i ręczny
    Utworzone przez Gibsky w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 14:54
  2. Mocniejszy ręczny
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 21:02
  3. [145] Hamulec ręczny
    Utworzone przez Kris1979r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 09:01
  4. Zerwany Ręczny
    Utworzone przez Hofiec w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 22:59
  5. (156) ręczny
    Utworzone przez cezkrk w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-01-2008, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory