Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: czujnik temperatury, sonda lambda - dziwne wartości

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170, Toyota GT86
    Postów
    96

    Domyślnie czujnik temperatury, sonda lambda - dziwne wartości

    Witam,
    Podłączyłem Julkę pod kompa i multiecuscan pokazał mi nieciekawe wyniki... w związku z tym mam kilka pytań do doświadczonych kolegów:
    - AIR temparature zawsze trzyma na poziomie 30 stopni.. czy to oznacza ze czujnik temperatury jest do wymiany czy możne jednak coś innego możne być na rzeczy?, ile powinno być standardowo?
    - AFR na poziomie 6,5 Kg/h - czy to standardowa wartość?
    - no i napięcie lambda przed katalizatorem pokazuje brzydkie nic ... . Co ciekawe stan lambda pokazywał jako pętle zamkniętą, po rozłączeniu i dmuchnięciu w przewody .. stan zmienił się na pętle otwartą.. ale napięcia dalej brak - teraz nie wiem czy to lambda walnięta czy może coś z elektryką.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scan_multiecuscan.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	95.4 KB
ID:	214055

  2. #2
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    W MES jedna sonda lambda nic nie pokazuje, z tego co pamiętam. W scanxlpro chyba jest OK.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    To powietrze zasysane jest cały czas, literalnie, 30? Czy waha sie? Na ciepłym silniku, przy postoju, 30 całkiem realne. Sprawdź rano, po nocy, na zimnym. Wszystkie temp. (powietrza, cieczy chłodniczej i zewnętrzna) powinny być +/-1 stopien rowne.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170, Toyota GT86
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    W MES jedna sonda lambda nic nie pokazuje, z tego co pamiętam. W scanxlpro chyba jest OK.
    no wlasnie to mnie zastanawialo, bo jakby lambda nie dzialala to poinien byc chyba jkis error zapisany.. a tu nic.


    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    To powietrze zasysane jest cały czas, literalnie, 30? Czy waha się? Na ciepłym silniku, przy postoju, 30 całkiem realne.
    dwa razy sprawdzane, ale zawsze na ciepłym silniku, przy postoju - tylko właśnie widziałem na jakimś skanie ze ktoś miał 18 stopni w tych samych warunkach. I to mnie właśnie zastanawia.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tutaj masz dwa logi z goiulietty
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hyoah Zobacz post
    no wlasnie to mnie zastanawialo, bo jakby lambda nie dzialala to poinien byc chyba jkis error zapisany.. a tu nic.




    dwa razy sprawdzane, ale zawsze na ciepłym silniku, przy postoju - tylko właśnie widziałem na jakimś skanie ze ktoś miał 18 stopni w tych samych warunkach. I to mnie właśnie zastanawia.
    To, że ktoś miał 18, a Ty 30, to nic złego.... Sprawdź po nocy.

    Drugie pytanie, czy coś u Ciebie nie działa/źle działa? MES czasem źle odczytuje niektóre wartości i nie należy ich traktować jak wyroczni. U jednych coś odczytuje, u innych nie. Jeśli samochód jeździ i nie ma żadnych błędów to nie należy się tym przejmować ani trochę.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170, Toyota GT86
    Postów
    96

    Domyślnie

    Dzięki wielkie, jeśli to co podał bubu to prawidłowe odczyty w takim razie nie mam co się martwic i niepotrzebnie wywalać kasy na lambde i czujnik powietrza - bo mam podobne odczyty jak w pierwszym logu.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja miałem dopiero takie wyniki po wymianie termostatu.
    - ale to sobie sprawdziłem wcześnie z pomocą programu Scan XLPro (po Canie).
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Czujnik temperatury wody i powietrza. Dziwne wskazania.
    Utworzone przez BigMen23 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 18:24
  2. Sonda Lambda,Czujnik położenia wałka (156 1,8 TS)
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-05-2012, 18:42
  3. [146] Czujnik temperatury i zegar - dziwne zachowanie
    Utworzone przez szakal75 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:17
  4. Jakie wartości napięcia Sondy Lambda V6?
    Utworzone przez Mat85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 18:20
  5. ECU - Czujnik GMP i sonda lambda
    Utworzone przez hump.O w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 10:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory