Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 60

Temat: Wysokie korekty pod obciążeniem, brak mocy.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie Wysokie korekty pod obciążeniem, brak mocy.

    Mam już dosyć problemów ze swoim samochodem, chciałbym je wreszcie koniecznie rozwiązać. Byłem już ze swoim problemem u kilku mechaników, niestety jak na razie nikt mi z tym nie jest w stanie pomóc a nie chcę wydawać worka pieniędzy na wymiany po kolei.

    Otóż moje 2.4 jtdm ma problem z mocą i korektami.

    Sprawa wygląda tak, że na biegu jałowym korekty są idealne - wszystkie prawie, że 0, momentami przekraczają 0.5. Niestety pod butem korekty lecą w kosmos, do 4.5 nawet na niektorych wtryskach. Ciśnienie doładowania też skacze (Przy pełnym bucie idzie na maxa - 1.5 bar na chwilę a następnie faluje).

    Byłem u cinka na hamowni, wypluło 180 koni i 360 Nm, puszczając przy tym dość pokaźnego dymka. EGR off, DPF off, klapy wirowe off.

    Chciałem jeszcze ostatnią rzecz ustalić przed wywalaniem kaski na nowe wtryski, ew. ściąganie czapki.

    Czy powyższe problemy mogą wynikać ze źle zamontowanego kolektora dolotowego? (Kolektor mechanik druciarz zamontował na śruby zamiast na szpilki. Ponadto kolektor po zaspawaniu klapek nie został splanowany - czy powinien?). Może źle złożył rozrząd? Pamiętam, że moje problemy właśnie zaczęły się mniej więcej w czasie wycinania tych klapek.

    Jeżeli trzeba mogę zlogować auto, tylko powiedzcie co będzie potrzebne.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Będąc na pomiarze mocy u takiego specjalisty, nie dowiedziałeś się od niego jakie mogą być tego przyczyny ?

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Dokładnie byłeś u specjalisty, a porady szukasz na forum. To tak jak byś był na rezonansie magnetycznym i zamiast zapytać lekarza wrócił byś do domu i pytał na forum. Mam podobne problemy z korektami z tym, że u mnie jest 197KM 460NM z pomiaru na obciążeniowe dynoproject wiec odpuściłem temat.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    A wiecie czy się dowiedziałem?

    Pojechałem tam w celu zrobienia softu, ale okazało się, że nie da się tego zrobić z powodu opisanego powyżej - co wyszło dopiero na hamowni. Cinek podał tropy ale teraz muszę dojść do tego co może być, bo nie było możliwości grzebania od razu w aucie. Teraz nie będę znowu do niego gonił na diagnostykę bo zwyczajnie mam daleko. Chyba, że nie będę miał innego wyjścia.

    Powiedział mi, że pierwszą rzeczą jest sprawdzenie kompresji i na to też jestem umówiony w poniedziałek. W międzyczasie myślałem, że ktoś miał do czynienia z takimi przypadkami i przyczyna może być bardziej prozaiczna - szukam po prostu sam żeby nie tracić czasu.
    Ostatnio edytowane przez pushq ; 05-12-2016 o 12:55
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Nie wiemy bo nic nie napisałeś wiec zakładamy, ze brak takiej informacji od cinka. U mnie zmiana kolektora nic nie dała. Fabryczny z klapami zmieniłam na taki fabrycznie bez klap i było zero różnicy. Wywalenie egr i dpf tez nic nie wniosło. Wymiana końcówki na wtrysku który się rozjeżdżał najbardziej w kosmos również nic nie dała. Podmieniałem tez map sensor, maf sensor, zawór sterowanie zmienna geo i cały czas było to samo. Całe szczęście nie musiałem wyrzucać hajsu bo kuzol ma również 2.4 wiec sobie podmieniałem graty. Pomiar na hamowni pokazał serię z bonusem nm jak dojdziesz do rozwiązania chętnie poczytam bo mi już się znudziło szukanie przyczyny rozjeżdżających się korekt pod obciążeniem. Na jałowych tez mam idealne.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    [MENTION=10735]Pływak[/MENTION].. Map maf n75 nie wpływają na korekty
    Prędzej zacznijcie od kompresji.
    Po drugie mierzenie korekt pod obciążeniem jest dyskusyjne. Nie zauważyliście że powyżej pewnych obrotów się nie zmieniają?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Ale wpływają na skoki ciśnienia doładowania, o których pisał. Popularne w 2.4 dobijanie do 1,5 bara i drop na 0,8 i znowy wskazówka leci w górę. Powodem mogą być trzy z wymienionych lub zacinająca się zmienna geo. Korekty pod obciążeniem nie zmieniają się jak wciśniemy buta w podłogę wtedy komp ma ważniejsze sprawy niż przeliczanie korekt i pokazuje ostatnia odczytaną wartośc. Przy normalnym przyspieszaniu podaje korekty i widać jak wraz z obrotami się rozjeżdżają.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    AUDI A6 3.0 TDI
    Postów
    109

    Domyślnie

    Falowanie ciśnienia doładowania to kojarzy mi się ze zmienną geometrią, może warto sprawdzić czy kierownice pracują płynnie w całym zakresie. Dymek jeśli czarny to może faktycznie przycinają się kierownice i turbo nie podaje tyle powietrza ile powinno, ewentualnie jakieś nieszczelności w układzie dolotowym. Po za tym podstawowa diagnostyka, kompresja, obserwacja oleju czy nie ubywa, płyn chłodniczy czy w normie, ewentualnie wtryski na stół do sprawdzenia. Początki z alfa nie należą do przyjemnych i najtańszych hehe, ale chyba warto

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    A sory, nie zauważyłem że autor ma też problemy z turbiną.

    Czekaj na wynik pomiaru kompresji. Jak będzie pomyślny to wtryski na maszynę do sprawdzenia.

    Co do falowania turbiny. Można podmieniać zaworki czujniki na początku, jak nie pomoże to do roboty.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Ale wpływają na skoki ciśnienia doładowania, o których pisał. Popularne w 2.4 dobijanie do 1,5 bara i drop na 0,8 i znowy wskazówka leci w górę.
    Tylko, że właśnie ciśnienie nie spada do 0.8 tylko spada o 0.1-.02 bara.

    To czekam na pomiar kompresji. Cały czas się łudziłem, że może to być problem np. ze szczelnością układu dolotowego.
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy do 3000 na luzie, kosmiczne korekty, jazda niemożliwa
    Utworzone przez Budzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 16-06-2016, 14:39
  2. Alfa 156 v6 CF3 zbyt wysokie korekty wtrysku
    Utworzone przez lukros w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-10-2015, 20:39
  3. Wysokie obroty na zimnym/brak mocy 2.0TS
    Utworzone przez sobiibos w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 08:17
  4. [159] sprzęgło, brak mocy, wysokie obroty
    Utworzone przez zenonx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-05-2014, 19:43
  5. [33] Falowanie obrotów, brak mocy, wysokie spalanie
    Utworzone przez przem_ar33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-04-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory