Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Zawór (czujnik/regulator) pompy wysokiego ciśnienia JTD

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136 KM
    Postów
    21

    Domyślnie Zawór (czujnik/regulator) pompy wysokiego ciśnienia JTD

    Cześć,

    Mam problem z zaworem (czujnikiem / regulatorem - różne wersje już słyszałem) pompy wysokiego ciśnienia. Samochód mi nie zapala. Próbowałem wymienić na używkę z innej 2.4 JTD ale po dostarczeniu do mechanika okazało się, że ta, którą kupiłem ma za długi ten "cycek" i się nie mieści.

    Dodam, że jak mechanik na próbę założył regulator z 1.9 JTD ze 156 to auto zapalało.

    Pytanie: Czy myślicie, że mogę wymienić te czujniki (z 1.9 do 2.4)? Będą utrzymywać takie same parametry?

    Chcę to zrobić bo akurat z 1.9 są nieco łatwiej dostępne a na nowy mnie nie stać.

    W ramach wyjaśnienia - moja 166 pochodzi z początku produkcji i ma 136KM, oznakowanie na uszkodzonym zaworze to 08614 0232 3202.

    Z góry dzięki za komentarz.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał uka Zobacz post
    Cześć,

    Mam problem z zaworem (czujnikiem / regulatorem - różne wersje już słyszałem) pompy wysokiego ciśnienia. Samochód mi nie zapala. Próbowałem wymienić na używkę z innej 2.4 JTD ale po dostarczeniu do mechanika okazało się, że ta, którą kupiłem ma za długi ten "cycek" i się nie mieści.

    Dodam, że jak mechanik na próbę założył regulator z 1.9 JTD ze 156 to auto zapalało.

    Pytanie: Czy myślicie, że mogę wymienić te czujniki (z 1.9 do 2.4)? Będą utrzymywać takie same parametry?

    Chcę to zrobić bo akurat z 1.9 są nieco łatwiej dostępne a na nowy mnie nie stać.

    W ramach wyjaśnienia - moja 166 pochodzi z początku produkcji i ma 136KM, oznakowanie na uszkodzonym zaworze to 08614 0232 3202.

    Z góry dzięki za komentarz.
    Nie lepiej kupić nowy? Dobrać po numerze VIN i masz spokój. Na luzie auto zapalalo, a jak w czasie jazdy pod obciążeniem? Nie wiesz nic. Ja bym nie sztukowal tylko kupił nowy.

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Teoretycznie potrzebujesz zaworu o nr 71728911, który był montowany we wszystkich autach grupy Fiat.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136 KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    Zawór, którego numer podałeś wygląda tak:
    http://allegro.pl/zawor-cisnienia-pa...082987934.html

    Miałem już taką "używkę" i się nie mieści bo ten dziubek jest za długi. Numer dostawcy - przynajmniej na tej aukcji - to 0281002488, a mój to 0281002243. Taki numer pojawia się czasem przy pompach do silnika 1.9 JTD. Po przełożeniu z alfy 156 z takim właśnie silnikiem (niestety numer zaworu był zatarty) moja zapaliła.

    Precyzyjny pytanie jeżeli [MENTION=5374]danus77[/MENTION] masz cierpliwość odpowiadać: Czy pompy w silnikach 1.9 i 2.4 pracują na tych samych parametrach? W domyśle - czy jeżeli mechanik zainstaluje mi czujnik z pompy od silnika o innej pojemności to mój będzie pracował tak jak w założeniach miał producent?

    Z góry dzięki!

    [MENTION=34058]KaaC[/MENTION]: zgadzam się z Tobą ale nie wiem czy masz świadomość, że nowy czujnik kosztuje ponad 400 PLN, a mój samochód jest wart mniej niż 2.000 PLN. Moim zdaniem do do końca o to chodzi więc jeżeli się uda to stawiam na "sztukowanie". Pozdrawiam.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    To są te same pompy i te same parametry, tak więc regulatory i czujniki ciśnienia się nie różnią. Mowa oczywiście o danej generacji silnika, czyli 136km.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136 KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    Konkret. Serdeczne dzięki za pomoc!

Podobne wątki

  1. uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia
    Utworzone przez zonix1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-02-2019, 23:28
  2. syczenie w okolicach pompy wysokiego ciśnienia
    Utworzone przez gekeer w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-04-2018, 10:30
  3. uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia Garwolin
    Utworzone przez zonix1 w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 21:04
  4. Czujnik ciśnienia paliwa, zawór, regulator .... 1.9 JTD
    Utworzone przez cezary156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 08:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory