Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 63

Temat: kontrolka wtrysku 155

  1. #1
    mekalina79
    Gość

    Question kontrolka wtrysku 155

    Witam
    Mam problem ze świecąca się kontrolką wtrysku w 155 2.0 TS, jak wiadomo dopóki się świeci to samochód nie zapali.
    Po raz pierwszy ten problem pojawił się dwa miesiące po zakupie 97 roku.
    Auto pojechało na lawecie do serwisu. Tam podłączyli do kompa., który wykazał uszkodzony czujnik temperatury. Szybka wymiana, reset komputera i wszystko miało grać.
    Po roku ten sam problem, po nocy samochód w garażu i nie można go odpalić, znowu świeci się kontrolka wtrysku, laweta, sewris i analogiczna diagnoza. Uszkodzony czujnik, wymienili, zresetowali błąd i w drogę.
    Po dwóch miesiącach ten sam błąd, czyli świecąca się kontrolka wtrysku, pojawił się ale w trakcie jazdy, czyli po raz pierwszy, ponieważ do tej pory samochód nie chciał zapalić jak był zimny, czyli po nocy.
    W momencie zaświecenia się kontrolki nastąpiło lekkie zawahanie się silnika, tak jakby się przełączył w tryb awaryjny, ale po chwili już wszystko OK., normalna reakcja na gaz itd., choć kontrolka nadal się świeciła i to dobre 100 km .
    Po powrocie pojechałem do serwisu i co ??? Uszkodzony czujnik temperatury, wykazał przegrzanie silnika !!!!! Ok. zgodziłem się na wymianę po raz trzeci tego samego.
    Choć uważałem, że to nie możliwe, żeby się to samo działo po raz trzeci, ale Pan diagnosta tak powiedział, bo mu komputer tak podpowiedział.... ale bzdura.
    Po dwóch latach to samo, pojechałem do serwisu, oczywiście co ? Uszkodzenie czujnika temperatury....!!!!!
    Na szczęście nie mieli na stanie i więc sam go kupiłem i wymieniłem.
    Po trzech latach problem wrócił jak bumerang, znowu nie można było beli odpalić, musiałem odłączać aku, zebu zresetować koma i po tym zapaliła. Po pracy pojechałem jednak do zaprzyjaźnionego diagnosty i co wykazał uszkodzony czujnik temperatur silnika. Poprosiłem, żeby takowy zakupił i wymienił, tak też się stało. Odebrałem samochód. Zanim jednak zdarzyłem dojechać do domu znowu się zapaliła kontrolka, więc szybko wróciłem, podłączyliśmy do kompa i co uszkodzony czujnik temp, mówię, że to niemożliwe szybciej bym już w totka wygrał, niż trafiał na wiecznie uszkodzone czujniki. Kumpel się zawziął i siedział przy beli całą sobotę przeanalizował chyba wszystkie możliwość, ale nic nie mógł znaleźć, powiedział, że to może być już centralka.
    Pytanie moje brzmi, czy tak może być, jeśli tak to serwis jak zwykle stanął na wysokości zadania. Koło piątku ma przyjść inny komputer i wtedy się okaże. Ale może ktoś z was ma jakiś pomysł. Wydaje mi się, że to nie centralka, może gdzieś jest fabrycznie przyciśnięty do nadwozia kabel i masuje, coś czego nie widać, póki się nie rozbierze samochodu na częsci.
    Ja niestety nie jestem elektronikiem, kocham mechanikę, a nie kabelki więc proszę o pomoc, bo widzę, że to będzie większy problem.
    Bella nie była bita i jest od nowości w jednych rękach, jest bardzo zadbana, jest oczkiem w głowie moje Taty, ja natomiast dbam o jej bez awaryjność, ale niestety na tym się wysypałem.
    Jestem bezradny.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    tez mi sie wydaje ze to bedzie problem z jakis zwarciem lub w jakis sposob walniety kabel (nie jestem elektrykiem samoch ale sam wszystko robie) moze warto by bylo przejrze i wtyczki?
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    mekalina79
    Gość

    Domyślnie

    Diagnosta czyścił wszystki mozliwe wtyczki. Oczyścił wszystko ze śniedzi, która się zgromadziła na pinach itd.
    Pytanie dlaczego tak był od początku ???
    też wszystko robie sam, bo lubię dłubać przy sprzętach, ale już z cholerną elektorniką nie daję rady !!!!
    Dałem fachowcowi, ale widzę, że jego toteż przerasta tak samo jak serwis !!!
    Cholera może top cos naprawdę blachego !!!!!

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    A ja bym dobrze przejżał wszystkie styki i przekaznik od wentylatora chłodnicy bo te elementy moga powodowac uszkodzenie czujnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    mekalina79
    Gość

    Domyślnie kontrolka wtrysku

    Wczoraj wieczorem sprawdziłem czujnik położenia wałka rozrządu - czujnik halla.
    Ma oporność w granicy 912 Ohmów - to chyba dobrze !?!?
    Ale dalej nie wiem co jest nie tak.
    Dzisaj odpaliła bez problemu, kontrolka zgasła i całą droge do pracy było dobrze.
    Zobaczymy jak będzie w drodze powrotnej.

    ---------- Post dodany o godzinie 08:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:52 ----------

    Wic polega na tym, że te czujniki są sprawne, tylko nikomu z diagnostów nie chciało się ich sprawdzić, każdy z nich szedł po najmniejszej lini oporu. Komputer wykazał to znaczy trzeba wymienić.

  6. #6
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Borykam się z podobnym problemem, tylko że ja mam 1,8 TS. Taki problem występuje u mnie tylko w słoneczne dni (gdy bella postoi na słońcu). Problem jest naprawdę dziwaczny, bo gdy odpalę z samego rana, gdy słońce jeszcze na nią nie świeci....odpala bez problemu, potem może postać na słońcu kilka godzin i odpali.
    Ale czasem wychodzę później......ok. południa (słoneczko daje aż miło), no i przekręcam kluczyk.........czekam aż kontrolka wtrysku zgaśnie......gaśnie na sekundę i znowu się zapala........to już wiem, że nie odpali.
    Co jest najdziwniejsze......gdy przykryje ją cień na ok. pół godziny ....odpala bez problemu, teraz kilka dni pochmurnych i deszczowych i wszystko jak w zegareczku.
    Sugerowano mi czujnik temperatury zasysanego poietrza.
    Powiedz gdzie robiłeś swoje autko.
    Ja jutro będę na Paprotnej po przeglądzie.......zobaczymy co powiedzą.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    wipi, masz lpg?
    Jestem ciekaw co wam powiedzą majstry. Zdajcie relację na forum.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  8. #8
    Digit
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wipi Zobacz post
    czekam aż kontrolka wtrysku zgaśnie......gaśnie na sekundę i znowu się zapala........to już wiem, że nie odpali.
    Co jest najdziwniejsze......gdy przykryje ją cień na ok. pół godziny ....odpala bez problemu, teraz kilka dni pochmurnych i deszczowych i wszystko jak w zegareczku.
    Sugerowano mi czujnik temperatury zasysanego poietrza.
    Ten czujnik w TS16V to już kawał z brodą, wspominałem o tym choćby tu ;-)
    http://www.forum.alfaholicy.org/145_...155_ts16v.html

    Pozdrawiam, d.

  9. #9
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Digit Zobacz post
    Ten czujnik w TS16V to już kawał z brodą, wspominałem o tym choćby tu ;-)
    http://www.forum.alfaholicy.org/145_...155_ts16v.html

    Pozdrawiam, d.
    No u mnie nie dokońca, co prawda nie czytałem tego posta, ale sam wpadłem na to by odpiąć czujnik temperatury i próbowałem odpalić.....niestety bez rezultatu.
    Inną sprawą jest, że jazda w taki dzień jest koszmarem, nawet jak uda się odpalić.
    Co chwila włącza się "marchewka", coś szarpie, przygasa (szagólnie na wyboistej drodze), co również jest zastanawiające dlaczego?

    ---------- Post dodany o godzinie 18:03 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 18:00 ----------

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    wipi, masz lpg?
    Jestem ciekaw co wam powiedzą majstry. Zdajcie relację na forum.
    Nie mam LPG, narazie robią parę pierdów machanicznych, jutro podepną pod kompa.
    Napewno napiszę.
    Ostatnio edytowane przez wipi ; 01-06-2009 o 16:10

  10. #10
    wipi
    Gość

    Domyślnie

    Na diagnostyce wyszło, że czujnik temperatuty silnika (na zimnym silniku) podaje temperaturę rzędu 90 st.C. Po wymianie odpaliła od pierwszego, no ale był reset i dzień pochmurny, toteż nie chwalmy dnia przed zachodem słońca.
    Jak coś bedzie się działo, dam znać.

Podobne wątki

  1. Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez grobleś w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 09:34
  2. kontrolka wtrysku
    Utworzone przez misiek718 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 13:48
  3. [156] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez johny 38 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 23:07
  4. [145] Kontrolka wtrysku
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-06-2008, 07:44
  5. [146] kontrolka wtrysku
    Utworzone przez Yyogi22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 12:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory