Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Problem z wysokim spalaniem (1,4 Multiair)

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
    Postów
    2

    Question Problem z wysokim spalaniem (1,4 Multiair)

    Cześć wszystkim
    Posiadam Alfe Romeo Mito z silnikiem 1,4 Multiair 105 koni, auto kupiłem używane przy przebiegu ok 50 tyś. km, a aktualnie ma prawie 70 tyś km. Na początku robiłem bardzo krótkie trasy w mieście (tzn. ok 1,5km w jedną stronę, czasami troche dłuższe) i wiadomo, spalanie było dosyć wysokie ok 10-11 l, ale przy takich odległościach to zrozumiałem. Od ok roku robie codziennie trase minimum 8km (w mieście, w korkach) i jezdze zdecydowanie wiecej, glownie po mieście i ku mojemu zaskoczeniu Alfa pali mi ok 9-9,5 l przy dynamicznej aczkolwiek w rozsądnej jeździe, czasami nawet mi pokaze 11 czy 13 litrow,. Wg. opinii na autocentrum Mito z tym silnikiem powinno palic max 7,5/8 l w mieśćie. Dodam że w trasie załadowana na maxa, do 120 km/h spala 6,4 l. Dodam jeszcze tylko że leje Verve 98 od momentu zakupu. Moje pytanie do was jest takie czy to normalne, że moja Alfa tyle pali? W porównaniu do innych aut to o wiele za dużo, bo te 105 koni to nie jest jakaś super duża moc.

    Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2016
    Auto
    Mito 1.4 MA
    Postów
    43

    Domyślnie

    Witam, posiadam taką samą alfe, spalanie w miescie jest na poziomie 8.5l, trasa fakt 6.5 co do benzyny 98 nie leje jej poniewaz w książce serwisowej napisane jest żeby lac tylko 95, według mnie jest to normalne spalanie, Pozdrawiam.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Dla porównania 1.4 TB 155

    spokojna trasa czyli 90-100 km zgodnie z przepisami - 7,5 L
    Miasto, zależnie od zakorkowania te +9,5L trzeba liczyć

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    Benzyna 98 nie jest przewidziana konstrukcyjnie, ma nizszą kaloryczność. Na autostradzie może byc lepsza ale nie w miescie. Poza tym korek korkowi nierówny, inaczej bedzie we Wrocławiu inaczej w Zielonej Górze.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał ignacy Zobacz post
    Benzyna 98 nie jest przewidziana konstrukcyjnie, ma nizszą kaloryczność.
    Dokładnie, założyłem kiedyś nawet o tym temat. Z własnego doświadczenia powiem:
    Tankowałem ok . 1 rok na Shellu 95 Shell V-power Nitro + - kosztuje tyle co 98 na innych stacjach - jeździło się OK.
    Następnie przerzuciłem się na BP - tankowałem ze 3 miesiące 95 i nie było różnicy z tym co na Shellu ale kilka groszy taniej.
    Potem zatankowałem ze 3 razy 98 na BP i silnik chodził ciut spokojniej na wolnych obrotach, ale stracił trochę mocy i zaczął spalać tak z 0,3-0,4 litra więcej na 100 km.
    Teraz tankuje od 2 miesięcy na Orlenie 95 i chyba to paliwo jak dla mnie jest najlepsze. Cena mi odpowiada, silnik chodzi spokojnie i taki jakiś żwawszy jest.
    Jeżdżę codziennie do Katowic 25 km w jedną stronę, więc trochę miasto trochę trasa, jakiś koreczek i spalanie realne to 7,2-7,6 l/100 km
    Także 98 nie lać tylko 95 dla Multiair 1.4.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1,4 MA 135 @150
    Postów
    28

    Domyślnie

    Bardzo fajne piszecie szkoda, że nie popieracie swoich tez/ przypuszczeń.

    "Benzyna 98 nie jest przewidziana konstrukcyjnie, ma nizszą kaloryczność."

    W instrukcji obsługi masz jasno napisane: Używać wyłącznie benzyny bezołowiowej. Liczba oktanowa używanej
    benzyny (LO) nie może być niższa od 95. Do tego nie znalazłem informacji żeby nie stosować 98.

    Jeśli chodzi o różnice w kaloryczności między 95 a 98, to rozporządzenie ministra określa wartość bez rozróżniania liczy oktanowej:
    § 1. 1. Wartość opałowa dla:
    8) benzyn silnikowych bez dodatku biokomponentu,
    stosowanych w pojazdach wyposażonych w silniki
    z zapłonem iskrowym, wynosi 42,6 MJ/kg;

    Do tego w instrukcji obsługi (s232) producent podaje że silnik 1,4 turbo 150/155 km osiąga moc maksymalną na paliwie LO 98.

    Jeżeli któraś z mieszanek ma niższą kaloryczność, to są to wartości marginalne. Mający tak samo duży wpływ, jak temperatura otoczenia, czy prędkość i kierunek wiatru (czyli żaden).

    Proszę nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
    Ostatnio edytowane przez leman ; 16-03-2017 o 09:48

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Cytat Napisał leman Zobacz post
    Do tego w instrukcji obsługi (s232) producent podaje że silnik 1,4 turbo 150/155 km osiąga moc maksymalną na paliwie LO 98.
    Kolego leman zauważ że temat jest o silniku 105 KM a w instrukcji którą posiadam dla mojego silnika nie jest przewidziana benzyna 98, bo gdyby była to by ją dopisali tak jak dla mocniejszych wersji " 95 LO lub 98 LO" jak w załączniku.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	benzyna.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	111.1 KB
ID:	224079

    Dorzucam jeszcze temat o 95 i 98:
    http://www.forum.alfaholicy.org/mito...tml?highlight=
    Ostatnio edytowane przez meridian ; 16-03-2017 o 10:01 Powód: dodanie linku

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2017
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1,4 MA 135 @150
    Postów
    28

    Domyślnie

    Producent zaleca 95, ale nie ma przeciwwskazań żeby używać 98 . Zasadność używania 98 w tym silniku to całkiem inna kwestia, ale wasze wypowiedzi wprowadzają w błąd. Używanie 98 na pewno nie zaszkodzi.

    A co do tematu o 95 i 98, to już kiedyś go czytałem i dostarczył mi wiele radości. Większość wypowiedzi opartych na odczuciach i efekcie placebo.


    Wracając do tematu, zwiększonego spalanie nie doszukiwał bym się w rodzaju paliwa.
    Ostatnio edytowane przez leman ; 16-03-2017 o 10:53

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Czesc.
    Skasuj mapy, czyli zrob zerowanie parametrow adaptacyjnych dla ecu.
    U mnie pomoglo po naprawie, spalanie wrocilo do normy sprzed naprawy.
    Po resecie wyjezdzij bak beny tak jak jezdzisz na codzien, od czasu do czasu dajac w palnik.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Bogas mam pytanie bo widze ze sie orientujesz: czy po wymianie świec mogło wzrosnąć spalanie? Czy warto zrobic zerowanie parametrow adaptacyjnych w tym przypadku?

Podobne wątki

  1. [MiTo] Problem z wysokim spalaniem
    Utworzone przez baduraj w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-06-2016, 09:35
  2. [159] Problem z spalaniem ?
    Utworzone przez Karol-Ustron w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 25-04-2016, 12:22
  3. 1.9 jtd 115 km - problem ze spalaniem
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 17:38
  4. [159] Problem z wysokim spalaniem
    Utworzone przez zebaty w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 17:41
  5. [146] 2.0 Td problem ze spalaniem
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2008, 06:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory