Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Inny pomysł na klapy wirowe w jtdm

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Brera 2,4jtdm
    Postów
    6

    Domyślnie Inny pomysł na klapy wirowe w jtdm

    Cześć.
    Nie znalazłem na forum nigdzie takiego rozwiązania, dlatego postanowiłem założyć nowy post. Jeśli pomysł jest niewypałem, proszę o wyrozumiałość wszak MECHANIKIEM NIE JESTEM. Dobra do rzeczy: jak każdy posiadam diesla z klapami wirowymi w Alfie rysuje mi się czarny scenariusz odpadnięcia klapy i wiadomego spustoszenia silnika. Większość z Was klapy usuwa poprzez demontaż kolektora i wyrzucenie klap. Mój pomysł zrodził się kiedy zobaczyłem zdjęcie takiego kolektora od strony klap. Jak sobie wyobraziłem klapy wykonując ruch obrotowy w kolektorze odpadają bo zanieczyszczenia ze spalin osadzają się na ściankach kolektora, z czasem klapki coraz ciężej chodzą (+ tworzą luzy na łożysku ), następuje zmęczenia materiału i urywają się. Więc czy problemu nie rozwiązałoby odłączenie klap od mechanizmu sterującego i ustawienie ich na sztywno w pozycji otwartej? Wtedy na klapę nie działałyby żadne siły oprócz ruchu powietrza ze spalinami tylko na krawędź o grubości klapki, więc raczej nieznaczne. Takie rozwiązanie choć nie wyklucza oderwania się klapki, jeśli ta np. już ledwo wisi, ale chyba w dużym stopniu niweluje prawdopodobieństwo odpadnięcia. Jest też dużo bardziej budżetowe i mniej ingerujące niż usuwanie fizyczne klap, bo właściwie nic nie trzeba demontować oprócz mechanizmu. Kolektora nieruszamy.
    Czekam na Wasze opinie lub fale krytyki .

    poniżej zdjęcie kolektora

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kolektor.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	54.7 KB
ID:	225111

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Ja mam zablokowane w pozycji otwartej i tak jezdze. Tak kupilem auto z zablokowanymi.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Brera 2,4jtdm
    Postów
    6

    Domyślnie

    Dzięki szaq za odpowiedź. Zrobiłbyś fotkę jak masz to zrobione?

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Po jakimś czasie i tak pojawia się nieszczelności, ja miałem takie rozwiązanie i ostatecznie klapy i tak usunąc musiałem.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Po pierwsze w Twojej 2,4 klapy nie odpadną ponieważ ich konstrukcja to uniemożliwia. Jeżeli klapa jest szczelna to jej zablokowanie w pozycji otwartej nie spowoduje z czasem nieszczelności, ponieważ nie wykonuje ona ruchu obrotowego i tym samym nie eksploatuje uszczelnienia. Rozwiązanie dobre
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,631

    Domyślnie

    Proste i skuteczne, ja sie wczoraj wk...łem. Wymieniałem kolektor na nowy i okazało się że wytrzymał raptem 70 tyś km i znowu zaczyna puszczać .... przy następnej wymianie rozrządu klapy wylecą na dobre....

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiatr0k Zobacz post
    Dzięki szaq za odpowiedź. Zrobiłbyś fotkę jak masz to zrobione?
    Zrobie Ci zdjecie. Zrobione jest to plastikowa "trytka" od gory. złapane do rurek od wtryskow

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiatr0k Zobacz post
    Cześć.
    Nie znalazłem na forum nigdzie takiego rozwiązania, dlatego postanowiłem założyć nowy post. Jeśli pomysł jest niewypałem, proszę o wyrozumiałość wszak MECHANIKIEM NIE JESTEM. Dobra do rzeczy: jak każdy posiadam diesla z klapami wirowymi w Alfie rysuje mi się czarny scenariusz odpadnięcia klapy i wiadomego spustoszenia silnika. Większość z Was klapy usuwa poprzez demontaż kolektora i wyrzucenie klap. Mój pomysł zrodził się kiedy zobaczyłem zdjęcie takiego kolektora od strony klap. Jak sobie wyobraziłem klapy wykonując ruch obrotowy w kolektorze odpadają bo zanieczyszczenia ze spalin osadzają się na ściankach kolektora, z czasem klapki coraz ciężej chodzą (+ tworzą luzy na łożysku ), następuje zmęczenia materiału i urywają się. Więc czy problemu nie rozwiązałoby odłączenie klap od mechanizmu sterującego i ustawienie ich na sztywno w pozycji otwartej? Wtedy na klapę nie działałyby żadne siły oprócz ruchu powietrza ze spalinami tylko na krawędź o grubości klapki, więc raczej nieznaczne. Takie rozwiązanie choć nie wyklucza oderwania się klapki, jeśli ta np. już ledwo wisi, ale chyba w dużym stopniu niweluje prawdopodobieństwo odpadnięcia. Jest też dużo bardziej budżetowe i mniej ingerujące niż usuwanie fizyczne klap, bo właściwie nic nie trzeba demontować oprócz mechanizmu. Kolektora nieruszamy.
    Czekam na Wasze opinie lub fale krytyki .
    Wszystkiego nie da się przeczytac, była już mowa o takich rozwiazaniach np. tutaj http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml?language=no, w poście 421 tego tematu wspominam o podobnym rozwiązaniu w kolektorze, który ma inne sterowanie klapami. W aucie z dużym przebiegiem, z niezaślepionym EGR-em i tak warto kolektor wyjąć i wyczyścić z nagaru.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiatr0k Zobacz post
    Dzięki szaq za odpowiedź. Zrobiłbyś fotkę jak masz to zrobione?
    sorka ze dopiero teraz
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	.jpg
Wyświetleń:	43
Rozmiar:	70.5 KB
ID:	225292Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1591.jpg
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	44.6 KB
ID:	225293

    Jak cos to moge Ci na maila podeslac

Podobne wątki

  1. [159] Klapy wirowe 2.0 JTDm
    Utworzone przez Tomek_KRK w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 88
    Ostatni post / autor: 28-10-2023, 23:48
  2. [Giulietta] 2.0 JTDm - Klapy wirowe - są?
    Utworzone przez niuchu w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-01-2020, 20:46
  3. Klapy wirowe 1.9 JTDm 150KM - czy występują?
    Utworzone przez Mieszkooo w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-02-2018, 09:51
  4. 1.9 JTDm klapy wirowe
    Utworzone przez dk08012 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2015, 18:14
  5. [159] JTDm klapy wirowe
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory