Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Modyfikacje/upgrade elektroniki w 159/Brera/Spider, co można wyciągnąć po CANie?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Lightbulb Modyfikacje/upgrade elektroniki w 159/Brera/Spider, co można wyciągnąć po CANie?

    Cześć,

    Czy ktoś z was poza kolegą maly_777, który zrobił podobno świetnego DPF monitora, robił jakieś podejście do modyfikacji elektronicznych swojej Alfy? Najchętniej bym się dowiedział w jaki sposób wyświetlić swoje dane na wyświetlaczu pomiędzy zegarami, ale niestety nikt nie chce zdradzić swoich sekretów

    Info jakie zebrałem do tej pory to informacja, że CAN ma 11bitowe adresy wiadomości i gdzieś na jakimś forum kiedyś znalazłem info odnośnie kodów, za pomocą których można było odczytać korektę wtrysków + przelicznik, ale niestety przepadło.

    Ktoś coś? Na pewno na forum są jacyś elektronicy i programiści!

    Zainteresowanym polecam: https://hackaday.com/tag/obd-ii/ oraz https://hackaday.com/tag/can/
    Ostatnio edytowane przez Carlo ; 04-04-2017 o 19:14

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Sam szukam takich szpekoli ale poległem.Jak kogoś znajdziesz to daj mi namiar


    P 9
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał Carlo Zobacz post
    Cześć,

    Czy ktoś z was poza kolegą maly_777, który zrobił podobno świetnego DPF monitora, robił jakieś podejście do modyfikacji elektronicznych swojej Alfy? Najchętniej bym się dowiedział w jaki sposób wyświetlić swoje dane na wyświetlaczu pomiędzy zegarami, ale niestety nikt nie chce zdradzić swoich sekretów

    Info jakie zebrałem do tej pory to informacja, że CAN ma 11bitowe adresy wiadomości i gdzieś na jakimś forum kiedyś znalazłem info odnośnie kodów, za pomocą których można było odczytać korektę wtrysków + przelicznik, ale niestety przepadło.

    Ktoś coś? Na pewno na forum są jacyś elektronicy i programiści!

    Zainteresowanym polecam: https://hackaday.com/tag/obd-ii/ oraz https://hackaday.com/tag/can/
    domyślam się ze maly_777 trochę zainwestował w sprzęt , elektronikę i czasu żeby wszytko opracować , i nie sądzę żeby chciał swoje wypociny tak po prostu oddac, tak jak inni którzy opracowywuja takie rzeczy
    Druga sprawa , jeśli masz zamiar testowa różne wynalazki na swoim aucie to zadaj sobie pytanie czy ci to się opłaca , chodzi o to ze kupując gotowy produkt , masz pewność ze nie spali ci modułów , ani nie uszkodzi elektroniki, i wszystko po podłączeniu będzie dalej działało Niestety projektując mowę układy trzeba wszystko przewidzieć , i powie ci to każdy elektronik , ze to nie jest chop siup
    Ja jestem elektronikiem , i wiem że to nie jest takie proste jak się wydaje na pierwszy rzut oka
    Osobiście wole dać zarobić fachowcowi , niż samemu kombinować, bo z doświadczenia wiem ze to i tak taniej wyjdzie Prostym przykładem jest naprawa zawieszenia P sam wymienię jakieś elementy , ale ustawić geometrii już nie mogę, bo nie mam sprzętu, niby są patenty, ale dalej nie wiadomo, czy jest dobrze , czy opon nie zje
    Tak samo w tym przypadku, wydaje mi się ze lepiej odżałować parę stówek i mieć pewność ze będzie to dobrze działało , niż samemu się bawić i ryzykować ze pójdzie coś nie tak chyba że inwestujemy w sprzęt i elektronikę i tworzymy warunki do badań po za autem , to wtedy oczywiście jest bezpiecznie tylko czy to wyjdzie taniej?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 120+ KM
    Postów
    63

    Domyślnie

    Tu absolutnie nie chodzi o opłacalność takiej zabawy przecież myślałem np nad zakupem zegarów, zalogowaniem ramek, które są wysyłane na samochodzie i odtworzenie tych warunków na biurku. Wtedy mógłbym zacząć coś kombinować.

    Najprościej byłoby ogarnąć jakiś hat do Raspberry Pi i napisanie skryptów w Pythonie, ale wydaje mi się, że w takim środowisku ciężko będzie zachować zależności czasowe z samochodu przy odtwarzaniu tego.

    Być może warto byłoby przenieść dyskusję do bardziej ogólnego działu? Sterowniki silników są wspólne w kilku modelach, więc zakładam że ramki są tak samo adresowane.

Podobne wątki

  1. AR Brera 2.2 JTS modyfikacje
    Utworzone przez gorges w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-06-2016, 20:32
  2. Potencjał 2.0 V6 TB - ile z tego można wyciągnąć ???
    Utworzone przez Zonkil w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-08-2011, 12:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory