Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: Przygoda z wężem podcisnieniowym do sterowania zmienną geometrią

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie Przygoda z wężem podcisnieniowym do sterowania zmienną geometrią

    Ostatnio alfa zrobiła się z lekka mułowata od dołu, zaczynała jechać dopiero od 2500 obrotów a ze startu spod świateł objeżdżało mnie seicento w gazie więc pierwsze podejrzenie turbina, zwłaszcza że nie reagowała wogóle na test z overboostem, sprawdziłem wiec podciśnienie i ku mojemu zaskoczeniu w wężu z overboosta do gruchy była nieszczelność, wężyk gumowy od góry był ok więc zostaje dolny. Pojechałem więc na podnośnik żeby podmienić wąż gumowy który idzie do gruchy ale i on okazał się sprawny, okazało się że przetarła się metalowa rurka. Nie mieliśmy innej więc założyliśmy kupiony w IC przewód dedykowany jako podciśnieniowy i podłączyliśmy nim gruche pod sam overboost.
    Wyjechałem z warsztatu i poczułem że odzyskałem moje dawne auto :-)

    do czasu..
    Pojeździłem 2 dni, wyprzedzałem na trasie kolumne tirów a tu wywaliło mi check engine i tryb awaryjny ....
    Podłaczam kompa P0401 EGR i P0237 przeładowanie, zmierzone cisnienie 3000mbar. Skasowałem błąd jade dalej, zabieram się za wyprzedzanie i znowu tryb awaryjny i check.
    Sprawdzam parametry w czasie depnięcia gazu i turbina pompuje do 3 barów, podmieniłem overboosta i czujnik, nadal to samo....

    Wydawało mi sie że od jeżdzenia z niedziałającymi kierownicami zablokowały się kierownice ale postanowiłem dać jej jeszcze szanse i wymieniłem rurke do sterowania podciśnieniem na orginalną
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	17888764_640759196110132_763878407_n.jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	39.0 KB
ID:	226079
    problem zniknął i turbina ładnie trzyma cisnienie.
    Prawdopodbnie przez jeżdzenie z niedziałającymi kierownicami częściowo się przyblokowały przez co przeładowanie nie wystąpiło od razu tylko po pewnym czasie

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDM 150 KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    jaki koszt tej rurki?

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    142,94 zł, numer części 50507859, ale do 1.9 jest inna

Podobne wątki

  1. [159] regeneracja turbosprężarki ze zmienną geometrią 1.9 itd 16v
    Utworzone przez Damian2014 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 14:05
  2. Turbo ze zmienną geometrią - regenerować czy nie?
    Utworzone przez jose156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 16:57
  3. czy turba ze zmienną geometrią się regeneruje?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-05-2012, 19:16
  4. Kolektor ze zmienną geometrią
    Utworzone przez Danny78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-07-2009, 19:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory