Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Biały dym, ulatniający się płyn chłodniczy JTD

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie Biały dym, ulatniający się płyn chłodniczy JTD

    Witam, zakładam nowy temat, ponieważ mam nietypowy problem, może ktoś z was mi pomoże, jeśli nie to moze ja swoim przypadkiem pomogę komuś w przyszłości.
    Konkrety:
    Alfa romeo 156 1.9 jtd 115km
    Ubywa mi płyn chłodniczy, Natomiast poziom oleju nie ulega zmianie. Alfa podczas odpalenia na zimnym nie wykazuje zadnych niepokojących objawów. Natomiast po kilku minutach z jej wdechu wydobywa sie jasny kłębiasty dym. Co ciekawe podczas jazdy ewidentnie widac go na 1-3 biegu, natomiast od 3 biegu i 2tys + juz nie ( moze jest to spowodowane szybkoscia i go nie zauważam. ) Po nagrzaniu gdy auto np stoi na swiatłach widac już ładna chmurkę owego dymu. Kolejna rzecz to dmuchanie z pod korka oleju na zimnym powietrze, na rozgrzanym podobny dym ( ponizej linki do filmów)
    Czy ktokolwiek z was może podpowiedzieć cokolwiek, kazda uwaga jest cenna

    Co zrobiłem:
    czyszczenie odmy
    czyszczenie egr
    czyszczenie czujnika w kolektorze ssacym
    czyszczenie dolotu wraz z przepustnica

    co planuje zrobić:
    jutro test na obecnosc co2 ( tester do uszczelki pod glowica)
    badanie kompem na obecnosc błedów
    wymiana uszczelek pod wtryskami, ponieważ z pod pierwszego cieknie, widoczna jest czarna maź w zagłębieniu ( myślę, jednak ze nie ma to bezpośredniej przyczyny z dymieniem)
    Pss. Silnik chodzi bez najmniejszy zarzutów, pracuje cicho, dobrze przyspiesza, ma moc, nie stracił osiągów, traci tylko płyn ( nie zlokalizowałem zadnej dziury na wężach)

    https://www.youtube.com/watch?v=DT1-fBLIIIw
    https://www.youtube.com/watch?v=KabmZIeLckc

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Popękana głowica/uszczelka.

    Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Boję się, że jak wyżej. Coraz więcej tego typu przypadków ostatnio.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfamat
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Żyrardów
    Auto
    ALFA 159 2.0 JTDM; ALFA 156 2.0 JTS
    Postów
    44

    Domyślnie

    Niestety głowica lub uszczelka pod głowicą.
    Miałem to samo, w moim przypadku uszczelka.
    Test na co2 prawdę ci powie.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Niekoniecznie - u mnie nic nie wykazał.

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wszystko na to wskazuje jutro robie test, dam znać.
    Najbardziej obawiam się głowicy, jeśli bedzie w którymś miejscu dziura przez która dostaje sie płyn do komory spalania, mozna ją jakoś zregenerować czy czeka mnie kupno nowej ?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Kup używaną z gwarancją rozruchową. Na Allegro są po 300 zł https://allegro.pl/listing?string=al...a-uni-1-1-0222

    do tego planowanie, sprawdzanie szczelności, plus robocizna za demontaż/montaż, nowa uszczelka, płyny, w okolicach 1500 zł powinieneś się zmieścić.

    Za spawanie dasz minimum z 500 zł, a raz: nie wiadomo, czy w ogóle da się pospawać, i dwa: nie wiadomo, ile spawanie wytrzyma.

    Z tym, że to może być uszczelka pod głowicą. Ale generalnie ludziom raczej pękają głowice, o pękniętych uszczelkach w JTD rzadko czytałem.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Brodnica
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 150km
    Postów
    21

    Domyślnie

    Test wskazał uszkodzoną Gliwice / uszczelke.
    W tym momencie pozostaje mi szukać mechanik.
    Kolejne pytanie co przy okazji należy jeszcze wymienić, i jakie koszty niesie za sobą wymiana uszczelki pod głowicą, i innych części przy okazji

Podobne wątki

  1. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Wuj33k w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-05-2016, 23:24
  2. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez xaxvix w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-03-2016, 23:57
  3. płyn chłodniczy
    Utworzone przez kiler_911 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 30-09-2011, 22:28
  4. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14
  5. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory